کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اعتراض اهالی روستای «سرماهور کهگیلویه» به بلاتکلیفی طرح هادی

24 شهريور 1397 ساعت 21:39

در پی اعتراضات اهالی روستای سرماهور کهگیلویه (حومه غربی) مبنی بر قطعی مکرر و کم فشاری آب ونیمه کاره رها شدن طرح هادی روستا و نبود آسفالت معابر در این خصوص گزارشی تهیه شده است که در زیر می خوانید.


در پی اعتراضات اهالی روستای سرماهور کهگیلویه (حومه غربی) مبنی بر قطعی مکرر و کم فشاری آب ونیمه کاره رها شدن طرح هادی روستا و نبود آسفالت معابر در این خصوص گزارشی تهیه شده است که در زیر می‌خوانید.
یکی از اهالی روستای سرماهور در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: «طرح هادی بیش از 2 ماه است که نیمه کاره رها شده است و روستا فاقد آسفالت و جدول گذاری است.»
وی همچنین به تبعیض در نصب المک گاز اشاره کرد و گفت «بهمن ماه رئیس بنیاد مسکن گفته بود برای تغییر نقشه اقدام خواهند کرد چون نقشه مربوط به سال 83 است، ولی چند ماه می‌گذرد و هیچ کسی به روستا سر نزده است.»
وی با گلایه از کم فشاری  آب نیز گفت: «شب‌ها فشار آب زیاد است ولی روزها که نیاز افراد به آب بیشتر است فشار آب خیلی کم است».

طرح هادی 3 سال طول می‌کشد تا تکمیل شود
مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی در گفت‌گو با کبنا اظهار کرد: «سرماهور» روستایی با 18 خانوار است که کم خانوار محسوب می‌شود.
«مهرداد متقی عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح این روستا  چند سال آماده شده بود ولی اقدامی صورت نگرفته بود، طرح را اجرا کردیم.»
وی با بیان اینکه، «فاز اولیه آن زیر سازی جدول گذاری انجام شده است و 3 سال طول می‌کشد تا طرح تکمیل شود تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال 98 وارد مرحله آسفالت شود.»

خرید ژنراتور و پایان نوسانات برق و کم آبی روستا
 رئیس آبفار کهگیلویه نیز در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: «آب روستای سرماهور از تصفیه خانه سد کوثر تامین می‌شود و برق آن جز حوزه گچساران است که نوسانات برق زیاد دارد.»
جفتا عنوان کرد: «در اعتبارات امسال پیش بینی شده است یک دستگاه ژنراتور برای تصفیه خانه خریداری شود تا نوسانات برق برطرف شود.»

------------------------------------------------------
گزارش از فاطمه خطیبی، عکس از فرخ آشنو
-------------------------------------------------------
 


کد مطلب: 403009

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/403009/2/اعتراض-اهالی-روستای-سرماهور-کهگیلویه-بلاتکلیفی-طرح-هادی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1