تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۳۶۰۷
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

هزار و 707 روستای نفت‌خیز گاز ندارد/ مطالبات 50 میلیارد تومانی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد/ بدعهدی صنایع استان در پرداخت مطالبات

۰
کبنا ؛رحمن خادم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بزرگداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای تروریسمی اهواز و تبریک هفته ناجا، اظهار کرد: خدماتی که ما به مردم ارائه می‌دهیم خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمات دولت است.
خادم بابیان اینکه شرکت گاز استان سیاسی نیست و کار خدماتی انجام می‌دهیم و دوست داریم که خدمات را به بهترین نحو به مردم ارائه دهیم، افزود: تعمیرات اساسی کلیه ایستگاه‌ها و رفع نشتی گاز در این ایستگاه‌ها یکی از موارد بسیار مهم ما بود و موجب می‌شد که هدر رفت سرمایه و آلودگی محیط‌زیست را به دنبال داشته باشد با این تعمیرات اساسی ما توانستیم هدر رفت سالیانه گاز را از 6.9 درصد حدود 40 میلیون مترمکعب به 2.6 درصد برسانیم.
وی اظهار داشت: تعمیراتی در اورهال هیتر واقع در ایستگاه CGS صورت گرفت و الآن آماده خدمت‌رسانی به مردم استان در زمستان هستیم و همچنین در برخی از مناطق افت فشار گاز وجود داشت که در مناطق سردسیری همچون یاسوج، تنگ کناری، بلوار بویراحمد و راهنمایی ظرفیت ایستگاه‌ها را افزایش دادیم که برای 20 سال آینده می‌تواند مشکلات را برطرف کند.
وی بیان کرد: مقدار زیادی از لوله‌های گاز در مجاورت جاده‌های روستاهای باباکلان، خیرآباد، شمس‌آباد و آبریگون شهرستان گچساران برای تعریض جاده‌ها در دستور کار داشتیم و جابه‌جایی این لوله‌ها را انجام داده‌ایم، ساماندهی بافت فرسوده به‌ویژه در شهرستان گچساران از اقدامات این شرکت بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه از استان یک ریال هم اعتبار نمی‌گیریم و کلیه اعتبارات از شرکت ملی گاز تأمین می‌شود، بیان کرد: هزار و 700 المک گاز در بافت فرسوده استان انجام شد که تا کنون 450 المک در بافت فرسوده جابه‌جاشده است.
خادم در ادامه افزود: ایستگاه روستاهای کته و آلکان شهرستان باشت جابه‌جا شد و همچنین CGS برای 25 هزار مشترک گاز در شهر دهدشت نصب‌شده است.
خادم بابیان اینکه سال گذشته نشت‌یابی کلیه نواحی از حیث ایمنی در استان انجام‌شده است، گفت: حدود هزار و 707 روستا واجد شرایط در استان نیاز به گازرسانی دارد و همچنین تعداد 511 روستا بالای 20 خانوار گازرسانی شده است و درمجموع 677 روستا در استان گازرسانی شده که از این تعداد حدود 270 روستا در این دو سال اخیر گازرسانی شده است.
وی تصریح کرد: گازرسانی حدود 180 روستای استان در دست اجرا است و همچنین از 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد حدود 15 شهر گازرسانی شده بود که در هفته دولت ‌شهرهای دیشموک و قلعه‌رئیسی هم گازرسانی صورت گرفت.
خادم بیان داشت: حدود 3 هزار و 800 کیلومتر شبکه گازرسانی صورت گرفته که از این تعداد هزار و 500 کیلومتر مربوط به حوزه شهری و 2 هزار و 300 کیلومتر در حوزه روستایی است.
وی افزود: در سطح استان 183 هزار مشترک داریم که از این تعداد 50 هزار روستایی و 133 هزار شهری است که از سال گذشته تا کنون حدود 20 هزار مشترک گاز به مشترکین این شرکت اضافه‌شده است.
وی ادامه داد: حدود 60 پروژه شرکت گاز بلاتکلیف بود که این پروژه‌ها را حل‌وفصل کردیم و تعداد 50 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد تومان در دست اجرا است.
خادم اظهار داشت: در دو سال اخیر انقلاب بزرگی در گازرسانی به روستاهای استان شروع شد و امیدواریم که سال آینده روستاهایی که واجد شرایط هستند گازرسانی صورت گیرد.
وی در ادامه بابیان اینکه وصول مطالبات یکی از معیارهایی است که در مجمع عمومی مورد جواب و سؤال قرار می‌گیرد که اگر وصول مطالبات به‌موقع انجام نشود در توسعه استان تأثیرگذار است، گفت: بیش از 50 میلیارد تومان مطالبات معوقه از مردم استان داریم که از این تعداد 16 میلیارد تومان مطالبات معوق مربوط به CNG های استان به‌ویژه شهرداری‌ها است، 10 میلیارد مطالبات معوق خانگی هست و مابقی این معوقات مربوط به صنعت استان می‌باشد.
سیمان مارگون شهرستان بویراحمد درگذشته 3 میلیارد تومان بدهکار بود که با پیگیری‌های صورت گرفت و امروز 2 میلیارد تومان بدهی معوق این کارخانه است، متأسفانه برخی از صنایع استان در پرداخت بدهی معوق بدقولی و بدعهدی می‌کنند و برخی از صنایع استان حدود 4-پنج سال اخیر گاز مصرف کرده و الآن از این صنایع شکایت کردیم و توقیف‌شده و خارج از مسائل تعاملاتی انجام می‌دهند و این زیبنده یک صنعت نیست که بعد از چند سال بخواهیم مطالبات را بگیریم مسائل حقوقی به وجود بیاید.
آموزش‌وپرورش استان یکی از دستگاه‌هایی است که حق قطع گاز را نداریم و حدود 800 میلیون تومان به این شرکت بدهکار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1