تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۳۰۰۶
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

بی‌توجهی به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛منوچهر محمدی امروز در نشست با روسای نظام صنفی کشاورزی استان که با حضور رییس سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور در تعاون روستایی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موارد و مقوله‌هایی است که برای کشاورزان و بهره‌برداران فرصتی ایجاد می‌شود تا از حقوق خود دفاع کنند، دسترسی پیداکرده و یا حرفی برای گفتن داشته باشند ایجاد و تأسیس شبکه تشکل است.
محمدی با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی چند سال اخیر راه‌اندازی شد، افزود: این نظام می‌تواند راهکار اصلی باشد و فرصتی را ایجاد کند تا تولیدکنندگان بتوانند به حقوق خود دست پیدا کنند و درعین‌حال فرصتی ایجاد می‌شود که کشاورزان به‌عنوان نماینده تولیدکنندگان از حقوقشان در تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌نفوذ استفاده کنند.
وی بیان داشت: استان ما یکی از استان‌های است که در بحث کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به اینکه ما ارتفاع زیادی از سطح دریا و شرایط اقلیمی داریم بخش کشاورزی یکی از مقوله‌هایی است که در طرح آمایش سرزمین در توسعه استان شناخته‌شده و این بخش می‌تواند بستر صنعتی شدن استان را فراهم کند.
وی در ادامه بابیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که استان ما در بخش کشاورزی دارد، ایجاد، راه‌اندازی و تقویت بخش کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: یکی از چالش‌های استان ما این است که به‌نظام صنفی کشاورزی توجه نشده و با توجه به اهمیت تأثیرگذاری نظام صنفی اما خیلی خوب به آن توجه نشده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اظهار داشت: شاید در استان کهگیلویه و بویراحمد نظام صنفی کشاورزی می‌توانست ظرفیت‌ها و فرصت‌های قابل‌توجهی را ایجاد کند که درعین‌حال با توجه به شرایط متعدد در نظام صنفی نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم و بخشی از این ظرفیت‌ها در استان مغفول مانده است.
وی بابیان اینکه حدود 5 هزار عضو نظام صنفی استان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهند، گفت: ارتباط بخشی و هویت بخشی یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در نظام صنفی در بین بهره‌برداران و دستگاه‌هایی است که این بخش در استان به‌خوبی نهادینه نشده که این به عدم آگاهی در نظام صنفی و بهره‌برداران در حوزه کشاورزی برمی‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دلماسه
United States
هر چیزی که در همین سالن جلسه دیده میشود مربوط به دوره مدیریتی خاصی است. نه با حرف میشه مدیریت کرد نه با سکوت . جرات وشهامت میخواهد. تعاون روستائی در استان یکسال است به پایان تاریخی اش نزدیک شده و اینکارها .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1