تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۰۳۵۳۱
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد

نمایشگاه تولیدات زنان خانه‌دار در استان برپا می شود/ جشنواره پخت غذای سالم در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛آذر صفایی نیا امروز ظهر در نشست مشاوران امور بانوان ادارات استان که با حضور معاون بهداشتی  علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد، ضمن اینکه بانوان برای اجرای مناسبت‌ها و موقعیت‌ها اقدامات مطلوبی انجام می‌دهند، اظهار کرد: بانوان باید با برنامه‌ریزی به هم‌افزایی برسند که اگر هرکدام از دستگاه‌های اجرایی بخواهند بااعتبار، هزینه و نیروی انسانی خود پای‌کار بیایند شاید آن‌قدر اثربخش نباشد که باید ما بیایم و کنار هم قرار بگیریم و قطعاً تأثیرگذارتر و بهتر عمل خواهیم کرد و آقای «روحانی» ریاست‌جمهور دولت تدبیر و امید هم بسیار بر هم‌اندیشی و رسیدن به هم‌افزایی نیز تأکیددارند.
صفایی نیا بابیان اینکه هفته چهارم مهرماه هفته عشایر، سلامت و تربیت‌بدنی است، افزود: در این سازمان‌ها هیچ غیر همپوشانی وجود ندارد و در یک‌جهت هستند و هیچ جایی نیست که نسبت به همدیگر تغییر جهت دهند که ارتباط تنگاتنگ بین سلامت و تربیت و بدنی وجود دارد و حتی عنوان هفته سلامت را بنام حرکت برای سلامت نام‌گذاری می‌کنند که این دو عنوان هیچ تضادی باهم دیگر ندارد.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم پیروی سلامت و تربیت‌بدنی باشیم در شیوه زندگی سالم با محوریت تغذیه سالم و از حیث حرکت و پویایی اعضای خانواده با مرکزیت مادران خانواده هیچ مدل و الگویی معتبرتر و بی نقض‌تر از زندگی عشایر نداریم، بنا بر این برای انسجام حوزه‌های سلامت، تربیت‌بدنی و عشایر باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: امسال مسابقه ورزشی سلامت با حضور مهدکودک‌ها و پایه‌های اول و دوم دبستان در 8 شهرستان برگزار خواهد شد و همچنین برگزاری جشنواره پخت غذای سالم با رویکرد «زنان، مدیران تغذیه خانواده» در مرکز استان نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال رسالت هر ایرانی حمایت از تولیدات ملی است، افزود: حمایت از تولیدات بانوان رسالت اصلی حوزه بانوان است جشنواره نمایشگاه عرضه و فروش محصولات زنان خانه‌دار در استان برپا می‌شود که با برگزاری این جشنواره برای حمایت از تولیدات زنان و هم در توانمندسازی اقتصادی زنان کمک خواهد شد.
 صفایی نیا بابیان اینکه متأسفانه پررنگ‌ترین قشر زنان که اصلاً متوجه سلامتی خود نیستند زنان شاغل هستند، گفت: کارگاه سرطان زنان برای بانوان شاغل استان در 8 شهرستان برگزار می‌شود که متأسفانه بیش از 90 درصد زنان شاغل از خطرهای پیش روی خود اطلاع کافی ندارند.
وی بیان داشت: پیشگیری از رفتارهای پرخطر برای دختران جوان، دانشجویان دختر و مشاوران دانشگاه‌ها در همایش یک‌روزه برگزار می‌شود و همچنین مشاورین تربیتی مدارس هم در این همایش حضور دارند تا بتوانند این آگاهی‌های ترازبالا را به دختران نوجوان مدارس هم انتقال دهند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش تأمین حقوق زنان خانه‌دار برای زنانی است که متوجه حقوق خود نیستند برگزار می‌شود و شاید بتوانیم تأکیدی داشته باشیم که حقوق شهروندی هم تکالیف و هم وظایف را مشخص می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1