کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بهمئی: ما نمی‌دانیم مواد استخراج شده معدن سیلیس «بهمئی» کجا می‌رود / سود این معدن کجاست؟

21 مهر 1397 ساعت 2:11

بهمئی تصریح کرد: سود ناشی از این معدن چرا به جیب مردم نمی‌رود و برای رفاه حال آنها استفاده نمی‌شود. کارخانه‌ی مرتبط با این معدن در شهرستان بهمئی زده شود تا حداقل چند نفری به کار گرفته شود و در همین شهرستان محصولات مربوط با این معدن تولید شود.


شست شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز نشست شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
شعبان بهمئی عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای شهر لیکک در این نشست با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی و امنیت، اظهار کرد: مردم از گرانفروشی، کمبود بعضی کالاهای اساسی و فشاری که سودجویان بر آنها می‌آورند، به ستوه آمده‌اند.
وی با بیان اینکه عدم نظارت بر بازار یکی از عوامل گران شدن کالاهای اساسی مردم است، افزود: به طور مثال چرا باید رب گوجه تا به این اندازه گران شود، این محصول از تولیدات داخلی ما است و ربط آن با دلار چیست. افزایش قیمت باید در یک چارچوب کارشناسی شده انجام بگیرد نه اینکه یک مرتبه قیمت رب گوجه سر به فلک بکشد، در این میان آدم‌های بی‌بضاعت باید چه کاری انجام دهند.
عضو شورای شهر لیکک ادامه داد: چرا ما نباید در استان کهگیلویه و بویراحمد انبار ذخیره کالاهای استراتژیک داشته باشیم. مسوولان چرا نباید به فکر مردم محروم و تنگدست این منطقه باشند، شرایط این استان با سایر استان‌های ثروتمند و غنی دیگر فرق دارد و قطعاً مردم توان خرید کمتری دارند، لذا همواره باید مسوولان در انبارها کالاهای اساسی را ذخیره داشته باشند تا عده‌ای اینگونه در بازار جولان ندهند و بر گرده مردم فشار نیاورند.
بهمئی ادامه داد: این روزها مشاهده می‌کردیم که اجناس را با چند برابر قیمت به فروش دست مردم می‌دادند.
وی خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: قطعاً حضرتعالی هم دغدغه استان و مردم را دارید، اما وضعیت به جای خطرناک رسیده است. گرانفروشی، نبود شغل و درآمدهای ناچیز به هیچ وجه متناسب با شرایط اقتصادی نیست و به فرموده آن امام معصوم علیه السلام اگر فقر از دربی آمد، ایمان از درب دیگری بیرون می‌رود. تا کی باید از نجابت و صبر مردم سوء استفاده کنیم و هیچ چاره اندیشیده نشود.
عضو شورای شهر لیکک در ادامه به معدن سیلیس بهمئی اشاره کرد و گفت: ما نمی‌دانیم مواد استخراج شده از معدن سیلیس این شهرستان به کجا می‌رود و چگونه از بهمئی خارج می‌شود و متولی آنچه چه کسی است.
بهمئی تصریح کرد: سود ناشی از این معدن چرا به جیب مردم نمی‌رود و برای رفاه حال آنها استفاده نمی‌شود. کارخانه‌ی مرتبط با این معدن در شهرستان بهمئی زده شود تا حداقل چند نفری به کار گرفته شود و در همین شهرستان محصولات مربوط با این معدن تولید شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به شغل‌های صنفی مشترک اشاره و اظهار داشت: مثلاً در شهر کوچکی مانند لیکک 60 نفر دارای صنف کبابی هستند که صاحبان انان می گویند، ما روزی 40 هزار تومان درآمد داریم و از آن طرف روزی 60 هزار تومان پول برق می‌دهیم. لذا باید در صدور پروانه‌های کسب مدیریت دقیق و کارشناسی باشد تا شاهد ضرر صنوف مختلف نباشیم. قطعاً اگر در هر صنفی با توجه به ظرفیت شهرستان پروانه کسب صادر شود، در آمد خود صنوف هم بیشتر می‌شود.
عضو شورای شهر لیکک همچنین از کمبود برخی کالاهای اساسی در بازار شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: بازار این شهرستان با کمبود گوشت قرمز و برنج مواجه است و البته برنج تایلندی در بازار به فروش می‌رساند که به دلیل نداشتن کیفیت لازم کسی از آن استفاده نمی‌کند.
وی افزود: این کشور ثروت بسیار زیادی دارد و این وضعیت به هیچ وجه شایسته آن نیست.
بهمئی در ادامه گفت: برای صدور پروانه کسب از مغازه داران پول‌های را دریافت می‌کنند که باید مشخص شود این پول‌ها کجا می‌روند و کسی هم باید باشد و پاسخگوی رنج‌هایی که مردم می‌کشند، باشد.


کد مطلب: 403697

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/403697/2/بهمئی-نمی-دانیم-مواد-استخراج-شده-معدن-سیلیس-کجا-می-رود-سود-این-کجاست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1