تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۰۳۳۳۹
در نشست هم اندیشی سی امین جشنواره تئاتر استان مطرح شد

«کدخدا مَنِشی» روسای ادارات ارشاد/یک ریال بودجه نداریم!/نمی گذاریم تئاتر تعطیل شود

۰
کبنا ؛نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استانی با حضور
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویر احمد،دبیرانجمن تئاتر استان ،رئیس انجمن هنرها ی نمایش استان ،دبیر سی امین جشنواره تئاتر استان ،کارگردانان استان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،ظهر امروز درفرهنگسرای اداره ارشاد شهر دهدشت برگزار شد.
این نشست در حالی برگزار شد که به نظر می رسید همه در تلاش بودند تا تحولی جدی در تئاتر استان رقم بزنند،دلیل تغییر دبیر جشنواره،مخاطب شناسی ،رونق اجرای عمومی تئاتر و کشاندن تئاتر به میان خانواده ها،ارتقای کیفیت تئاتر های استان،نحوه برگزاری جشنواره تئاتر امسال از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.
 
اتکا دبیر جشنواره تئاتراستان  به حمایت های اداره کل می شود نتیجه هرساله 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد:نشست هم اندیشی جهت سیاست گذاری اجرای سی امین جشنواره استانی تئاتر برگزارو پیرامون مخاطب شناسی،جذب مخاطب و اقتصاد هنر تئاتر استان صحبت می شود.
محمد علی  پیر سبزی عنوان کرد:همچنین در خصوص شرایط لازم برای حضورشرکت کنندگان در جشنواره و مهلت اجرای عمومی آن ها و چگونگی جذب مخاطب در این نشست صحبت شد.
پیر سبزی تاریخ برگزاری جشنواره استانی تئاتر را 27 تا 30 آبان ماه اعلام کرد و افزود:نمایش های متقاضیان شرکت کننده در جشنواره به اجرای عمومی می رسد و پیش از آنکه آثار به انتخاب هیئت داوران به عنوان هیئت های منتخب جشنواره فجر برسند،تعدادی از آثار نیز در حضور مخاطب مورد بازبینی قرار می گیرد.
وی تغییر دبیر جشنواره تئاتر استانی امسال را از رویکردهای متفاوت جشنواره امسال دانست و گفت: انتخاب دبیر جدید جشنواره به این معنا نیست که تنها افراد عوض شوند،قبلا مدیر کل،دبیر جشنواره تئاتر بودند،باید تعاملاتی از جانب برگزارکنندگان جشنواره و شرکت کنندگان در جشنواره صورت گیرد و دبیر جشنواره منتظر نخواهد نشست که تنها به حمایت ها ی اداره ارشاد اتکا کند تا نتیجه همان نتیجه هر ساله باشد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد  مخاطب شناسی ، مخاطب پذیری و اقتصاد هنر است را از دلایل حرکت امسال برای برگزاری جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: واگر  قرار بر این باشدکه باز طبق روال گذشته کار کنیم و همچنان گروه ها منتظر این باشند که حتما حرکتی و حمایتی داشته باشند تا کار کنند قطعا نتواستن همچنان وجود خو.اهد داشت.
وی در پایان از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه جهت برگزاری این نشست هم اندیشی قدردانی کرد.
 
ملاک اصلی اجرای عمومی است،معیار نباید تنها جشنواره تئاتر باشد
مسئول دبیر خانه دائمی تئاتر استان نیز دراین نشست با بیان اینکه مدیر کل اداره ارشاد ،اختیار انتخاب دبیر جشنواره استانی تئاتر را به شورای سیاست گذاری تئاتر استان دادند تا  دبیری جشنواره تئاتر امسال را به یکی از هنرمندان که از همه نظر بر جشنواره های مختلف و وضعیت نمایش استان اشراف کامل داشته باشند تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر کسی که بتواند جشنواره را به شیوه جدید و خلاقانه ای برگزار کنند به جز آقای پرهیز  شاید الان کسی نباشد
زهرا نجف پور کارگردانان تئاتر را  خطاب  قرار داد و گفت:ملاک اصلی اجرای عمومی است و نباید معیار را جشنواره تئاتر در نظر بگیریم چرا که هدف جشنواره تئاتر نیز همان رونق اجرای عمومی و جذب مخاطب است.
نجف پور افزود:روسای ادارات و انجمن نمایش  باید در جهت رونق اجرای عمومی تلاش کنند و هرماه در در شهرستان ها اجرای عمومی داشته باشیم ،همانگونه که استان های دیگر با موفقیت این کار را انجام می دهند.
وی ادامه داد:اینگونه نباشد جشنواره تئاتر استانی که تمام شد پرونده کاری گروها بسته شود و به استراحت بروند و سال آینده اوایل شهریورماه تازه  دوستان به تکاپو بیفتند که چه متنی را تهیه کنیم سالن نیست و..چرا که  اینگونه هم هنر خودمان را می سوزانیم وهم مخاطب را از هنر محروم می کنیم
 
یک ریال بودجه نداریم /کدخدا منشی روسای ادارات ارشاد!
دبیر جشنواره تئاتر استانی امسال نیز در این نشست اظهار کرد:اولین برنامه ای  که برای برگزاری جشنواره درنظر گرفتیم این بود که ابتدا طی همین نشست  برنامه ها و پیشنهادات را از خود کارگردانان و روسای ادارات بگیریم تا  یک شروع قوی برای تحول  تئاتر استان  داشته باشیم.
پرهیز با اشاره به سطح  کیفی و حرفه ای بودن تئاتر ها در جشنواره های قبل استان بیان کرد:یک اثر بسیار حرفه ای و در حد جشنواره فجر بود ولی اثر دیگربسیار ابتدایی ، این تفاوت ها در تئاتر استان ما آن هم پس از 30 سال نباید وجود داشته باشد ،لذا تئاترهای جشنواره امسال بدون شک باید حرفه ای باشند ،یک خلاقیت اجرایی داشته باشد که در هیچ تئاتری نیامده باشد و اینکه تنها  یه متنی انتخاب کنید و چند جوان را دورخود جمع کنید و طراحی نور و صحنه و... فراهم کنید این تئاتر نیست!
وی با بیان اینکه ارتقای شاخص های فرهنگی در هر خانواده ای مهم است و یکی از این شاخص ها تئاتر است افزود: امسال سرمایه گذاری کردیم که خانواده ها مخاطب تئاتر های ما باشند لذا تئاتری که شما کارگردان آن هستید ،باید در شان خانواده ها باشد ، باید نگاهتان به جشنواره حرفه ای باشد چرا بعد از 30 سال همه باید بپذیرم جایی برای تئاتر های سطحی نیست.
دبیر جشنواره تئاتر استان شرط بازبینی آثار را اجرای عمومی عنوان کرد و گفت:لازمه جشنواره اجرا است ،جشنواره  یعنی کسانی که رفتند اجرا کردند و مردم را به سالن کشیدند و الان باید بازبینی کنیم ،ببینیم کدام کار قو یتر است تا به جشنواره فجرمعرفی کنیم و دبیر خانه جشنواره خود نیز به صورت نامحسوس همه اجرا ها را نیز رصد می کند.
پرهیز ادامه داد:در این نشست ،پای صحبت شما می نشینیم وجشنواره را بر اساس پیشنهاد ها و سیا ست هایی که خود شما ارائه می دهید ،اجرا خواهیم کرد، نظر دوستان را می خواهیم در خصوص تعدا آثاری که به جشنواره راه پیدا می کنند آیا بر اساس کیفیت باشد یا بر اساس کد خدامنشی روسای ادارات باشد! سال گذشته 14 اثر بازبینی بود که 14 اثر را به جشنواره بردند و از بین آن ها فقط یک اثر انتخاب می شود و این یعنی فاجعه!
 دیدگاه های خود را برای جذب مخاطب به ما اعلام کنید،امسال باید دید خودتان را نیز نسبت به جشنواره عوض کنید.
وی به شرایط نامساعد بودجه اداری اشاره کردو گفت:تا الان برای برگزاری همین جشنواره تئاتر نیز یک ریال بودجه تخصیص داده نشده است .و«ایرج  کاظمی جو»خود شخصا میزبانی جلسه هم اندیشی امروز را پذیرفت، یک ریال بودجه نداریم ولی به هر قیمتی شده نمی گذاریم تئاتر تعطیل شود از هر طریقی شده کمک می گیریم و این جشنواره را برگزار می کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

A..mo
Iran, Islamic Republic of
خداراشکر که پول برا بزرگترین اتفاق فرهنگی وهنری این استان نداریم خدا را شکر مدیری مث جناب دکترکاظمی هس نمی ذاره سوسوی نورشمع تاتر رو با بادی که از هرطرف می وزه خاموش بشه باز ممنونتم دکتر کاظمی مامنی برا تمام هنرمندان تندرس باشی دکتر کاظمی وای به روزی که بخواد بره همون روز عزای عمومی برا فرهنگ وهنر ست
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرئ زیر همین خبر زدم نزدین چیز بدی ننوشتم که ممیزی می کنی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1