تاریخ انتشار
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۴۰۳۳۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

تنش در بازدید «گوهرگانی» از فروشگاه رفاه یاسوج / قفسه‌های خالی و انبارهای پر از روغن / گوهرگانی: مگر می‌خواهید موشک هوا کنید / زیرائی: این کار فروشگاه مصداق اختفاء و احکتار است / حرف‌های عجیب و غریب در باره سازمان «صمت»

۲۴
۲
کبنا ؛بازدید جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از فروشگاه رفاه یاسوج با تنش مواجه شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی حسین سهمگین مدیرکل اقتصادی استانداری، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، زیرایی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان و جمعی از مسوولان و بازرسان صنعت و معدن و رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در راستای طرح (# کاسب _ با انصاف) که به همت فعالان رسانه‌ای راه‌اندازی شده است، از فروشگاه رفاه یاسوج بازدید به عمل آورد.
گوهرگانی با همراهی رسانه‌ها و مسوولان وارد فروشگاه رفاه یاسوج شد و بخش‌های مختلف این فروشگاه را مورد بازدید قرار داد.
در جریان این بازدید جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری و حسین سهمگین مدیرکل اقتصادی استاندار ضمن دیدن کالا و قیمت‌های درج شده بر روی آنها با مردم و مسوولان فروشگاه نیز سووال می‌کردند.
عدم درج قیمت کالا / گوهرگانی: عدم درج قیمت توسط واحدهای تولیدی یعنی جولان دلالان و فروشندگان
گوهرگانی ابتدا به سراغ قفسه مربوط به دستمال کاغذی‌ها رفت و با برداشتن دستمال کاغذی به فردی که خود را مسوول مالی فروشگاه معرفی کرد، گفت: چرا این دستمال کاغذی قیمت ندارد و برچسب درج قیمت چرا نزده‌اید.
گوهرگانی افزود: این کار خود نوعی تخلف و سودجویی محسوب می‌شود.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در همان ابتدا حساب کار دستش آمد، از مسوول مالی فروشگاه یاسوج خواست که سریعاً فاکتورهای خریدش را ارائه دهد. مسوول مالی فروشگاه یاسوج بیان کرد: ما لیست و فاکتور تمام خریدهای فروشگاه را داریم، گوهرگانی گفت: پس برو و فاکتورهایت را به یار.
مسوولان فروشگاه حاضر به ارائه فاکتور نشدند / گوهرگانی مجبورشان کرد
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد تنظیم بازار استان گفت: کارخانه‌ای که روی کالاها قیمت نمی‌گذارند، دست دلال و فروشنده را باز کرده تا به مردم هر جوری که دوست دارند، فشار بیاورند.
 گوهرگانی افزود: آیا منطق و قانون می‌پذیرد که کالایی فاکتور نداشته باشد. فروشگاه رفاه، فروشگاه مادر است چرا فاکتور فروش نباید داشته باشد.
اما بعد از اصرارهای فراوان گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری، مسوول امور مالی فروشگاه یاسوج کاغذهایی را به عنوان فاکتور ارائه داد که آقای گوهرگانی به آنها اعتنایی نکرد.
در ادامه بازدید مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد از فروشگاه یاسوج، جعفر گوهرگانی با برخی از مشتریان صحبت می‌کرد. یکی از زنان حاضر در این فروشگاه گفت: من از روستا آمده‌ام، اما در این فروشگاه چند روز است که نه برنج، نه روغن و نه رب گوجه پیدا نمی‌شود.
زن دیگری بیان کرد: این‌ها اقلام اساسی مانند برنج، روغن و رب گوجه را انبار کرده‌اند و در دسترس مردم نمی‌گذارند.
به گزارش کبنا، جعفر گوهرگانی رئیس ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن سخنان مردم به سراغ باجه روغن، رب گوجه و برنج رفت و دید که تمام قفسه‌ها خالی از این اقلام اساسی است.
گوهرگانی خطاب به مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج گفت: چند روز است که شما برنج، روغن و رب گوجه ندارید که مسوولان فروشگاه رفاه بیان کرد: ما حدود 15 روز است که راننده‌ها کامیون تهران مانده‌اند و اعتراض دارند و تمام اقلام اساسی خارجی هستند.
این مسوول در فروشگاه رفاه یاسوج نبود اقلام اساسی را به تحصن کامیون دارها ربط داد و گفت: درخواست داده‌ایم و فردا و پس فردا اقلام اساسی را وارد خواهیم کرد.
هیچ ربطی به تحصن کامیون‌دارها ندارد
جعفر گوهرگانی که از حرف‌های این فرد قانع نشد، رو به داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرد و گفت: این کسبه‌ها نیز برای خودشان بقالی باز کرده‌اند و همه چیز را به تحصن و اعتراض کامیون داران ربط می‌دهند در حالی که اینگونه نیست من خودم به عینه شاهد هستم که چه تعداد کامیون‌های در مسیرهای ترانزیتی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تردد هستند.
مسوولان در حال چرخیدن در فروشگاه یاسوج بودند که فردی به گوهرگانی رسید و گفت: مشکل از دولت، نظام و مسوولان نیست، مشکل از خود ما مردم است، چرا باید کالاها را چند برابر نیازمان خریداری کنیم که مسوولان حرف‌های این شهروند یاسوجی را پذیرفتند.
در ادامه معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا به گفته مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج 15 روز آنها این اقلام اساسی را ندارد و هیچ دلیلی ندارد که فروشگاه رفاه مرغ، برنج و رغن نداشته باشد و این را هم اعلام نکند.
 جعفر گوهرگانی همچنان که بر دیدن فاکتورها اصرار می‌ورزید، آقای دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و آقای زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی را صدا زد و گفت: بنده حتماً باید انبار این فروشگاه را ببینم. معاون تیزبین استاندار کهگیلویه و بویراحمد که گویا حساب کار دستش آمده بود، به سمت انبار فروشگاه رفاه یاسوج رفت.
انبارهای پر از روغن
دیودیده که در این بازدید قدم‌هایش را به سختی بر می‌داشت با سایر مسوولان حاضر معاون اقتصادی استاندار را تا انبار فروشگاه رفاه یاسوج بدرقه کرد.
با پا گذاشتن جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به انبار فروشگاه با کارتن‌های روی هم چیده روغن اویلا مواجه شد که گوهرگانی با تعجب مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد را صدا زد و گفت: آقا این‌ها می گویند که ما 15 روز است که اقلام اساسی مورد نیاز مردم از جمله روغن به دست ما نرسیده است، اما الان با بازدید از انبارشان اولین کالایی که دیده می‌شود، کارتن کارتن روغن است.
این مصداق اختفاء و احتکار است
زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد این را مصداق اختفاء و احکتار دانست.
اما مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج که با باز کردن درب انبارشان واقعیت برای مسوولان روشن شد به هر «دری» می‌زدند تا مسوولان را قانع کنند که این بار تازه آمده و برای در اختیار گذاشتن مردم پروسه‌ای باید طی شود.
گوهرگانی که توضیحات مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج را نمی‌پذیرفت، اظهار کرد: مگر می‌خواهد موشک هوا کنید که برای رسیدن اقلام اساسی مردم از این انبار به قفسه که کلاً سه قدم راه است 15 روز باید آن را طول بدهید.
وی افزود: واقعاً اوج بی انصافی است در انبار فروشگاه به وفور اقلام اساسی دیده می‌شود، اما مردم باید دست خالی از این فروشگاه برگردند.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل اساسی نزد خود سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد و بازرسان آنان است. آن‌ها باید به طور مرتب بازار را نظارت کنند آن هم منصفانه و برای رضای خدا. نه اینکه فروشگاهی 15 روز روغن نداشته باشد و کسی هم از او سووال نکند که چرا اقلام اساسی مردم در قفسه‌های شما موجود نیست.
این مسوول اضافه کرد: تحصن کامیون‌ها هیچ ربطی به این مسائل ندارد، آقایان لطفاً برای رضای خدا و خون شهدا قدم بردارید. این مردم حقیقتاً انسان‌های با شرف و رنج دیده‌ای هستند. این شرط انصاف و انسانیت و اسلامی بودن نیست. والله نزد خداوند متعال همه ماها باید جوابگو باشیم.
به گزارش کبنا، وقتی دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یکی دیگر از مسوولان این سازمان قصد توضیح دادن را داشت و در واقع می‌خواستند که هوای فروشگاه رفاه یاسوج را داشته باشند، آقای گوهرگانی با لحنی تند گفت: آقای دیودیده لطفاً شما و این همکارت از انبار بیرون بروید، تا شماها بیرون نروید من دیگر بازدیدی انجام نمی‌دهم.
اما همه ماجرا به اینجا ختم نشد، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این قضیه از خود اقتدار نشان داد، گفت: آقای دیودیده به زودی این مسئله را صورت جلسه کنید و نباید حقوق مردم را نادیده بگیرد.
گوهرگانی از فروشگاه رفاه یاسوج بیرون آمد و گفت: تا زمانی که مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بخواهند اینگونه رفتار کنند و در برخورد با متخلفین کوتاهی انجام بدهند من دیگر بازدیدی انجام نخواهم داد.
مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج که د ر ابتدای ورود مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد در فروشگاه حضور نداشتند اما گویا بر اساس فراخوانی پایین‌ترین و بالاترین رده این فروشگاه خودشان را رساندند و هر کسی به طریقی می‌خواستند که مسوولان را قانع کنند که ما کارمان درست است.
مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج که دچار شتاب زدگی شده بودند فاکتور انواع مواد شوینده را به جای فاکتور روغن به آقای گوهرگانی تحویل دادند. اما گوهرگانی نیز به دقت هم چیز را مورد بررسی قرار می‌داد و اجازه نمی‌داد که کسی بخواهد از زیر بار مسوولیتش در برود.
یکی از مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج راننده‌ای را که مشخص بود از قبل با او هماهنگ کرده بودند، برای قانع کردن مسوولان و خبرنگاران نزد رسانه‌ها آورد و گفت: شما از این راننده بپرسید که چه کالایی آورده‌اید و کی آمده و از کجا آمده.
خبرنگاری از راننده سوال کرد شما از کدام انبار و چه کالایی به یاسوج آورده‌اید که او نوع کالا را نمی‌دانست و گفت: من فقط بار را اورده ام اما نمی‌دانم روغنی که آورده‌ام اسمش چیست؟ فردی به او گفت: یعنی نمی‌دانم کالاهای خود را از کدام کارخانه بارگیری و به یاسوج آورده‌ای.
به گزارش کبنا، در آخر هم جدال لفظی خبرنگاران با مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج بالا گرفت. آن‌ها خبرنگاران را به جیره خواری و دست نشانده دیگران معرفی می‌کردند. خبرنگاران نیز کوتاه نمی‌آمدند و خطاب به مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج می گویند، چرا فاکتور ارائه نمی‌دهید، چرا کالاهای اساسی را در قفسه‌های فروشگاه برای خرید مردم قرار نمی‌دهید و چرا روغنی که تولید آن 26 / 6 /97 هست، هنوز برای استفاده مردم در اختیار انها قرار نگرفته است.
درگیری لفظی میان خبرنگاران و مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج
ماجرا آنقدر کش داده شد تا میان خبرنگاران و مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج درگیری لفظی اتفاق افتاد.
زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این نظام ثمره خون هزاران شهید است و همه ما در مقابل آن مسوول هستیم و کسی نباید با ندانم کاری و احکتار اقلام اساسی به اعتماد مردم به نظام خدشه وارد کنند که این خود خیانت محسوب می‌شود.
وی افزود: وجود اقلام اساسی مردم در انبار فروشگاه رفاه یاسوج به طوریکه در دسترس مردم نیست، مصداق اختفاء و احکتار است که این جرم است.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده این فروشگاه را برای ما ارسال کند، ما طبق قانون با فروشگاه برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: تا سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده را نفرست و گزارش این کار را ارسال ننماید، ما نمی‌توانیم هیچ کاری کنیم.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود چند ماه پیش از آب معدنی‌های استان بازدید کردیم و تخلفات هم مشاهده شد و قرار بود که سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده این بازدیدها و صورت جلسات آنها را برای ما ارسال نمایند، اما هنوز که هنوز است خبری نیست.
وی تاکید کرد: حتماً باید روی این پرونده‌ها گزارش و یا همان فرم سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه نظارت کننده و متولی باشد در غیر اینصورت ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
 زیرائی در پاسخ به سووالی که آیا چرا سازمان صنعت و معدن پرونده‌ها را به تعزیزات حکومتی ارسال نمی‌کند، آیا دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد، گفت: من نمی‌دانم و در حیطه کاری من هم نیست.
گوهرگانی در پایان گفت: پلاکارد اوج بی‌انصافی در این فروشگاه نصب کنید، ایراد از ما و سازمان صنعت، معدن و تجارت است که باید روزانه گزارش دهند. تعزیزات حکومتی بهتر می‌داند که در اینجا چه خبر است.
دیالوگ‌های عجیب و غریب
به گزارش کبنا، همچنین در این بازدید جعفر گوهرگانی با شهروندان که بیش از حد نیازشان خرید داشت هم صحبت می‌کرد و از انها خواست تا این کارها را انجام ندهند چرا که دیگران از من و شماها می‌بینند و خیال می‌کنند که اتفاقی می‌خواهد، بیفتد.
 دیالوگ‌هایی که بین مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مسوولان فروشگاه رد و بدل می‌شد، نیز جالب به نظر می‌آید. در آخر سر مسوول مالی فروشگاه رفاه یاسوج گفت: فقط مسوول سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌داند، ما چه می‌گویم.
البته یکی از مسوولان این فروشگاه گفته بود که عملکرد این فروشگاه شفاف و روشن است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
مسولان خودشون خوابن یکماه هست مردم گرفتارن هرروز قیمت تغییرمیکند حالا ازخواب خرگوشی بیدارشدن
محسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای گوهرگانی ، وقتی که آقای دیودیده جلوی خودتان میخواهد سرو ته قضیه را بهم بیاورد باید حساب کار بیاد دستتون ، و خود جنابعالی هم اگه واقعا پیگیر قضیه هستید تا مرحله آخر که این فروشگاه جریمه اش را پرداخت و فیش پرداختی را از طریق رسانه ها پخش نمایید و فردا اول وقت ابلاغ .را لغو نمایید چون همین.ینطور روزگار مردم را سیاه کرده اند
امیر
Iran, Islamic Republic of
اگه گوهرگانی واقعا یقین دارد که صنعت ومعدن کوتاهی میکند سریع تادیرنشده حکمش رو لغو وحتی جریمش هم بکنن البته دیودیده رانمیشودکاریش کر.
Iran, Islamic Republic of
آقای گوهر کانی خسته نباشی، ..م شهرها از جمله دهدشت با احتکار کنندگان همدست هستن و هیچ پرونده ای به تعزیرات نمی فرستن
محمد
Iran, Islamic Republic of
این اقای گوهرکانی لطف کنند در رابطه با جذب نیروهایی که در اداره کل جهاد وکشاورزی .ی و همه از منطقه باشت و باوی داشتند توضیحات لازم را به مردم و مسئولین ارائه دهند وبعد هم اگر خیلی دلسوز هستند یکبار هم که شده به صورت سر زده به مغازهای گچساران بازدید داشته باشند و واقعیات شهر ما را هم انعکاس دهند .با تشکر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ای داد بی داد
احسنت بر آقای گوهرگانی
واقعا. این حرکت فروشگاه
صادق
Iran, Islamic Republic of
باورکنید کلیه مطالب کذب می باشد وخبرنگاراین سایت اخلاق حرفه ای و بی طرفی را حفظ نکرده وهدفش خدمت به مردم نبوده و درجهت خوشحالی جناب گوهرگانی بوده وتخریب صنعت ومعدن را در دستورکار داشته.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اق..ه واقعا مایه تاسفه
باوی
Iran, Islamic Republic of
این گوهرگانی لطف کنند و بگن موضوع ملاقات خودش و تاجگردون با رییس.چه بوده
نیازمند
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه سوء مدیریت ?.و گرانی کالاهای آن به نسبت شهر ریشه مردم به خصوص قشر فقیر را درآورده. حتی المقدور در مدیریت آن تغییر نمایید . مدیر فعلی وی احتمالا بازنشسته است. در دولت تدبیر تدبیری درست بیندیشید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر گوهرگانی تو را به خدا به فکر مردم باشین نابود شدیم صنعت و معدن تعطیل است استاندار عزیز فکری بکن
باشت
Iran, Islamic Republic of
درباشت تمام عمده فروش ها ومغازه داران کالاهارا در انبار هایشان ذخیره واحتکار میکنند وهیچکس هم رسیدگی نمیکنه
خریدار
بنده چندروزپیش. خریدکردم مایع ظرف شویی تاژکه قیمت درج شده روی ان 4480تومان بودوبعدازبارکدخوان وذدن توسیستم مالی شون داخل تراکنشی که به مادادن تا قیمت 5500خورده ای زده شده هست که تمام مستندات ان هم موجود هست ......
وهیچ گونه قیمتی روی اقلام موجود اصلا وجود نداشت
حميد
Iran, Islamic Republic of
اقاي گوهرگاني شمابريداون زمينهاي كه درگچساران وباشت. گرفتيدبراي خودتان وفاميل وسپس ابرساني كرديدهم توضيح دهيد.البته كبناي گرمسيري اين كامنت رونميزاره
حميد
Iran, Islamic Republic of
ميگن اقاي گوهرگاني .خودش دراستخدامي هابيشترين.ف داشته حالااومده.ه
علی
Iran, Islamic Republic of
به خدا. این پست را ندارد .
کشاورز‌شوشتی
Iran, Islamic Republic of
درود برشرافتتان . کنید دست گوهرگانی وهمراهان درد نکند خدا توفیقتان دهد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
لطفا" نمایشی نباشد روزانه پیگیری کنید وقاطع باشید ,نفس مردم گرفته اند اگر وجدان وشرف انسانی ودینی دارید
علی .س
Iran, Islamic Republic of
استاندار به داد مردم برسد گوهرگانی به داد مردم برسد و به سازمان صنعت و معدن وتجارت سامان بدهند. را قطع کنند ضعف اصلی مدیریت بازار است
عاشق ولایت
United Kingdom
این شوی آقای گوهرگانیه؛ایشون .در استان هستند
چون به زمان. ایشون در رابطه با استخدام..نظر نزدیک میشیم با اینکارها میخواد یکم فضای تبلیغاتی و مظلوم نمایی و اینکه من مخالف بی عدالتی هستم رو برای خودش درست کنه
درباره توهین به خبرنگارا؛ این کار کاملا محکومه و رفتار کارمندان اونجا اصلا درست نیست
اما شاید به گفته آقای دیودیده واقعا احتکاری درکار نبوده؟؟؟؟؟ و اجناسشون تازه رسیده بوده
عدالت
Iran, Islamic Republic of
تمام فروشگاه ها در انبارشون کالاهارا احتکار کرده اند وبا هماهنگی عمده فروش ها وکارخانه های تولیدی جنس را گران وبعد از بالارفتن قیمت به صورت قطره چکانی وارد بازار میکنند.کسی که عاشق ولایت است از احتکار نباید حمایت کند تاکی به نفاق ودورویی دم بزنیم
اسدبيگي
Iran, Islamic Republic of
خدا. صنعت معدن را چرا.ه شدي چرا رب گوجه 2500 توماني الان 18000 تومان به فروش برسد اقاي گوهرگاني خداوند پشت بانت باشد احسنت اي كاش چند مسول مثل شما داشته باشيم خواش هرجه زودتر صنعت معدن عوض. اين ملت را .
درنا
Iran, Islamic Republic of
خدا .اینا رو باید درمورد کل دارییهاشون ازشون سوال بشه. ....
شاهد
Iran, Islamic Republic of
طرف باید منتظر. از تهران باشه
انشاءالله به زودی خواهد رسید
این حرکات نمایشی و برای پاک نمودن سوابق گذشته می باشد
در جلسه استانداری با حضور استاندار ثابت شد که صنعت و معدن درست گفته نه ایشان

لطفاً این کامنت گذاشته شود
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1