تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۰۳۶۳۴
به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائرین اربعین حسینی انجام گرفت

نشست اعضای موکب «بوستان» با امام جمعه باشت / خاطرات تلخ و شیرین فرماندار (+تصاویر)

۰
کبنا ؛به منظور برنامه ریزی جهت برپایی موکب حضرت زینب«س» و ارائه خدمات مطلوب به زائرین اربعین حسینی ، نشست هیئت امنای موکب حضرت زینب«س» با امام جمعه شهر باشت برگزار شد.
محمد رضا حسینی  از اعضای هیئت امنای موکب حضرت زینب «س» بوستان در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این موکب در دو سال گذشته گفت: همزمان با راه اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیت در استان و شهرستان ، موکب حضرت زینب «س» در محل بخش بوستان شهرستان باشت با هدف ارائه خدمات به زائرین اربعین راه اندازی شد. 
وی با اشاره به نواقصات و دشواری های ابتدای کار موکب داری در شهرستان ابراز داشت: در سال 95 به طور طبیعی و بواسطه تجربه کم با مشکلاتی روبرو بودیم اما در سال 96 با برنامه ریزی ها و حمایت های بی دریغ امام جمعه محترم باشت توانسته ایم گوشه هایی از نواقصات را برطرف نماییم.
حسینی با بیان ارادت مردم بخش بوستان به زائرین اباعبدالله الحسین «ع»، گفت: در سال 96 تعداد 10 باب منزل مسکونی جهت اسکان و استراحت زائرین با تمام امکانات رفاهی در اختیار موکب قرار گرفت که این امر موجب خرسندی زائرین شد. 
عضو هیئت امنای موکب حضرت زینب «س» بوستان  یکی از مشکلات و نواقصات موکب را عدم کارت سلامت اعضای فعال در موکب جهت انجام امور پذیرایی عنوان کرد و افزود: امید است با همکاری ادارات متولی زمینه صدور کارت سلامت برای افراد فراهم شود. 
حسینی  ، موکب داری را هنری ولایی و دینی دانست و هدف از آن را تسهیل در امور زائرین در اربعین حسینی اعلام کرد. 
وی با اشاره به هزینه های صورت گرفته طی سال های 95 و 96 در موکب حضرت زینب«س» باشت، تشریح کرد: در سال 95 و در بدو شروع موکب داری طی 5 روز قریب به 6 میلیون تومان کمک های مردمی و نذورات جمع آوری و هزینه شد و مبلغ 2 میلیون تومان نیز برای سال 96 در حساب موکب ذخیره گردید. 
عضو هیئت امنای موکب حضرت زینب «س» بوستان  ادامه داد: در سال 96 با دلگرمی و حضور به موقع امام جمعه محترم در موکب توانستیم در مدت 12 روز برپایی موکب به صورت شبانه روزی قریب به 20 میلیون تومان (نذورات ثبت شده با اجاره مردم) و نذورات غیرنقدی را که مردم از ثبت آن خودداری کردند را در جهت رفاه حال زائرین اباعبدالله الحسین «ع» هزینه شد.
حسینی  با بیان خاطرات تلخ و شیرین در ایام اربعین حسینی، ابراز داشت: در این مدت دو اتفاق تلخ و شیرین رخ داد که یکی مربوط به تولد نوزاد زائر اصفهانی بود که با کمک اهالی مادر و فرزند هر دو سالم ماندند و دیگری نیز مربوط به فوت خانم کهنسال از اتباع پاکستانی بود که با همکاری موکب کلیه هزینه های حمل و کالبدشکافی و سردخانه این زائر محترمه پرداخت شد. 
وی با تقدیر از نیروی های نظامی و انتظامی به جهت برقرار نظم و امنیت زائرین به صورت شبانه روزی، هلال احمر، اورژانس جاده ای، فرماندار، بخشداران مرکزی و بوستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر باشت و بوستان، مخابرات، شرکت آب، شرکت برق، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی و سایر ادارات تقدیر و تشکر کرد. 
حسینی  موکب حضرت زینب «س» را تنها موکب مردمی در استان اعلام کرد و خواستار عدم دولتی شدن آن شد.
وی با ارائه پیشنهاداتی سخنان خود را به پایان برد. 1- راه اندازی نهضت حمل و نقل رایگان جهت انتقال زائرین به صورت رایگان به منطقه شلمچه 2- نصب تمثال آیت الله سیستانی در محل موکب با توجه به بیانات مقام معظم رهبری 
نادر گرامی، رئیس هیئات مذهبی شهرستانباشت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از نشست اخیر رئیس حج و زیارت، عتبات عالیات و هیئات مذهبی در مرکز استان، گفت: شعار موکب داران در سال جدید «الحسین یجمعنا» است.
وی با بیان اینکه در این جلسه موکب حضرت زینب «س» باشت را به نام گچساران می شناختند ادامه داد: در این جلسه گزارش کاملی از اقدامات موکب در اختیار آنها قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر باشت با اشاره به سخنان رئیس ستاد عتبات عالیات استان، ادامه داد: به گفته وی تعداد 27 موکب در استان در ایام اربعین حسینی به زائران ارائه خدمت می نمایند که از این تعداد 7 موکب در کشور عراق، 3 موکب در مرز شلمچه و مابقی نیز در شهرستان ها قرار دارند.
وی در ادامه با ارائه آماری در مورد میزان هزینه و همچنین تعداد پرس غذا در کشور عراق و ایران ، بیان داشت: جنگ رسانه ای توسط وهابیون برای کم رنگ جلوه دادن این مراسم به راه افتاده که لازم است همه ما هوشیار باشیم. 
حجت الاسلام عبودی ، امام جمعه باشت نیز در این نشست با تقدیر از خدمات هیئت امنای موکب حضرت زینب«س» در ایام اربعین سال های 95 و 96، با بیان روایاتی از صاحب الزمان «عج» ، گفت: در روایات آماده است که وقتی امام زمان «عج» ظهور کنند خود را به سیدالشهداء معرفی می نمایند.
سرپرست حوزه علمیه استان با اشاره به حضور میلیونی زائرین اربعین در مراسم پیاده روی، بیان داشت: درایام اربعین قریب به 30 میلیون نفر از گروهها و مذاهب مختلف در کربلای معلی گردهم می آیند و فلسفه فرمایش امام عصر «عج» نیز این است که در آن موقع همه امام حسین «ع» را می شناسند لذا اگر ما قدمی ولو کوچک در راه معرفی امام حسین «ع» برداریم، توفیق بزرگی است. 
وی در ادامه هدف از بوجود آمدن داعش را با تکیه بر مستندات و نامه یافت شده در سنگر آنها، علمی کردن نماد یزید لعنت الله در دمش و شام عنوان کرد و گفت: طبق روایات در زمان نزدیک به ظهور در شامات جوی خون جاری می شود، همان کاری که داعش با مردم بیگناه در منطقه کرد. 
حجت الاسلام عبودی با بیان نکاتی درزمینه کیفیت برگزاری مراسم استقبال از زائرین اربعین حسینی ، ابراز داشت: برای امام حسین «ع» و خدمت به مریدان ایشان نگران ریا در کار نباشید زیرا در خدمت به زائرین اباعبدالله «ع» نمی توان ریا کرد. 
گفتنی است در پایان این نشست تصمیماتی جهت برپایی موکب و ارائه خدمت مطلوب به زائرین حسینی گرفته شد.
مقرر شد موکب حضرت زینب «س» در روز 2 آبان 97 مستقر و تا روز 12 آبان ماه ادامه داشته باشد و به زائران ارائه خدمت نماید. 
نصب تمثال امام خمینی«ره»، مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی، نصب بنر سالگرد وفات زائر متوفی پاکستانی در محل موکب، چاپ احادیث مربوط به ایام پیاده روی اربعین حسینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برقراری نظم و امنیت توسط نیروهای انتظامی و پایگاه بسیج، برقراری امنیت بهداشتی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت و حضور فعال هلال احمر ، آورژانس جاده ای و سایر ادارات در ارائه خدمات به زائرین از دیگر مصوبات بود. 
-----------------------------------
خبرنگار: فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

بیطرف
Iran, Islamic Republic of
فرماندار مسعود حسینی است نه محمدرضا.اصلاً فرماندار تو جلسه نیست که بخواد خاطره تعریف کنه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1