کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

معارفه رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

21 مهر 1397 ساعت 15:45

«کاووس کشاورز» در این آیین به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات عباس صلاحی اردکانی نیز تجلیل شد.


مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در این مراسم گفت: این نهاد علمی و تحقیقاتی در زمینه انتقال دانش و فناوری های کاربردی و اثرگذار به جامعه هدف و بهره برداران کشاورزی کشور تاکنون ضعیف عمل کرده است.
مصطفی آقایی اظهار داشت:  برای پرکردن این خلاء نظام نوین ترویج کشاورزی در این سازمان تشکیل شده است.
طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در 9 استان کشور به اجرا گذاشته شده است.
بر اساس این طرح، کشور به 10 هزار پهنه تقسیم می شود و هر پهنه یک مروج مسئول خواهد داشت که اطلاعات و داده های موجود را به پهنه مربوطه انتقال می‌دهد.
وی اشاعه و ترویج تحقیقات کشاورزی برای افزایش میزان بهره وری تولید و سازگار کردن این پژوهش ها متناسب با شرایط محیطی و منطقه ای را از دیگر رویکردها و برنامه های مهم این سازمان دانست.
آقایی با بیان اینکه مشکلی برای تامین اعتبار در زمینه کاربردی کردن طرح های تحقیقاتی در استان ها وجود ندارد، گفت: یافته های تحقیقاتی اثربخش و همراه با تحلیل مناسب شرایط و چالش های فراروی هر منطقه در اولویت جذب اعتبار قرار دارند.
وی شمار اعضای هیات علمی عضو سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور را افزون بر 2 هزار و 500 نفر ذکر کرد و گفت: بیش از 300 کارشناس نیز به عنوان مجری طرح‌های تحقیقاتی این افراد را پشتیبانی می کنند.
آقایی یادآور شد: یکی از سیاست ها و راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید توجه و تمرکز بر توسعه و استفاده اثربخش از یافته های علمی و تحقیقاتی در سطح مزرعه تا عرصه های کشاورزی است.
«کاووس کشاورز» در این آیین به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات، آموزش ، کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات عباس صلاحی اردکانی نیز تجلیل شد.


کد مطلب: 403706

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/403706/2/معارفه-رئیس-جدید-مرکز-تحقیقات-کشاورزی-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1