تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۰۳۶۳۲
به مناسبت هفته نیروی انتظامی صورت گرفت؛ 

برگزاری نشست مشترک «اتاق اصناف» با مسئولین اماکن نیروی انتظامی باشت

۰
کبنا ؛به منظور همایش پلیس امنیت و اصناف در راستای تحقق شعار سال و هفته نیروی انتظامی و بالا بردن ضریب امنیت و از بین بردن نارضایتی صنوف و مردم، نشست مشترک اتاق اصناف با مسئولین اماکن نیروی انتظامی شهرستان باشت برگزار شد.
سرهنگ قاسمی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باشت در ابتدای این نشست با بیان احادیثی از امیر مؤمنان در زمینه رعایت عدل و انصاف در تجارت و پرهیز از احتکار و گرانفروشی، تأکید کرد: با توجه به اینکه ما شیعه هستیم لازم است که نصایح امیر مؤمنان «ع» را در امور تجاری و کسب و کار خود بکار بگیریم.
وی با اشاره به تحرکات دشمنان انقلاب در فضای مجازی و ترغیب مردم به احتکار لزوم هوشیاری اتاق اصناف و اداره اماکن را در این زمینه خواستار شد. 
قاسمی بیان داشت: با رصد اخبار و اطلاعات متوجه می شویم که گرانفروشی اقلام در بازار به گرانی ارز مربوط نیست و بازرسی هایی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست و نیازمند استمرار در این کار است.
وی فعال نبودن برخی از اتحادیه ها و تداخلات صنفی در شهرستان را از عمده مشکلات دانست و گفت: این موضوع توسط اداره اماکن تذکر داده شده و نیازمند پیگیری است. 
انصاری، مسئول اماکن نیروی انتظامی باشت نیز در این نشست پلیس را امانت دار و خدمتگزار مردم توصیف کرد و افزود: به منظور نمایش اتحاد و همکاری اصناف با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و به خاطر بالا بردن ضریب امنیت و از بین بردن نارضایتی صنوف و مردم این نشست برگزار شده است.
وی با تقدیر از اتاق اصناف به واسطه تعامل مطلوب با اداره اماکن نیروی انتظامی، ابراز داشت: فعال نبودن برخی از اتحادیه ها یکی از مشکلات اساسی است. 
مسئول اماکن نیروی انتظامی باشت بیان داشت: طبق آمار حدود 800 واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد که حدود 40 واحد آن بدون مجوز است.
انصاری از انجام 13 مورد پاکسازی صنوف در 6 ماهه نخست سال جاری در شهرستان باشت خبر داد و افزود: در یک ماهه اخیر سه مورد طرح مبارزه با گرانفروشی برگزار شده که با همکاری نیر وهای سپاه و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان حدود 33 مورد پرونده تشکیل و از طریق دادستانی پیگیر پرونده ها هستیم.
وی بیان داشت: طرح مذکور علاوه بر گرانفروشی، طرح پاکسازی صنوف غیربهداشتی نیز انجام شد که در خرداد و تیرماه سال جاری با همکاری شبکه بهداشت و دامپزشکی حدود 15 مورد واحد صنفی مرغ فروشی و سوپرمارکت پلمپ یا ملزم به رعایت بهداشت شدند.
مسئول اماکن نیروی انتظامی باشت ابراز داشت: اجرای طرح پاکسازی صنوف فروش بنزین و جمع آوری 200 لیتر بنزین و تشکیل یک مورد پرونده در همین زمینه، اجرای 4 مورد طرح پاکسازی صنوف در ماه مبارک رمضان، جمع آوری 33 مورد قلیان از رستوران های بین راهی ، پلمپ 16 واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب یا عدم رعایت مسائل بهداشتی و تشکیل 3 مورد پرونده با دستور مرجع قضایی، جمع آوری تصاویر مستجهن صنف ارایشگران به تعداد یک مورد که لازم است در این زمینه اتاق اصناف به آرایشگران تذکرات لازم را ارائه نمایند، از مهمترین اقدامات در 6 ماهه نخست سال جاری بوده است.
انصاری با بیان اقدامات در زمینه مبارزه با گرانفروشی ابراز داشت: در همین راستا اقدام به توقیف یک دستگاه خودرو حامل 2 هزار قوطی رب گوجه فرنگی نموده که با همکاری و هماهنگی تعزیرات و دادستانی اقدام به فروش آن به عمده فروشی ها با قیمت مناسب گردید. 
وی در پایان خواستار برگزاری تعداد جلسات بیشتر با اتاق اصنافجهت آشنایی با وظایف و تعامل بهتر شد. 
فاطمه عسکری؛ رئیس اتاق اصناف شهرستان باشت نیز در این نشست با تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان حریم نظم و امینت در جامعه ، گفت: آرامش آرزوی همیشگی انسانها در سراسر دنیا است و نیروی انتظامی نیاز یک جامعه آرمانی برای تحقق این مهم است.
وی ادامه داد: همه اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود نیروی انتظامی تأکید دارند ، نیرویی که با اقتدار در برابر اخلال گران نظم و امنیت ایستاده و تیشه به ریشه ظلم و ستم می زنند.
عسکری، امنیت، اعتماد، سلامت، پویایی نشاط را ثمره حضور نیروی انتظامی در جامعه دانست.
وی تشکیل چنین جلساتی را موجب همفکری و رفع مشکلات کاری بیان کرد و افزود: یکی از مشکلات اتاق اصناف نداشتن اداره تشخیص هویت است و خواستار کمک در جهت اختصاص این اداره به شهرستان شد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان باشت صرفه جویی در هزینه ایاب و ذهاب و کاهش خطرات احتمالی بعد مسافت را از مزیت های تخصیص اداره تشخیص هویت به شهرستان باشت برشمرد و ادامه داد: علی رغم مطرح شدن چند باره این موضوع متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته که نیازمند همکاری است.
گفتنی است در پایان نمایندگان صنوف با طرح سئوالاتی در زمینه های مختلف کاری پاسخ های مسئولین را شنیدند و همچنین از طرف اتاق اصناف شهرستان باشت لوح تقدیر به جانشین فرمانده نیروی اماکن و نیروهای انتظامی اهدا شد. 
-------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1