تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۰۳۵۸۵
در بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پیشرفت 60 درصدی بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی جنوب کشور در یاسوج/ پیروزه: اجرای برنامه قنوت فرشتگان در استان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛علی‌محمد احمدی امروز به مناسبت هفته ملی کودک از محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بازدید کرد، و اظهار داشت: باید نسل آینده را با سرمایه‌گذاری بر روی پرورش قدرت تعقل آموزش داد.
نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: کشورهای توسعه‌یافته در کنار آموزش به پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان می‌پردازند و بدون شک هرکجا که این اتفاق رخ نداده بهره‌وری سرمایه‌های فکری  به طبع آن پایین بوده است.
استاندار تأکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که اگرچه ازنظر سخت‌افزار محدودیت‌هایی دارد اما ازنظر فکری دارای ظرفیت‌های خوبی است که ثمره آن بروز نبوغ و بالندگی بوده است.
احمدی بابیان اینکه همواره و به‌ویژه در طول ۴ دهه گذشته مردم ایران روزهای سخت و پرتلاطمی را تجربه کرده‌اند، بیان کرد: اما علی‌رغم وجود این مشکلات و مانع‌تراشی دشمنان  پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف حاصل‌شده است.
وی عنوان کرد: امید است صلح و آرامش در جهان سایه بیندازد و دیگر شاهد جنگ و خونریزی در هیچ کجای جهان نباشیم زیرا که بیش‌ترین آسیب‌ها در جنگ‌ها را زنان و کودکان متحمل می‌شوند درحالی‌که آن‌ها هیچ نقشی در آغاز این جنگ‌ها نداشته‌اند.
احمدی با ابراز رضایت از شرایط فعلی کودکان و مهیا بودن امکانات رفاهی و آموزشی، گفت: کودکان دهه ۵۰ با انقلاب بزرگ شدند و کودکان دهه ۶۰ با جنگ این دوران را سپری کردند و همواره این جنگ و خونریزی‌ها از زمان هابیل و قابیل وجود داشته است.
وی افزود: گاهی هژمونی رسانه‌ای موجب شکل‌گیری گروه‌هایی همچون داعش در عراق، عربستان و یمن می‌شود و حتی کودکان شرق آسیا قربانی این جنگ‌ها هستند.
احمدی تأکید کرد: باید بستر مناسبی برای رشد و پرورش کودکان را فراهم کرد و با تلاش آینده روشن همراه با امید را برای آن‌ها خلق کرد.
وی اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم در حوزه کاری توجه بیش‌ازپیش به این مراکز داشته و زمینه جذب بخش قابل‌توجهی از بازه سنی کودک و نوجوان را در این‌گونه فعالیت‌ها فراهم کنیم.
احمدی به احداث بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی هنری جنوب کشور در یاسوج اشاره کرد و گفت: این مرکز دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و به شکل جدی پیگیر مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی و تسریع در عملیات اجرایی آن هستیم.
وی خواستار تجهیز کتابخانه‌های کانون شد و افزود: این کتاب‌ها باید متناسب با شرایط سنی کودکان باشد و در تمامی نقاط استان ازجمله مناطق شهری و روستایی توزیع شود.
احمدی حضور بهبودیافتگان در این جمع را نشان‌دهنده تأثیر این مراکز در رشد و پرورش استعدادهای افراد عنوان کرد و گفت: وجود کودکان معلول در کانون حاکی از آن است که معلولیت هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند.
وی تأکید کرد: وجود مراکزی همچون کانون یک توفیق برای کودکان است که هنر و مهارت جدیدی را فرامی‌گیرند و این‌یک تفاوت بین نسل قبل و امروزی است.
احمدی خطاب به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خواستار تخصیص اعتبار برای تجهیز مراکز فرهنگی و هنری استان شد و خاطرنشان کرد: ما موظفیم بستر مناسب را برای ایجاد محیط شاداب برای کودکان در مراکز فرهنگی و هنری کانون فراهم کنیم. 
 محمود پیروزه سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز با گرامیداشت یاد و خاطره محمدطاها اقدامی شهید 4 ساله حادثه تروریستی اهواز گفت: ای‌کاش روزی برسد که صلح و دوستی در همه جای جهان حاکم باشد و شاهد هیچ خونریزی و جنگی نباشیم.
پیروزه افزود: برنامه قنوت فرشتگان به‌منظور غنی سوزی اوقات کودکان و نوجوانان برای اولین بار در مصلی های نماز جمعه استان اجرایی می‌شود.
این مسئول به مشکلات کانون پرورش فکری کودکان هم اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف پارک کودک، نبود مرکز فرهنگی و هنری، نبود اعتبار برای ساخت مرکز نجوم و سینما کودک و تأمین نیروی انسانی به‌جای نیروهای بازنشسته مهم‌ترین مطالبات کانون است.
وی تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌های فرهنگی ازجمله حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد و پیگیری راه‌اندازی مرکز چرام، لوداب و مارگون از اقدامات در دست انجام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
 پیروزه با اشاره به هفته کودک و اهمیت دوران کودکی، ابراز داشت: ارزش و اهمیت دوران کودکی بسیار بالاست و باید پوشش مناسب برنامه‌ای برای رشد و پویایی کودکان داده شود.
پیروزه با تأکید بر مهارت‌آموزی برای نوجوانان، اظهار کرد: در بخش کودکان و نونهالان باید کودک بر اساس آنچه دوست دارد حرکت کند.
وی افزود: نیاز اصلی کودکان، بازی، نشاط، شادی و سرگرمی است.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بابیان برخی از مشکلات کانون، اظهار کرد: تعیین تکلیف پارک کودک و سند خوردن آن به نام کانون، تأمین و تقویت نیروی انسانی، تأمین اعتبار برای ساخت مرکز نجوم، نوسازی ناوگان و ایجاد سینما و زیرساخت این حوزه از نیازهای قابل‌طرح برای پیگیری و عملیاتی شدن است.
بنا بر این گزارش، در جریان این بازدید و در نشست صمیمی با اعضای موفق کانون جمعی از نوجوانان برگزیده جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، نبود کتاب‌های صوتی و کتاب با خط بریل برای نابینایان، بالا بودن هزینه کتاب‌ها، اشکالات ساختاری و ایجاد نمایندگی در دهستان‌های بزرگ توسط از مباحث مطرح‌شده در نشست امروز بود.
در این آیین از طرف اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لوح یادبودی به استاندار اهدا شد و از بیش از ۱۷ نفر از اعضای برگزیده کانون تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شیرفرهاد
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت مردمی ک ایشا مسئولینش هستید , سیل قیافیل که ایکنی استرس ایگری , کبنا جونی لطفا کامنت ثبت کن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1