تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۰۳۶۳۳
به مناسبت هفته دامپزشکی انجام گرفت؛ 

دیدار رئیس و کارکنان اداره دامپزشکی با فرماندار «باشت» / پرسنل دامپزشکی سربازان گمنام جامعه سلامت  (+تصاویر)

۰
کبنا ؛به مناسبت هفته دامپزشکی، رئیس و کارکنان این اداره با فرماندار شهرستان باشت دیدار کردند.
دکتر صادق ظفری، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت در این دیدار پرسنل دامپزشکی را سربازان گمنام جامعه سلامت نامید و با تشریح اقدامات این اداره در 6 ماهه نخست سال جاری گفت: اداره دامپزشکی شهرستان باشت دارای 9 نفر نیرو است و این تعداد نیرو سلامت تعداد 160 هزار رأس بز و گوسفند و 4 هزار رأس دام سنگین گاو و گوساله را تأمین می نمایند. 
وی شعار دامپزشکی را دام سالم، غذای سالم و انسان سالم بیان کرد و افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری و در راستای تحقق این شعار در زمینه های مختلف مبارزه با بیماری های دامی و بیماری های مترک انسان و دام اقدام به واکسیناسیون دام ها نموده است.
ظفری کنترل بیماری های دامی ، بیماری های مشترک میان دام و انسانو نظارت ها را سه محور و کار مهم این اداره دانست و ابراز داشت: در همین راستا در بحث مراقبت و کاهش بیماری های دامی به صورت هفتگی واکسیناسیون تب برفکی به تعداد 4131 رأس گوسفند و بز و 618 رأس گاو و گوساله انجام شد همچنین واکسیناسیون 123 هزار رأس گوسفند و بز در مقابل بیماری آبله که حدود 80 درصد جامعه آماری دام سبک را تشکیل می دهد از مهمترین اقدامات این اداره در 6 ماهه نخست سال جاری بود. 
وی مقابله با طاعون نشخوار کنندگان در مناطق حفاظت شده و مناطق عشایری را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: پیش بینی ما 50 هزار مورد در طول سال بود که با اقدامات خوب همکاران ما تا کنون 47 هزار و 500 رأس در طول 6 ماهه نخست واکسینه شده اند که این اقدام در حوزه کوه خامی و مناطق باشت و خان احمد صورت گرفته است. 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت گفت: در زمینه مقابله با تب مالت نیز قریب به 16 هزار 500 رأس بزغاله واکسینه شده اند همچنین تعداد 370 قلاده سگ نیز در مقابل بیماری هاری واکسینه شده اند. 
ظفری بازدید 3976 مورد از مراکز عرضه مواد خام دامی، صدور 30 مورد گواهی بهداشتی، توزیع 32 لیتر سم بین واحدهای گاوداری شهرستان، صدور 564 جلد دفترچه های بهداشتی دامی، 24 مورد انجام آزمایشات و نظارت روزانه بر کشتارگاهها از دیگر اقدامات قابل ذکر این اداره در جهت تأمین سلامت جامعه بوده است.
سید مسعود حسینی، فرماندار شهرستان باشت نیز در این دیدار با تبریک هفته دامپزشکی از مجموعه پرسنل این اداره تقدیر کرد.
وی بیان داشت: در گذشته مشکلات زیادی در این حوزه داشتیم اما با تلاش شما هر روز شاهد برطرف شدن این مشکلات هستیم.
حسینی به اهمیت جایگاه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: شاید اگر دامپزشکی در کنار حوزه بهداشت و درمان قرار نگیرد شاهد بروز مشکلاتی در حوزه بهداشتی باشیم که شبکه بهداشت و درمان به تنهایی از عهده آن برنیایند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم از وظایف دامپزشکی به صورت موکل آگاهی ندارند، اضافه کرد: در این حوزه نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.
فرماندار شهرستان باشت عملکرد این اداره را در حوزه تأمین سلامت گوشت قرمز و سفید بسیار مطلوب ارزیابی و گفت: در این حوزه شاهد مشکلاتی هستیم که تصمیمات مجزا در برخورد با عاملان توزیع و کشتار دام و طیور زنده موجب بروز آنها شده است و علی رغم تلاش مجموعه همکاران شما در دامپزشکی شهرستان باشت متأسفانه شاهد قانون شکنی در استان های همجوار در همین حوزه هستیم .
حسینی تصریح کرد: باید تصمیمات جدی در این حوزه اتخاذ شود تا ما به واسطه اجرای قانون شرمنده مردم شهرستان نشویم. 
وی بار دیگر از مجموعه دامپزشکی شهرستان باشت تقدیر کرد و گفت: مجموعه فرمانداری در کنار شما است و آرامشی را که در این حوزه شاهدیم مرهون تلاش پرسنل سالی و پرتلاش دامپزشکی باشت هستیم.
حسینی، رضایت صد در صدی مردم از اقدامات اداره دامپزشکی شهرستان باشت را نشانه عملکرد خوب این اداره دانست و از آنان تقدیر کرد. 
-------------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

دامپزشک
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اطلاعات رییس شبکه تناقضاتی داره. از جمله شهرستان باشت 4000 راس دام سنگین داره؟ اونوقت واسه ضدعفونی این تعداد دام فقط 32 لیتر سم در اختیار دامدارها قرار دادند؟ خیلی عجیبه؟
Iran, Islamic Republic of
به عرض جناب دامپزشک برسانیم که بله ۴۰۰۰راس دام سنگین در کل شهرستان وجود دارد از جمله چهار گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی،واین عملکرد مربوط به شش ماهه نخست سال میباشد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دکتر ظفری انسانی سایسته و لایق و مدیری توانمند و مومن و بااخلاق و مردم دار است از زحمات ایشان و همکارانشان تشکر میکنم.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من دیشب یه نظر انتقادی و علمی نسبت به آمار مسئول شبکه دامپزشکی باشت گذاشتم که شما اونو پوشش ندادید؟ به نظر میرسه سایت شما اعتقادی به بیان نظرات انتقادی ندارید؟
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1