تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۰۳۵۱۱
تنها رشته ورزشی که تفکیک جنسیتی نیست!

آموزش لذت رانندگی در کارگاه آموزشی اسلالوم یاسوج (+تصاویر)

۳
کبنا ؛رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین جلسه کارگاه آموزشی اسلالوم (مارپیچ) در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، علی آرام نژاد افزود: رشته اسلالوم یکی از رشته‌های زیرمجموعه اتومبیلرانی است و به حرکات نمایشی که به وسیله اتومبیل انجام می‌شود، گفته می‌شود.
وی ادامه داد: در این رشته که سرشار از هیجان است، قدرت، سرعت و مهارت افراد تقویت می‌شود و کسانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند در رانندگی شهری نیز مهارت بیشتری پیدا می‌کنند.
آرام نژاد این رشته را مادر رشته اتومبیرانی عنوان کرد و گفت: اسلالوم در سه کلاس منفی 1500 سی سی، مثبت 1500 سی سی و آزاد برگزار می‌شود.
این مسئول ورزشی ادامه داد: پراید، پی‌کی، 206 تیپ 2 و ... اتومبیل‌هایی هستند که در کلاس منفی 1500 قرار دارند و خودروهایی که از 1500 تا 2000 سی سی هستند شامل پژو 405، 206 تیپ 5، پارس، سورن و ... نیز در کلاس مثبت 1500 قراردارند که خودرو 405 و پارس بهترین خودروهای این کلاس هستند.
آرام نژاد توضیح داد: البته باید توجه داشت که اگر کسی قرار است در این دو کلاس اسلالوم شرکت کند نباید موتور خودرو را دستکاری کرده باشد چون برخی افراد موتور خودرو را تقویت می‌کنند و این گونه خودروها فقط مجاز هستند در کلاس آزاد رشته اسلالوم شرکت کنند.
رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسورای استان اظهار داشت: این کارگاه‌ها در 10 جلسه برگزار می‌شود و پس از آموزش‌ها لازم به شرکت کنندگان گواهی معتبر از سوی هیئت اتومبیلرانی استان و کشور داده می‌شود.
آرام نژاد بیان داشت: این کارگاه‌ها توسط خانم رنجبر که از مربیان باتجربه رشته اسلالوم هیئت اتومبیلرانی کشور هست آموزش داده می‌شود و از کسانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند آزمون گرفته شده و بهترین‌ها به عنوان تیم منتخب استان به مسابقات کشوری اسلالوم اعزام می‌شوند.
آرام نژاد به نکته ظریفی در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: اتومبیلرانی تنها رشته ای است که تفکیک جنسیتی ندارد و خانم‌ها و آقایان می‌توانند به صورت همزمان در آن به رقابت بپردازند.
وی استقبال از اولین جلسه را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه جلسه اول در زمان مناسبی نبود اما استقبال جوانان خوب بود و امیدواریم که در آینده نیز بیشتر شود.
آرام نژاد در پاسخ به سوالی که این کارگاه‌ها آموزشی چگونه اطلاع رسانی می‌شود گفت: از طریق سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی و همچنین گروه واتساپی اسلالوم این اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خانم رنجبر مربی این کارگاه آموزشی از شیراز می‌آیند ممکن است برخی مواقع برای وی مشکلی پیش بیاید نتواند در یاسوج حضور یابد ولی به صورت روتین این کارگاه روزهای پنجشنبه و یا جمعه آخر هفته در یاسوج برگزار می‌شود.
رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در پایان گفت: از علاقه مندان دعوت می‌شود در این کارگاه‌ها شرکت کنند و برای اطلاع از چگونگی عضویت در این هیئت با اداره کل ورزش و جوانان استان و یا شهرستان بویراحمد تماس بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ع
Iran, Islamic Republic of
لذت رانندگی
Iran, Islamic Republic of
من که یه
احمد
Iran, Islamic Republic of
این .درست کرده برا خودش بین این همه جمعیت . لباسش جالب نیست .
Iran, Islamic Republic of
کبنا حرفا رو به دلخواه خودت سانسور می کنی. از چشمم افتادی
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1