تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۵۱۶
کبنا گزارش می‌دهد

رنج و مشقتی که «محمودآبادی‌ها» در تابستان و زمستان می‌برند / وضعیت افتضاح مدرسه، خیابان‌ها و کوچه‌ها / آقای استاندار فقط یک «یاعلی» کافی است(+تصاویر)

۰
کبنا ؛چند دقیقه آن طرف‌تر شهر یاسوج روستایی واقع شده که مردم این روستا با رنج‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. نه کوچه‌هایشان آباد و نه آب‌شان ساری و جاری. روستای محمود آباد بویراحمد با 85 خانوار و 380 نفر جمعیت و چسبیده به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و مردم این روستا از وعده‌های توخالی برخی از مسوولان نیز کلافه و سر درگم شده‌اند.
هادی شاکری دهیار روستای محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در یاسوج می‌گوید: در این روستا بیش از 85 خانوار سکونت دارند که تابستان‌ها و زمستان‌ها واقعاً در رنج و مشقت هستند.
وی افزود: تمام کوچه‌ها و خیابان‌های این روستا خاکی هستند که تابستان‌ها به دلیل گرد و خاک ناشی از عبور خودروها اهالی روستا آزار و اذیت می‌شوند.
دهیار روستای محمود آباد ادامه داد: چند روز دیگر که فصل بارندگی و زمستان آغاز می‌شود، مشکلات مردم روستا دو چندان می‌شود.
شاکری با بیان اینکه مکاتبات زیادی با مسوولان شهرستان و استان در رابطه وضعیت آب، خیابان و کوچه‌های روستا انجام دادیم، گفت: مکاتبات و پیگیری‌هایمان به نتیجه نرسیده است و وعده‌هایی مسوولان بر زمین مانده و کاری از پیش نمی‌رود.
وی افزود: با مسوولان شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد و استان در خصوص آبرسانی به روستا نیز رایزنی کردیم. آن‌ها کانال‌های انشعاب آب را حفر کرده‌اند، اما هنوز هیچ اقدامی برای نصب انشعابات انجام نداده‌اند و مردم هم بلاتکلیف هستند.
دهیار روستای محمود آباد می‌گوید: طرح هادی در این روستا انجام گرفته است و آسفالت کردن خیابان‌ها و کوچه‌های محمود آباد بویراحمد معطل اتمام پروژه نصب انشعابات آب است که در این خصوص با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان و مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی بویراحمد صحبت کردیم و آنها نبود اعتبارات را علت تعطیل شدن این پروژه عنوان می‌کنند.
مسوولان فقط در زمان انتخابات احوال ما را می‌پرسند
 محسنی یکی دیگر از اهالی این روستا با انتقاد شدید از مسوولان، اظهار کرد: مسوولان هنگام انتخابات قول‌های زیادی می‌دهند، اما شب بعد از انتخابات تمام حرف‌هایشان را پس می‌گیرند و اصلاً توجه به خواسته و مطالبات اهالی روستا ندارند.
وی افزود: وضعیت مدرسه، آب آشامیدنی و خیابان‌ها و کوچه‌های آن افتتضاح است.
این ساکن روستا تصریح کرد: مسوولان فقط در زمان انتخابات احوال ما را می‌پرسند. آیا نمی‌بینند که خودروها با زحمت زیاد در حال تردد هستند و زن و فرزندانمان در عذاب هستند. از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواهش داریم که برای یک بار روستای ما را هم ببیند. تا مشاهده کنند که در فصل بارندگی و زمستان با چه مصیبتی آمد و رفت، دارند.
امان الله شاکری از ساکنین روستای محمود آباد علاوه بر اینکه وضعیت بد خیابان‌ها و کوچه‌ها را معضل اساسی روستا می‌داند، می‌گوید: مشکل بعدی ما مدرسه روستا است که هیچ امکاناتی ندارد، نه سرویس بهداشتی مناسبی دارد و نه فضای آن دیگر قابل استفاده است.
وی افزود: دانش آموزان در فصل زمستان بدون هیچ گونه وسیله گرمایشی در این مدرسه تحصیل می‌کنند و مردم به همین دلیل و کمبود امکانات مدرسه فرزندان خود را برای تحصیل به شهر می‌برند.
این عضو روستا در ادامه بیان کرد: وضعیت نامناسب مدرسه، نبود آب و جاده سه مشکل اساسی روستای محمود آباد است و زمستان با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
بنا بر این گزارش، مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه استاندار، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان و مدیرکل بنیاد مسکن استان می‌توانند با یک «یاعلی» مشکلات این روستا را برطرف نمایند و از رنج چندین ساله ساکنین روستا را نجات دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
٤سال قبل اقاي زارع ايخواس همشه درست كنه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1