کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

روز پرکار «ستاد بحران» در چرام / محمدی‌تبار: فرهنگ‌سازی کم‌هزینه‌ترین راه کنترل بحران‌ است /چرام مهد تاریخی تمدن و فرهنگ / وضعیت در چرام «عادی» است

13 مهر 1397 ساعت 2:06

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر در شهرستان چرام شرایط کاملاً عادی وجای هیچ گونه نگرانی نیست و تیم‌های مختلف اداری و مردمی از جوانان پر انرژی و غیرتمند چرام تحت گروه‌های پنجاه نفره آماده همکاری و اعزام برای هرگونه عملیات احتمالی هستند.


شامگاه پنجشنبه(12 مهرماه 97) شورای مدیریت بحران شهرستان چرام در محل فرمانداری این شهرستان به ریاست هادی فتاحی فرماندار، و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی آتش سوزی‌های اخیر و با حضور اعضای شورای تامین و همچنین شورای اداری شهرستان تشکیل گردید.
به گزارش کبنا، در این جلسه هادی فتاحی‌اصل فرماندار چرام ضمن تشکر از حضور اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در این موقع شب و همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان که از ابتدای این آتش سوزی‌ها همکاری و هماهنگی‌های لازم را داشت، اظهار کرد: آقای محمدی تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در24 ساعت گذشته به طور کامل در این شهرستان و در کنترل این بحران آتش سوزی حضوری موثر و ارزشمند داشت که از ایشان، تشکر می‌کنم.
فتاحی‌اصل افزود؛ آتش سوزی‌های اخیر باید ریشه یابی و با هماهنگی و اقدامات لازم همه اعضای شورای اداری و مدیریت بحران پیشتاز و در صحنه حضور داشته باشند.
همچنین در این جلسه رئیس منابع طبیعی شهرستان چرام، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار چرام، فرمانده سپاه، شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین، هرکدام گزارشی از مجموعه اقدامات انجام داده را اعلام کردند و سپس راهکارها و مشکلات موجود را ارائه دادند.
به گزارش کبنا، در ادامه وحیدمحمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حضور به موقع فرماندار و مدیران عضو شورای مدیریت بحران شهرستان و مجموعه اقداماتی که انجام داده‌اند، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته که در این شهرستان موضوع آتش سوزی‌ها را هم به صورت میدانی بررسی کرده و هم به صورت گفتگو با مردم و مسئولین و همچنین گفتگو و حضور در کنار امام‌جمعه محترم شهر چرام و بخش سرفاریاب و مسئولین داشته‌ام، انتظار ما دو نکته اساسی است؛ که انشالله فرماندار محترم این موارد را پیگیری و به نتیجه برسانند.
وی افزود: اولاً مسولین ذی ربط در حوزه امنیتی و انتظامی افراد احتمالی که در این آتش سوزی‌ها نقش داشته‌اند را شناسایی و به شورای تامین و مراجع قضایی معرفی نمایند تا برخورد با خاطیان و قانون شکنان در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست (به عنوان مهمترین سرمایه‌های مادی ما) درس عبرتی برای سایرین باشد.
 محمدی تبار گفت: دوماً شهرستان چرام یکی از باسابقه‌ترین تمدن‌ها و مدنی‌ترین فرهنگ‌های استان را در طول تاریخ داشته و دارای سرمایه‌های معنوی، علمی و فرهنگی بسیار بالای است و لذا چنین فضایی در این شهرستان اصلاً زیبنده مردم و دولت نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتظار ما از مسولین فرهنگی و در راس فرماندار محترم این است که از ظرفیت نخبگان، تشکل‌های مردم نهاد، تشکل‌های مذهبی، بزرگان طوایف، و معتمدین شهرستان برای گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بهره برده و با دعوت از بزرگان طوایف و نخبگان فرهنگی و علمی و نهادها و ادارات مسئول حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را یک اصل عمومی (همچون گذشته) در ایل چرام نهادینه و گسترش نمایند.
محمدی‌تبار افزود: فرهنگ سازی مقرون به صرفه‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای کنترل این چنین موارد بحران زایی است.
این مسئول استانی گفت: امروز تنها در دو نقطه از کوه سیاه چرام، آتش سوزی بوده که یک نقطه توسط عوامل منابع طبیعی حدود ساعت 4 بعدازظهر اطفاء شد و یک نقطه دیگر حدود 5:30 عصر شعله ور شد، که هم اکنون اطفاء و کنترل شده است، چون چهار طرف این نقطه صخره‌های بزرگ بود که مانع از گسترش آتش سوزی شد. محندی تبار گفت: در حال حاضر عوامل و نیروهای فرمانداری، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، عشایر منطقه و جوانان و مردم در محل ارتفاعات کوه سیاه چرام به صورت آماده باش حضور دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر در شهرستان چرام شرایط کاملاً عادی و جای هیچ گونه نگرانی نیست و تیم‌های مختلف اداری و مردمی از جوانان پر انرژی و غیرتمند چرام تحت گروه‌های پنجاه نفره آماده همکاری و اعزام برای هرگونه عملیات احتمالی هستند.
وی در پایان گفت؛ فردا به صورت میدانی عملیات کنترل و پایش با مدیریت فرمانداری چرام انجام‌خواهد شد.
به گزارش کبنا؛ وحید محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران استان  کهگیلویه و بویراحمد همچنین در ادامه سفر خود به چرام شورای مدیریت بحران را در بخش سرفاریاب با حضور حجت الاسلام پژمان و آتش سودا بخشدار سرفاریاب پیرامون آتش سوزی‌های تشکیل گردید.
 مدیرکل بحران همچنین با حجت‌الاسلام افشار امام جمعه محترم چرام نیز دیدار و گفتگو کرد.
 وی همچنین با حضور در منزل بازماندگان شهید شفیعی نژاد تنها شهید کهگیلویه و بویراحمدی شهدای حادثه تروریستی اهواز دیار و از بستگان ان شهید والامقام با ابراز تسلیت و قرائت فاتحه دلجویی کرد.
 


کد مطلب: 403498

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/403498/2/روز-پرکار-ستاد-بحران-چرام-محمدی-تبار-فرهنگ-سازی-کم-هزینه-ترین-راه-کنترل-بحران-مهد-تاریخی-تمدن-فرهنگ-وضعیت-عادی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1