تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۰۳۰۲۷
فرماندار گچساران عنوان کرد:

کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال در گچساران +تصاویر

۱
۰
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز:نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور فرماندار، و دیگر اعضای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که باید در جامعه فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را ترویج دهیم، افزود: برای رسیدن به رشد و رونق اقتصادی راهی جزء حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نیست.
 رحیمی  در ادامه با بیان اینکه با فرهنگ سازی و تشویق مردم به استفاده از کالاهای ایرانی می توان اقتصاد کشور را بدون وابستگی به کشورهای بیگانه چرخاند، ابراز کرد:  با فرهنگ سازی و تشویق برای مصرف کالای ایرانی علاوه بر غلبه بر مشکلات اقتصادی،مشکلات اجتماعی،اشتغال  نیز در جامعه مرتفع خواهد شد.
 وی در ادامه با اشاره به آمار پنج ماهه کشفیات قاچاق کالا و ارز  به نسبت مدت مشابه سال گذشته در گچساران ابراز کرد: در پنج ماهه نخست سالجاری  ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده  این شهرستان به  مبلغ 20میلیارد و 545میلیون و 487هزار و 356 ریال  است.
 فرماندار گچساران  با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته  به ارزش26 میلیارد و 152 میلیون 999 هزار و 500ریال  قاچاق کالا در این شهرستان کشف شده است، ابراز کرد:  ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در شهرستان گچساران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است.
 رحیمی در ادامه به دستگیری متهمین در این زمینه اشاره و عنوان کرد: در پنج ماهه ابتدای سالجاری تعداد  195 متهم دستگیری در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد 201 متهم دستگیر و برای اعمال قانون به مراجع قضائی ارجاع داد شد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران گچساران گفت: در زمینه دستگیری متهمین قاچاق کالا  در پنج ماهه سالجاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته  2 درصد کاهش یافته است.
 وی با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدای سالجاری تعداد 82 دستگاه خودروی توقیف شد، اظهار کرد:  در مدت مشابه سال 96 تعداد  120 دستگاه خودرو متوقف شد که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته  31 درصد توقیفی خودرو در این شهرستان کاهش داشته است.
رحیمی  اذعان کرد: در مدت زمان مذکور تعداد 127 هزار و 400 نخ سیگار امسال کشف در حالی که در مدت مشابه سال قبل تعداد 76 هزار و 60 نخ کشف شده که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد کشفیات وجود داشته است.
فرماندار گچساران افزود:  پنج هزار قلم دارو انسانی و 25 عدد باطری امسال در این شهرستان کشف که نسبت به مدت مشابه 100 درصد افزایش داشته است.
 وی خاطرنشان کرد: کشف سایر تجهیزات ماهواره‌ای،  کشف فرآورده های نفتی و پرونده‌های گمرکی بالای یک صد میلیارد ریال در این مدت زمان  صددر صد کاهش داشته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد 250 عدد تجهیزات ماهواره‌ای، چهار هزار و 500 لیتر فرآورده‌های نفتی و تعداد 4 فقره پرونده گمرکی بالای یک صد میلیارد ریال در این شهرستان کشف شده بود.
فرماندار گچساران مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اقدامات موثر در حمایت از کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی باید با افزایش کیفیت محصولاتشان اعتماد مردم را برای خرید کالای ایرانی جلب کنند تا بتوانند در یک فضای رقابتی کارکنند.
 
  • تصاویر نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران

    تصاویر نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران

نام شما

آدرس ايميل شما

ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
واقعا با این عدم کیفیت کالای داخلی (البته باید گفت مونتاژ کالای بی کیفیت خارجی در داخل) چطوری میخاییم با کالا خارجی رقابت کنیم
نمونه گوشی ... هست فقط برند خارجی رو در پایین ترین کیفیت گوش و با پایین ترین کیفیت لوازم جانبی داخل بازار میارن چطور میخان با فلان برند معروف رقابت کنن.
از کالای داخلی فقط حرفش هست ... باید گفت مونتاژ در داخل
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1