تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۴۰۳۴۹۸
کبنا گزارش می‌دهد

روز پرکار «ستاد بحران» در چرام / محمدی‌تبار: فرهنگ‌سازی کم‌هزینه‌ترین راه کنترل بحران‌ است /چرام مهد تاریخی تمدن و فرهنگ / وضعیت در چرام «عادی» است

۰
کبنا ؛شامگاه پنجشنبه(12 مهرماه 97) شورای مدیریت بحران شهرستان چرام در محل فرمانداری این شهرستان به ریاست هادی فتاحی فرماندار، و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی آتش سوزی‌های اخیر و با حضور اعضای شورای تامین و همچنین شورای اداری شهرستان تشکیل گردید.
به گزارش کبنا، در این جلسه هادی فتاحی‌اصل فرماندار چرام ضمن تشکر از حضور اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در این موقع شب و همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان که از ابتدای این آتش سوزی‌ها همکاری و هماهنگی‌های لازم را داشت، اظهار کرد: آقای محمدی تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در24 ساعت گذشته به طور کامل در این شهرستان و در کنترل این بحران آتش سوزی حضوری موثر و ارزشمند داشت که از ایشان، تشکر می‌کنم.
فتاحی‌اصل افزود؛ آتش سوزی‌های اخیر باید ریشه یابی و با هماهنگی و اقدامات لازم همه اعضای شورای اداری و مدیریت بحران پیشتاز و در صحنه حضور داشته باشند.
همچنین در این جلسه رئیس منابع طبیعی شهرستان چرام، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار چرام، فرمانده سپاه، شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین، هرکدام گزارشی از مجموعه اقدامات انجام داده را اعلام کردند و سپس راهکارها و مشکلات موجود را ارائه دادند.
به گزارش کبنا، در ادامه وحیدمحمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حضور به موقع فرماندار و مدیران عضو شورای مدیریت بحران شهرستان و مجموعه اقداماتی که انجام داده‌اند، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته که در این شهرستان موضوع آتش سوزی‌ها را هم به صورت میدانی بررسی کرده و هم به صورت گفتگو با مردم و مسئولین و همچنین گفتگو و حضور در کنار امام‌جمعه محترم شهر چرام و بخش سرفاریاب و مسئولین داشته‌ام، انتظار ما دو نکته اساسی است؛ که انشالله فرماندار محترم این موارد را پیگیری و به نتیجه برسانند.
وی افزود: اولاً مسولین ذی ربط در حوزه امنیتی و انتظامی افراد احتمالی که در این آتش سوزی‌ها نقش داشته‌اند را شناسایی و به شورای تامین و مراجع قضایی معرفی نمایند تا برخورد با خاطیان و قانون شکنان در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست (به عنوان مهمترین سرمایه‌های مادی ما) درس عبرتی برای سایرین باشد.
 محمدی تبار گفت: دوماً شهرستان چرام یکی از باسابقه‌ترین تمدن‌ها و مدنی‌ترین فرهنگ‌های استان را در طول تاریخ داشته و دارای سرمایه‌های معنوی، علمی و فرهنگی بسیار بالای است و لذا چنین فضایی در این شهرستان اصلاً زیبنده مردم و دولت نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتظار ما از مسولین فرهنگی و در راس فرماندار محترم این است که از ظرفیت نخبگان، تشکل‌های مردم نهاد، تشکل‌های مذهبی، بزرگان طوایف، و معتمدین شهرستان برای گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بهره برده و با دعوت از بزرگان طوایف و نخبگان فرهنگی و علمی و نهادها و ادارات مسئول حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را یک اصل عمومی (همچون گذشته) در ایل چرام نهادینه و گسترش نمایند.
محمدی‌تبار افزود: فرهنگ سازی مقرون به صرفه‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای کنترل این چنین موارد بحران زایی است.
این مسئول استانی گفت: امروز تنها در دو نقطه از کوه سیاه چرام، آتش سوزی بوده که یک نقطه توسط عوامل منابع طبیعی حدود ساعت 4 بعدازظهر اطفاء شد و یک نقطه دیگر حدود 5:30 عصر شعله ور شد، که هم اکنون اطفاء و کنترل شده است، چون چهار طرف این نقطه صخره‌های بزرگ بود که مانع از گسترش آتش سوزی شد. محندی تبار گفت: در حال حاضر عوامل و نیروهای فرمانداری، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، عشایر منطقه و جوانان و مردم در محل ارتفاعات کوه سیاه چرام به صورت آماده باش حضور دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر در شهرستان چرام شرایط کاملاً عادی و جای هیچ گونه نگرانی نیست و تیم‌های مختلف اداری و مردمی از جوانان پر انرژی و غیرتمند چرام تحت گروه‌های پنجاه نفره آماده همکاری و اعزام برای هرگونه عملیات احتمالی هستند.
وی در پایان گفت؛ فردا به صورت میدانی عملیات کنترل و پایش با مدیریت فرمانداری چرام انجام‌خواهد شد.
به گزارش کبنا؛ وحید محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران استان  کهگیلویه و بویراحمد همچنین در ادامه سفر خود به چرام شورای مدیریت بحران را در بخش سرفاریاب با حضور حجت الاسلام پژمان و آتش سودا بخشدار سرفاریاب پیرامون آتش سوزی‌های تشکیل گردید.
 مدیرکل بحران همچنین با حجت‌الاسلام افشار امام جمعه محترم چرام نیز دیدار و گفتگو کرد.
 وی همچنین با حضور در منزل بازماندگان شهید شفیعی نژاد تنها شهید کهگیلویه و بویراحمدی شهدای حادثه تروریستی اهواز دیار و از بستگان ان شهید والامقام با ابراز تسلیت و قرائت فاتحه دلجویی کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم چرام
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی تبار تنها مدیرکل فعال و مردمی استان است
در همه حوادث اخیر در کنار مردم بوده ، دست مریزاد به این مدیرکل جوان و پرتلاش... الحق نماینده بودن شایسته ایشان است
عشایر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر فرزند عشایر مهندس محمدی تبار
ایشون‌عشایرزاده است که درد عشایر را لمس میکند و همراه مردم در تمام صحنه ها حضور فیزیکی دارد
دخو
United States
اينا که همش عکس از وحید محمدی تباره
مطلع
Iran, Islamic Republic of
حرف قشنگ زدن خیلی راحته عمل کردن مهمه دراین آتش سوزی ها بجزبچه های منابع طبیعی چرام دهدشت یاسوج هیچ کس دراین آتش سوزی هاشرکت نکرد
Iran, Islamic Republic of
باید به حال استان گریست .چرا نهادهای امنیتی و منکراتی هنگام انتخاب مدیران اینقدر ضعیف عمل میکنند.
Iran, Islamic Republic of
م. ه گرهته
چلوا
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله مثل سیمرغ روی آتش فرود میاد و خاموش میکنه. قربون خدا برم این یکی تا حالا کجا بوده
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1