تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۰۳۱۶۲
صبح امروز همزمان با بازگشایی مدارس:

«احمدی» زنگ مهر 97 کهگیلویه و بویراحمد را به صدا در آورد / استاندار: ملت ایران ابهت ابرقدرت‌های دنیا را در هم شکست (+تصاویر)

۰
کبنا ؛سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ به صورت رسمی  با نواختن «زنگ مهر» در همه مدارس استان آغاز شد. 
با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان و جمعی از مسئولین استانی در اولین روز ماه مهر «زنگ مهر» در مدرسه دخترانه شاهد یاسوج وهمزمان با سراسر کشور وهمه مدارس استان نواخته و سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ آغاز شد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد یاسوج با تبریک بهار علم و دانش وآغاز سال تحصیلی وهفته دفاع مقدس گفت: بالاترین آموختن‌ها از قیام عاشورایی امام حسین (ع) شروع شد و هشت سال دفاع مقدس تداوم این نوع آموختن است.
علی محمد احمدی با تسلیت محرم الحرام و ایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، افزود: دانش آموزان باید علم و دانش را درکنار درس معرفت و ایثار از حضرت اباعبدالله الحیسن (ع) بیاموزند.
استاندار با بیان اینکه، هشت سال دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار، شهادت، آزادی و آزادگی با تاسی از گفتمان بی بدیل امام حسین (ع) بود، افزود: علیرغم همه هجمه‌ها و بدخواهی دشمنان نسبت به فرهنگ اباعبدالله، مردم ما نشان دادند نور فروزان ابا عبدالله الحسین (ع) در دل پیروان و شیعیان پرفروغ‌تر می‌شود و ما جنگ را در راستای این نگاه داریم.
احمدی با تشریح سه موضوع دفاع مقدس، ترورهای کور و برنامه دشمن در این بخش و همچنین بازگشایی مدارس، ابراز  داشت: تمدن و تاریخ ما پر فراز و نشیب است و ما گردنه‌های مختلفی را طی قرن‌ها طی کرده‌ایم،  اما شاید هیچ بازه زمانی برای ما به مثابه دوران دفاع مقدس نبوده است.
وی تصریح کرد: دنیا تمام تجهیزات و امکانات هوایی، زمینی، دریایی و لجستیکی را در اختیار فردی مست، دیوانه و قدرت طلب (صدام) گذاشت که عاقبت آن را در جریان‌های سیاسی بعد از جنگ دیدیم.
استاندار تصریح کرد: ۸ سال تمام ملت ما از قلاویزان تا پیرانشهر، از مهران تا چزابه و از شلمچه تا اروند مردانه ایستادند و به دنیا نشان دادند که ایران بزرگ و مردمان آن کسانی نیستند که در مقابل هجمه دشمن کوتاه بیایند.
احمدی  افزود: ما این فراز تاریخ را سرافرازانه طی کردیم و بهترین داور برای اینکه چه کاری کردیم، وصیت نامه الهی و سیاسی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.
احمدی گفت: این وصیت نامه وصف می‌کند که ما در طول ۸ سال جنگ به چه خودباوری‌هایی رسیدیم و به چه فرهنگی دست یافتیم، چه جوان‌هایی را تربیت کردیم و چه فرهنگی را در جامعه ایران که تبلور آن را در جنوب لبنان، بحرین، یمن و شاخ افریقا می‌بینیم که این مهم به معنای صدور و تابش انقلاب است را از جنگ داریم.
استاندار افزود: مردمان ما با استقامت خود این پیام را به دنیا دادند که یک ملت با اراده می‌تواند در مقابل قدرت‌ها باایستد و بعد از اینکه امام در این وصیت نامه می‌گوید که من لحظه‌ای نادم نیستم، در فرازی می‌گوید که ما در دوران جنگ ابهت دو ابر قدرت را درهم شکستیم و به راستی غیر از این نیز نبود.
**بزرگ‌ترین تروریست دولتی رژیم صهیونیستی است
احمدی با اشاره به دو حادثه تروریستی مجلس و اهواز، گفت: امروز اینهایی که با هژمونی رسانه‌ای ادعای جنگ با تروریست را دارند، دروغ گویان و رو سیاهان کرده زمینند.
استاندار گفت: بزرگ‌ترین تروریست دولتی رژیم صهیونیستی است که زیر چتر حمایتی مستقیم دولت آمریکا قرار دارد.
احمدی بیان کرد: رژیمی که از هیچ جنایتی فروگذار نیست، آدم کشی می‌کند، کودک کشی می‌کند، خانه‌های بینوایان را روی سرشان خراب می‌کند، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات است و مخوف‌ترین سیستم‌های اطلاعی دنیا را دارد، به اینها نیز اکتفا نکرده و امروزه برخی مرتجعین عرب را به این سیستم تروریسم دولتی ملحق کرده‌اند و کودک کشی و جنایت در یمن و در غزه را پیشه کرده‌اند. 
وی ابراز داشت: آن‌هایی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، هم در تروریسم دولتی و هم در ترورهای کور سردمدار جنایاتی هستند که مشابه آن را در مجلس و اهواز دیدیم و اینکه به شکل خام و کور یکسری افراد خام، احتمالاً بی تجربه و فقیر را آماده کنید و اسلحه بدهید و بگویید هرکه را دیدید سینه آن را هدف گلوله قرار دهید، به طفل چهار ساله نیز رحم نکنید، فجیع‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین حرکت سیاسی برگرفته از نظام سلطه است.
احمدی گفت: دشمنان از این نگرانند که امواج انقلاب اسلامی آرام آرام دنیا را می‌گیرد و دشمنان به نتیجه رسیدند که نهال انقلاب اسلامی و عظمت ایران بیدی نیست که با باد برنامه‌های آمریکا بلرزد و ما ایستاده‌ایم. 
وی عنوان کرد: این جنایت برای دشمنان چیزی جز رو سیاهی ندارد و ملت ما با اقتدار جلو می‌رود.
احمدی گفت: دشمنان با تانک‌ها،  برنامه هسته‌ای و موشکی ما که در راستای گفتمان بازدارندگی است مشکلی ندارند و دشمنان با عظمت، استقلال، ایستادگی و پایمردی ملت ما مشکل دارند.
ملت ما تسلیم ترقه بازی‌های پراکنده دشمنان نمی‌شود
استاندار گفت: دشمنان نمی‌خواهند بالندگی فرزندان ما را در عرصه‌های مختلف ببینند و آنها از این می‌ترسند که مسیر استقلال، تولید علم و بالندگی برای سایر کشورها الگو شود و به دنبال خفه کردن صدای آن در نطفه هستند و به فضل خدا چون این صدا صدای ابا عبدالله الحسین (ع)، شهدا و ملت بزرگی است که با آن عظمت هشت سال جنگ را در مقابل دشمنان و همه قدرت‌ها اداره کرد، تسلیم ترقه بازی‌های پراکنده دشمنان نخواهد شد و مسیر را با قدرت و اقتدار ادامه خواهد داد.
احمدی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و بازگشایی مدارس، ابراز داشت: در جایگاه آموزش و پرورش شکی نیست و تجربه دنیا نشان می‌دهد که هیچ کشوری بدون توجه به آموزش و پرورش به توسعه نرسیده است.
استاندار افزود: اگر بخواهیم از نسل جوان، بالندگی علمی و هوش ایرانی استفاده کنیم، باید در عمل به آموزش و پرورش توجه شود.
احمدی گفت: این توجه نباید در شعار باشد و عمل گرایی، تخصیص بودجه، بحث مدیریت، نظارت و پیگیری ضروری است و البته بودجه، امکانات و توجه شرط لازم است.
احمدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ما حافظه محور و انتقال اطلاعات محور است و هنوز جامعه و واقعیت میدانی را درک نکرده و دانش آموز ما به اندازه‌ای که کنکور پذیر است، جامعه پذیر نیست که باید فرایند مدرک گرایی را به سمت مهارت گرایی سوق دهیم و بالندگی لازم آموزش و پرورش را داشته باشیم.
استاندار ابراز داشت: دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آموزش و پرورش این رویکرد را به شکل جدی شروع کرده و موضوع مهارت آموزی، جامعه پذیری و ارتباط با جامعه در راس برنامه‌ها قرار دارد و سوال مهر امسال رئیس جمهور نیز این است که سال گذشته در حوزه مهارت چه کردیم.
وی افزود: این بدین معناست که امسال باید به تکاپو بیوفتیم و اینـهمه سرمایه انسانی را به سمت مهارت افزایی توام با دانش افزایی سوق دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این آیین گفت: سال تحصیلی ۹۸-۹۷  با شعار «کیفیت بخشی، مهارت آموزی و توسعه مشارکت» آغاز شد. 
هادی زارع پور با بیان اینکه، بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید در استان را آغاز کردند، افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز کلاس اولی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه، ۴۸ درصد از این دانش آموزان دختر و ۵۲ درصد نیز پسر هستند، گفت: ترکیب جمعیت شهری و روستایی و مدارس دولتی نسبت به غیردولتی به ترتیب ۷۵ به ۲۵ و ۷۸ به ۲۲ درصد است.
وی با تاکید براینکه، شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مستلزم مشارکت و همراهی خانواده‌هاست، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تمام امکانات برای دانش آموزان بهتراز سال‌های گذشته آماده شده است.
به گفته زارع پور، ۱۳ هزار و ۵۰۰ معلم در استان آماده آموزش ۱۵۳ هزار و ۶۷۰ دانش آموز در سه هزار و ۱۵ مدرسه و هشت هزار و ۶۰۲ کلاس درس هستند.
وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ۴۹۸ هزار کلاس در قالب ۹۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در سراسر کشور به تحصیل می‌پردازند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1