تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۰۳۰۸۶
کبنا گزارش می‌دهد

آئین ده گردشی ماه محرم در بخش کبگیان (+تصاویر)

۲
کبنا ؛آئین ده گردشی محرم‌الحرام امسال در بخش کبگیان برگزار شد که در این آئین هر شب هیئت‌های مذهبی بخش میزبان یک روستا بودند که در ادامه گزارش‌های این آئین را می‌خوانید.

به گزارش کبنا، دومین شب ده گردشی محرم الحرام امسال در بخش کبگیان به میزبانی مردم روستای موگر از توابع چیتاب بااستقبال گرم مردم روستا و حضور پرشور عزاداران حسینی از سراسر روستاهای بخش و شهرچیتاب در میدان شهداء روستا برگزار شد
حجت الاسلام والمسلمبن علی وحدانی فر که به‌عنوان سخنران در این همایش حضور داشت، باتشکر از حضور مردم از روستاهای بخش و استقبال گرم مردم موگر از میهمانان ابی عبدالله (ع) گفت: نعمت وحدت اجر عظیم و گرانبهائیست که بسیاری از کشورهای داعیه قدرت در جهان در آرزوی داشتنش حسرت می‌خورند.
علی وحدانی فر افزود: طبق فرموده شاعر که گفت اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود، نعمت وحدت از خصایص ملت ایران است که بعد از تثبیت و تحکیم انقلاب اسلامی، در جای جای نقاط کشور عزیزمان به نقطه عطف خود رسیده و دشمن را هراسان کرده است که امشب نمونه‌اش را در اتحاد مردم بخش در روستای موگر دیدیم.
سخنران ویژه این مراسم با اشاره به فلسفه قیام امام حسین علیه السلام گفت: در ظهر عاشورا در سوزش گرمای طاقت فرسای نینوا زمانیکه حسین بن علی (ع) مورد آماج تیرباران دشمن قرار گرفته بود، و مرگ عزیزانش داغ دلش را تازه‌تر می‌کرد، با لبیک به اطاعت از خداوند، نمازش را بپا داشت تا درسی دیگر از خروجی قیامش را به یاران و یزیدیان وتاریخ بعدازخود دیکته کند.
دکتر وحدانی فر با اشاره به رکود فیزیکی روند ساخت مسجد روستا تصریح کرد: امروزه ماهمه بر سروسینه می‌زنیم از دارائی خود خرج می‌کنیم، تا برای امام حسینی عزاداری کنیم که در حرارت عزای عزیزانش دست از نماز نکشید اما دوروستای علیا و سفلی موگر با جمعیت فراوان هنوز در تکمیل مسجد خود ناتوان مانده‌اند.
وی بیان کرد: علی رغم تلاش مردم و دهیار و شورای روستا در ساخت مسجد اما با مدیریت قوی و کارشناسی درست‌تر می‌توان با کنار گذاشتن تعصبات بی جا کمر رقابت ناسالم واصراف بی مورد را شکست و دست در دست هم عبادتگاهی در خُور وشان این مردم مُستَعِد وَ وِلائی بنا کرد زیرا همگان زمین و زمان را رها خواهیم کرد و در آغوش گرم زادگاهمان آرام خواهیم گرفت لذا آگاه باشیم که عبادت واحد ولائی در خانه خدا ثوابش بهتراز رقابت ریاحی در میدان دید است.
در پایان بعداز اقامه نماز مغرب و عشاء پیرمرد خوش ذوق موگری داستان کربلا را در قالب اشعاری به سبک شاهنامه خوانی برای میهمانان باصدای منحصر به فرد خواند که بعداز صرف شام مراسم با سینه زنی عاشقان امام حسین علیه السلام به پایان رسید.

 سومین شب ده گردشی، کبگیان امشب به میزبانی روستای میان تنگان آخرین روستای مرزی کبگیان و بخش لوداب برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر امام جمعه کبگیان که به‌عنوان سخنران ویژه مراسم بود باتشکر از میزبانی گرم مردم روستا وزحمات دهیار وشورای میان تنگان در همکاری برای پخت شام میهمانان گفت: تقدیر از همه شما ازعهده بنده نوعی خارج است و انشالله صاحب عزای کربلا جواب زحماتتان را بااجر در دنیا و سعادت در اخری پاسخ دهد اما بدانید که آقای رحیم کیش دهیار شما انسانی پرکار، زیرک و متعهد به مسئولیت است که در جبهه دفاعیات درخواستهایتان علی رغم ولایتمداری، مردی مبارز و سختکوش است و قدرش را بدانید.
 وی با اشاره به حادثه کربلا گفت: مسئله عاشورا از نظر زمانی در روز دهم بین سه تا چهارساعت به‌طور فجیعی اتفاق افتاد، اما علی رغم طولانی نبودنش درس ماندگاری برای شیعیان بود که استکبار ستیزی با ایستادگی در برابر ظلم اولین درس این قیام بود.
علی وحدانی فر با اشاره به قیاس قیام امام حسین (ع) باوضعیت موجود انقلاب اسلامی ایران گفت: امروزه برخیها باتنگ نظری و کم حوصلگی به بهانه تحاریم خواهان صلح با استکبارند امادیدند امام علیه السلام در شرایط سخت تحریم آب تن به ذلت دشمن نداد و نمی‌دانند که تکلیف از ما ونتیجه دست خداست و فرمود شما ایستادگی کنید من نتیجه را مشخص می‌کنم.
وی بیان کرد: با درس ازتاریخ همه دیدند که ماندگاری در شهادت ۷۲ تن فرد بیدار دل بعداز ۱۴۰۰ سال در تقابل با ۳۰ هزار نفر دنیاپرست چطور است و چون امام حسین ع به تکلیفش عمل کرد خداوند خروجی قیامش را در برپائی سینه زنی و یادمانش سرلوحه استکبار ستیزی جهانیان قرار داد والان نهضت خمینی برگرفته از قیام حسینی ست ودشمن با شبهه فرافکنی و فتنه گری در جنگ نرم درصدد تخریب و بی رنگ کردن ارزش قیام کربلاست وانشالله اربعین امسال باز هم در جبهه هنجارهای نامتعارف استکبار و نوچه‌های داعشیش با شعور حسینی حماسه‌ای دیگر رقم خواهیم زد.
سخنران ویژه برنامه با اشاره به نتیجه قیام امام حسین (ع) افزود: زمانیکه امام کودک شیرخوارش را به دست گرفت، با هدف شعار امربه معروف ونهی از منکر درصدد تجدید نظر وآزاد کردن افراد قصی القلبی بود که در بند شیطان اسیرند ولی همین مردم که خود رافاتح نبرد می‌دانستند دربازگشت از کربلا به خانه توسط خانواده‌هایشان طرد شده ویا زن‌هایشان از آنان فرار کردند که این نشان از اثبات حقانیت حسین بن علی (ع) داشت.
 درپایان بعداز اقامه نماز مغرب وعشا و صرف شام وسخنرانی مراسم با سینه زنی باشکوه میهمان و میزبانان خاتمه یافت.
 
 چهارمین شب از ده گردشی کبگیان امشب به میزبانی روستای گِردَوَه از توابع چیتاب باشور و حال خاصی برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر که به‌عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت باتشکر از زحمات مردم و دهیار روستا دربرپائی خیمه محرم و میزبانی از مردم بخش گفت: آقای عَلَوی انسانی پرتلاش و سختکوشند که در تعامل بامردم، و شورای روستا برای دفاع از حق وحقوق مردم بی تعارف ویکرو از حرف تاعمل در مسئولیت دهیاری روستا پرتلاش و متعهد می‌باشد.
وی افزود: کبگیان یکی از بخشهای صد درصد ولائی در کشور است که اگر برنامه دهگردشی را در ۳۰ روز محرم بر عهده تک تک ده وروستاهایش بگذاریم بازهم در نهایت داشته‌هایشان با عرق به امام حسین (ع) و عشق به ولایت هیچ چیزی کم نخواهند گذاشت واین همان چیزیست که دشمنان از آن وحشت دارند.
علی وحدانی فر با اشاره به درسهای قیام کربلا افزود: درزمانیکه خواص بی بصیرت به خاطر ترس از دست دادن دنیا از امام خواستند تا بایزید صلح کند امّاحضرت بارَدِّ درخواستشان تنها رمز بقاء اسلام را با قیام عاشورا کلید زد ونشان داد که ایستادگی در برابر استکبار مرگ استعمار ودموکراسی اسلامی است.
علی وحدانی فر با اشاره به نگاه دشمن به وضعیت امروز درکشورمان گفت: امید دشمن بعداز شکست در جنگ‌های نابرابر و چریکی ومنطقه ای در ناامن کردن مرزهای کشورمان، به جنگ نرم و فضای مجازیست که سعی دارد با تطبیق وضعیت اقتصادی موجود در سایه تحاریم متعدد به کمرنگ کردن عزای حسینی نقشه خود را عملی کند!.
علی وحدانی فر تصریح کرد: القاء وضعیت اقتصادی و معیشت موجود باتزریق به روح جامعه، درخالی کردن دل مردم با تعطیلی هیئتهای عزاداری ومتعاقبا باخروجیِ دلسردی از اربعین از حربه‌های منافقین و دشمنان نظام است که سعی دارند باتشویش اذهان عمومی مردم را به بهانه‌های واهی از برپائی خیمه عزای محرم دلسرد کنند.
سخنران ویژه این مراسم بیان کرد: ایستادگی با تبعیت از ولایت فقیه، از خصیصه‌های بارز ۷۲ یار باوفای امام حسین بود که شهیدان ما با الگوپذیری از شهدای کربلا در تثبیت انقلاب باخون خود سهیم بودند و امروزه دشمن از ترس حرارت شور حسینی در صدوربه دنیا به اتمام وجود به دنبال تضعیف و کمرنگ کردن آن است وباید بابصیرت و بیداری مراقب بود.
این سخنران با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: فلسفه انقلاب ما منطق قیام عاشوراست و آمریکا باترس از قدرت موشکی ما می‌داند درصورت تعرض به کشورمان کمتر از ۷۲ ساعت تمام پایگاههای نظامیش باخاک یکسان و اسرائیل که شریان حیاتیش در خاورمیانه وجهان است در عرض ۴۸ ساعت محو خواهد شدوما الان داریم حرمت می‌کنیم وگرنه باشلیک تنها چند موشک به دستگاههای آب شیرین کن آل صعود گاو شیرده آمریکا هم بافاجعه انسانی روبرو خواهد شد.
وحدانی فر خطاب به دلواپسان غربزده در قیاس با بی بصیرتان در قیام کربلا گفت: حال و روز عده‌ای که امروزه دلسوزی برای ملت را تعامل واعتماد به استکبار وغرب می‌دانند مثال هم آنهائیست که بعداز شهادت حسین آمدند و یالثارات الحسین گفتند وبرای شیعه و اسلام هیچ کاری نکردند.
دکتر وحدانی فر خطاب به آنانکه با مخالفت ده گردشی در بخش دنبال ایجاد تنش و سنگ اندازی هستند گفت: دوستان مراقب باشند که بازوی کاذب دشمن در رسیدن به هدف تخریب عزای امام حسین (ع) همین اندیشه‌های خام و نسنجیده است و هرکس که دراین راه سختکوشی کند علاوه بر خیانت به نهضت عاشورا به مردم و نظام خیانت کرده است که باید متفکرانه در جبهه گیری خود باشجاعت کامل بصیر و دانا بود.
بعداز سخنرانی در ادامه برنامه از طرف دهیاری روستا و مردم به رسم ادب از پیرغلام امام حسین علیه السلام در روستا توسط امام جمعه کبگیان تجلیل شد که در پایان حاظرین بعد از صرف شام به عزاداری پرداختند٫.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1