تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۰۳۰۹۶
آیت الله ملک حسینی:

گرانی و بیکاری در مملکت وحشت زاست / بی‌تدبیری‌ها بیداد کرده است / امروز خیلی‌ها با طرح باوی، بویراحمد و دهدشتی به جان هم افتاده اند

۰
کبنا ؛آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع عزاداران هیات ثارالله گچساران ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام با اشاره به آیه‌ای از سوره توبه گفت: خداوند از مومنین جان و اموالشان را می‌خرد و درمقابل به آنها بهشت را عطا می‌کند.
وی افزود: این دسته از انسان‌ها کسانی هستند که در راه خداوند متعال می‌جنگند و کشته می‌شوند در حالی که محکوم به کشته شدن نیستند. آنهامقابله می کنندو  به مصاف می‌روند و دشمنان خدا را می‌کشند، اما آماده کشته شدن هم هستند که این یک وعده الهی است و یک فوز عظیم برای انسان‌هاست.
هر انسانی نسبتش را با کربلا و عاشورا روشن کند
ملک حسینی اظهارکرد: درکربلا یک اتفاق به لحاظ زمان و مکان شکل گرفت، اما هم جغرافیا را درنوردید و هم تاریخ را، هم برپهنه هستی سایه انداخت و هم زمان‌ها را درنوردید، کسی خیال کند عاشورا و کربلا تکرار شود اشتباه است درحالی که نه عاشورا تکرار می‌شود و نه کربلا.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عاشورا یک عاشورا بود و کربلا هم یک کربلا، اما اگر این برداشت شود که سایه آن زمان برهمه زمان‌ها افتاد و سایه آن مکان برهمه مکان‌ها به این معنا که هر انسانی در هر زمان پس از عاشورا و حتی قبل از عاشورا و کربلا باید نسبت خودش را با کربلا و عاشورا روشن کند.
توجه به عبرت‌ها و پندهای عاشورا
وی افزود: نباید ساده به واقعه عاشورا نگاه کرد واقعه‌ای که یک منشور است و می‌شود از جهات مختلف آن را دید و قرائت کرد، واقعه‌ای که انسانی که آن را خلق کرد مظهر جمال و جلال الهی است واقعه‌ای است که انسان‌های همراه ایشان هم شهدای قبل و بعد از اسلام به حالشان غبطه می‌خورند.
ملک حسینی گفت: می‌شود عبرت‌ها و پندهای این حادثه را نگاه کرد و هر شخص می‌تواند فراخور فهم، درک و گرایشش به این واقعه نگاه کند، هیچ اتفاق تاریخ دارای این ابعاد گسترده نبود و حسین بن علی علیه السلام کاربس عظیمی کرد تا تمامی حقیقت و باطل را در این مصاف نشان دهد.
عاشورا گوهر انسانی را برملا می‌کند
وی تصریح کرد: اتفاقی را رقم می‌زنند که هر انسانی باید نسبت خودش را با عاشورای حسین بن علی علیه السلام نشان دهد و هیچکس این واقعه را از پلیدترین انسان‌ها تا پاک‌ترین انسان‌ها بی واکنش نگذاشته است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: کربلا و عاشورا گوهر انسانی را برملا می‌کند و اگر شخصی عزاداری را دوست نداشته باشد بازهم واکنش نشان می‌دهد و می گویند چه موضوعی است که این همه هزینه می‌کنند، به سینه می زند و این همه نذر می دهندکه اصلاً نمی‌تواند ابراز نکند، این واقعه ایمان، کفر و فسق و پاکی هر انسانی را بیرون می‌کشد.
 
مقابله با جبهه کفر و شرک
ملک حسینی اظهارکرد: حسینیان در کنار امام عصر (عج) هستند در مقابل جبهه کفر  وجبهه شرک و فسق و ضلالت؛ اما شهادت توفیقش ناگهانی نیست و شهادت کرامت اهل بیت علیهم السلام است و یک سوال اینکه این مرگ کریمانه برای چه کسی رخ می‌دهد؟ هیچکس از مرگ فراری ندارند و مرگ به سراغش می‌رود درحالی که کریمانه‌ترین مرگ شهادت در راه خداوند است.
 وی تصریح کرد: یک مرگ، مرگی است که انسان درآن انتخاب می‌شود برای مردن، و یک مرگ هم مرگی است که انسان او را انتخاب می‌کند برای مردن و شهادت یعنی انتخاب انسان مومن.
 
امروز خیلی‌ها دراستان به جان هم افتاده‌اند
ملک حسینی در ادامه با ذکر روایتی با اشاره به فخر فروشی برخی طوایف و افتخارات گذشته قومی و قبیله‌ای در استان گفت: امروز خیلی‌ها هم به جان هم افتاده‌اند به باوی و بویراحمدی، به دهدشتی بودن و بویراحمدی بودن و امثالهم، خیلی فرق نکرده‌ایم که البته بیان این موارد از عوام نیست و از خواص است.
 
رقابت‌های زشت و نکبت بار دراستان
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بازگو کردن این موارد هم از تحصیلکرده هاست که بنده توصیه می‌کنم مقداری نگاه عوام به این مسائل داشته باشند چرا ما این رقابت‌های زشت و نکبت بار و مفاخره آمیز را تکرار می‌کنیم در حالی که باید به فضیلت‌ها افتخار کرد.
وی افزود: اگر عقل دارید یعنی اصالت دارید و افتخار کنید، اگر اخلاق دارید یعنی شرافت دارید و افتخار کنید و اگر تقوا دارید یعنی کرامت دارید و به آن افتخار کنید؛ پس سه حقیقت اصالت، شرافت و کرامت گوهرهایی هستند که شایسته افتخار هستند.
 
کرامت، نردبانی برای رسیدن به شهادت
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر فردی قرار است به صحنه جهاد و مبارزه برود باید برای خدا برود و باید گام‌های نخست را در وجود، زبان، قلب و نیزدیگرجوارحش بردارد تا بتوان به سوی خداوند متعال برود، باید از سید الشهداءیاد گرفت که گام‌هایی باید برداشته شود که انسان به بلندای انسانیت برسد و این ساده به دست نخواهد آمدو کرامت نردبانی است برای رسیدن به شهادت.
 
گرانی و بیکاری در مملکت وحشت زاست
وی درادامه با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی درکشورتصریح کرد: شرایط سختی در مملکت به وجود آمده است، گرانی و بیکاری وحشت زا است و بی تدبیری‌ها بیداد کرده است و امروز به این نکبت کشانده شد که دشمن هم هجوم آورده است؛ امروز شرایط برمردم سخت شده است، ترکیبی از آمریکای درون و آمریکای بیرون، که بیشتر از آمریکای درون نشات گرفته است.
 
زیاده خواهی از ویژگی‌های دشمن است 
ملک حسینی اظهارکرد: ظلم، تبعیض، دروغ، زیاده خواهی از ویژگی‌های دشمن است  اگر در جامعه ناشی از رفتار بنده، شما و مسئول باشد؛ این مرگ برکلمه نیست بلکه مرگ بر رذیلت‌ها و پستی‌هاست، اتفاقاتی افتاده است برخی می گویند دیگران باید کمک می‌کند در حالی که اگر انسان می‌خواهد به کرامت انسانی برسد،"بدهید از آنچه که دارید".
نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که درراه خدا انفاق می‌کند روزی هم می‌رسد که لیاقت آن را پیدا می‌کند که جانش را می‌دهد تا روح انسان‌ها رشد کند، شهادت یعنی برای خداوند برای تعالی روح و اندیشه جامعه، و انسانی که از مالش دریغ می‌کند حق ندارد مرثیه شهادت بخواند.
 
احوالات شهداء را مطالعه کنید
وی افزود: کرامت را زمانی انسان می‌تواند درباره شهادت بشناسد که کرامت‌های دیگر را هم بفهمند، توصیه می‌کند که احوالات شهداء را مطالعه کنید و این خاطرات و زندگینامه شهداء را بخوانید، کرامت وجود می‌خواهد تا جلوه کند در عزت انسان که درحقیقت انسانی که کرامت یافت عزیز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
چرا پای منبر خالیست .این راباید چطور وبراساس کدام کرامت بیان کرد
Iran, Islamic Republic of
چ استقبال با شکوهی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
باسلام گچسارانی .خود نمیدونستن واتفاقا فکرشون اینه که حقشون رودادن به یاسوج
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1