تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۰۳۱۲۲
با حضور اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار شد

یادواره سردار شهید «هرمزپور» / هدایت‌خواه: حرف حق را از هر کسی که شنیدیم باید بپذیریم

۰
کبنا ؛35 یادواره سردار شهید جواد هرمزپور با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان و همرزمان آن شهید در محل کنگره سرداران و شهدای استان کهگیویه و بویراحمد برگزار شد.
ستار هدایت خواه مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی در این یادواره که با حضور سردار شهابی‌فر، سردار اسدی، سردار دولت‌آبادی و جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهر یاسوج برگزار شد ب ویژگی‌های انقلاب اسلامی و قیام امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: سردار هرمزپور، مجاهدی شجاع بود و در مقابل دشمن نمی‌ترسید و در دفاع از دین و ارزش‌های انقلاب تردیدی به خرج نمی‌داد و سردار که همانند ابوافضل العباس (ع) وفادار به میثاقش با امام و یاران شهیدش بود.
هدایت‌خواه در ادامه به پیوندهای انقلاب اسلامی با انقلاب امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های یاران اباعبدالله الحسین (ع) شجاعت، نترسیدن و ایثارگری بود و آنها از مرگ نترسیدند و در شب تاسوعا اظهار به وفاداری کردند که از نمونه‌های یاران امام حسین (ع) در دوران هشت سال جنگ تحمیلی زیاد دیدیم.
مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: ما نیز باید آرمان‌های شهدا را که 8 سال برای آن جانفشانی به خرج دادند و آرمان‌های انقلاب را حفظ کنیم و باید همواره از روحیه و فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت پاسداری کنیم. ایثار امروز، ایثار از جان و آبرو هست و ایثار از همه هستی است.
وی افزود: انقلابی که می‌خواهد طومار ستمگران را در هم بپیچد، باید مثل یاران اباعبدالله (ع) که تحریم شدند به لحاظ آب و غذا و کسی از یاران و کودکان اباعبدالله (ع) نشنیدیم که گلایه‌ای بکنند که چرا ما را به این روز انداختی و یا ما را به این معرکه آوردی.
هدایت‌خواه با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی امروز ما مربوط به دشمن و بخش زیادی از آن مربوط به مسوولان است که کوتاهی شده است. اما وقتی در همچنین موقعیتی قرار می‌گیریم نباید به آرمان‌ها و نظام بد و بی راه گفته شود.
وی افزود: وقتی به برخی‌ها می گوییم که چرا اینگونه بد و بی راه می گویی، می‌گوید؛ قیمت آب معدنی دو هزار تومان شده است و آنها باید این را بدانند که قیمت آب در کربلاف قیمت دست‌های حضرت عباس (ع) و گلوی حضرت علی اصغر (ع) بود.
 مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: باید حواسمان جمع باشد و در پیام سردار هرمزپور آمده است که ما برای شکم‌هایمان انقلاب نکردیم.
وی افزود: لذا باید سبک زندگی عاشورایی و حسینی در زندگی همه ماها جاری شود.
هدایت خواه در ادامه گفت: در واقعه کربلا عده‌ای به دنبال منفعت گرایی بودند و بعضی هم حق گرا یعنی یکی ازابعاد قیام امام حسین (ع) حق گرایی در مقابل منفعت گرایی بوده است. عمر بن سعد به خاطر منفعتش و حکومت رأی در مقابل امام حسین (ع) ایست.
وی افزود: در جامعه امروز هم گروهی نگاه می‌کنند که منفعت گروه، جناح و قومشان کدام طرف است و یک گروه هم می‌بینند که حق کدام طرف است. حرف حق را از هر کسی که شنیدیم باید بپذیریم.
این فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: حق گریزی از چیزهای کوچک گاهی شروع می‌شود، اگر دیدیم دو فرد با هم بر روی مسئله‌ای دعوایی دارند، نباید بگوییم که آن فرد قوم و خویش من است و از او دفاع کنیم که این حق گریزی است و در خانواده هم اگر همسر شما حرف حقی زد، باید آن را بپذیریم.
هدایت خواه گفت: سبک زندگی شهدا جان دادن در مسیر حق است و بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حیف شهید هرمزپور و هدایتخواه نیست که.
Iran, Islamic Republic of
حیف شهید هرمزپور که بعضی اومدن تو اون جلسه و معنویت جلسه رو زیر سوال بردن بعضی افراد معامله گر و دروغگو و ...
صادق
Iran, Islamic Republic of
آقای هدایتخواه ح.میشینی و خودت?. میکنی
Iran, Islamic Republic of
اقاي هدايت حنات ديگه رنگي نداره برا مردم بهتره از اين. سياسي دست بكشي
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
چراهدایت خواه فقط توی بویراحمدیادواره شهداتشکیل میدهدمگه تبلیغات این جوری.
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه شماکه. ازحق وخدا وپیغمبرمیزنید برگردیدبه دوران نمایندگیتو ببینی. به خاطررایی که بهت دادن ازبورسیه بگیرین تا. طرفداراتو
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1