تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۰۲۹۹۳
کبنا از همایش دبیران شورای اجرایی خانه کارگر سراسر کشور در یاسوج گزارش می‌دهد

بازدید دبیرکل خانه کارگر کشور از بیمارستان شهدای گمنام یاسوج / افتتاح مهمانسرای کارگران یاسوج / محجوب: یارانه‌ها عامل بی‌نظمی اقتصاد (+عکس)

۰
کبنا ؛همایش سه روزه دبیران شورای اجرایی خانه کارگر سراسر کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست احمد جنتی دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخشی از مشکلات کارگران این استان به دلیل اطلاع ناکافی آنان از قوانین و مقررات است.
جنتی اظهار داشت: ابتدای امسال تاکنون چند دوره آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی کارگران کهگیلویه و بویراحمد از قوانین و مقررات برگزار شده است.
وی افزود: در این مدت افزون بر 800 نفر از اعضای خانواده‌های کارگران کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های آموزشی کوتاه مدت خانه کارگر استان شامل کامپیوتر، حسابداری و انواع کلاس‌های هنری شرکت کرده‌اند.
جنتی بیان کرد: کلاس‌های تقویتی برای فرزندان دانش آموز کارگران کهگیلویه و بویراحمد در طول سال تحصیلی به همت خانه کارگز این استان برگزار می‌شود.

3060 میلیارد ریال به اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال سه هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات از محل‌های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون یک هزار و 70 میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و عشایری جذب شده است.
نیک مرام اظهار داشت: ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 680 میلیارد ریال طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد تصویب و به بانک‌های عامل این استان ارسال شده است.
وی افزود: 81 درصد این مبلغ تاکنون به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 53 درصد آن نیز پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورت پرداخت کامل این میزان تسهیلات به متقاضیان افزون بر هشت هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.
نیک مرام عنوان کرد: 89 طرح تعاونی با اعتباری افزون بر 930 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.
وی ابراز داشت: 6 ماه نخست پارسال 62 حادثه ناشی از کار برای کارگران کهگیلویه و بویراحمد رخ داد اما در مدت مشابه امسال این تعداد 24 مورد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 6 ماه نخست سال قبل پنج نفر از کارگران استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند اما در مدت مشابه امسال این تعداد یک نفر بود.
نیک مرام اظهار داشت: آموزش کارگران، کارفرمایان و مسئولان ایمنی کارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد و نظارت مستمر بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان از واحدهای تولیدی از مهمترین دلایل کاهش میزان حوادث ناشی از کار در استان است.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون 355 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کارورز و در قالب طرح کارورزی در واحدهای تولیدی و تعاونی‌های استان به کار گرفته شده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار به زودی در این استان ایجاد و راه اندازی می‌شود.
نیک مرام عنوان کرد: با راه اندازی این کانون در کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده‌ای از اختلافات کارگران و کارفرمایان در همان کارگاه حل و فصل می‌شود.

543 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به طور ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ماهانه به طور میانگین حدود 270 میلیارد ریال توسط تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مستمری، بیمه، درمان، هزینه ازدواج فرزندان مستمری بگیر، اعطای بن، عیدی و عائله مندی به هزینه کفن و دفن مستمری بگیران هزینه می‌شود.
عباس نورمحمدی گفت: 543 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به طور ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
وی اظهار داشت: یک هزار و 366 زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد بیمه مشاغل خانگی در زمینه‌های صنایع دستی، قالیبافی و دوخت البسه محلی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، گفت: بخشودگی جرائم دیرکرد کارفرمایان این استان برای سومین سال متوالی از 10 اردیبهشت تا 10 تیر امسال در استان اجرا شد.
نورمحمدی اظهار داشت: هدف از چنین اقدام مهمی کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار حمایت از کالای ایرانی و تلاش برای رونق روزافزون تولید و وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: بدهی معوق تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان حدود 900 میلیارد ریال است.
نورمحمدی یادآور شد: تجهیزات پزشکی موجود در مراکز درمانی تأمین اجتماعی این استان در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان و جلب رضایت آنان از نوع پیشرفته است.
نورمحمدی عنوان کرد: 97 هزار و 767 بیمه شده اصلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی این استان نیز 12 هزار و 98 خانوار است.

 روزانه 6500 نفر به بیمارستان شهدای گمنام مراجعه می‌کنند

 مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حدود 46 درصداز جمعیت 713 هزار نفری استان زیرپوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند.
پیام اکبری تصریح کرد: هم اینک با 305 مرکز دانشگاهی، دولتی و خصوصی برای درمان غیرمستقیم در سطح استان طرف قرارداد هستیم.
وی افزود: بیش از 70 درصد تعرفه دولتی از سوی مدیریت درمان در مراکز خصوصی پرداخت می‌شود.
اکبری با اشاره به بیمارستان شهدای گمنام یاسوج، افزود: تعداد تخت‌های این بیمارستان ظرف 2 سال گذشته از 32 تخت به 60 مورد افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای ارتقای طرح هتلینگ و همچنین خرید تجهیزات بیمارستانی در بخش آی سی یو ظرف یک سال گذشته افزون بر 510 میلیارد ریال بوده است.
اکبری تصریح کرد: 16 میلیارد ریال از این میزان صرف خرید تجهیزات و مابقی نیز هزینه بهسازی و هتلینگ بخش‌های بستری این بیمارستان شد.
وی گفت: روزانه 6500 نفر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و 15 نفر درخواست بیستری دارند و ما به دنبال تجهیز هر چه بهتر مراکز درمانی و بیمارستانی مربوط به سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

 
هدفمندی یارانه‌ها عامل بسیاری از چالش‌های اقتصادی کشور است
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندی یارانه‌ها عامل بسیاری از چالش‌ها و بی نظمی‌ها در بازار و اقتصاد کشور شده و این طرح امنیت اجتماعی کشور را به مخاطره انداخت.
 علیرضا محجوب اظهار داشت: از همان ابتدا هم اعلام کردیم که این قانون به هیچ وجه با شرایط موجود اقتصاد ایران امکان تحقق ندارد اما با اصرار و فشار، بر ملت تحمیل شد.
وی تصریح کرد: اصل این قانون که از ابتدا بر مبنای واقعی کردن قیمت‌ها گذاشته شده و نه پول پاشی و دادن یارانه نقدی از اساس غلط بوده است.
محجوب یادآور شد: امروزه همان کسانی که به این قانون اشتباه رای دادند، قانون نوشتند و آن را بر دولت تحمیل کردند باید پاسخگوی وضع موجود باشند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس قانونی که نمایندگان مجلس در طرح هدفمندی یارانه‌ها تصویب کردند قیمت هر لیتر بنزین امروزه باید با احتساب دلار 12 هزارتومانی به حدود 360 هزار ریال به فروش برسد.
وی قانون هدفمندی یارانه‌ها را مسیری انحرافی در نظام اقتصادی دانست و تاکید کرد: اقتصادی که به خوبی راه خود را طی می‌کرد به یکباره شوک بزرگی بر آن وارد کردیم و اکنون سیستم‌های آن را دچار اختلال، هرج و مرج و بی نظمی کردیم.
وی عنوان کرد: اقتصاد بر مبنای سرمایه داری در ایران واقعی نیست و به زیان افراد مستضعف، فقیر و طبقه کارگر است.
محجوب ابراز داشت: ایجاد فرمول‌های چندگانه در اقتصاد ایران، طبقه کارگر و فقیر جامعه را به شدت زیر فشار قرار داده است.
وی یادآور شد: ایجاد بازارهای ثانویه و چندنرخی بودن را مجلس بر دولت تحمیل کرده است.
محجوب با بیان اینکه دبیران خانه کارگر در سراسر کشور و قشرهای مختلف کارگری باید با اشراف اطلاعاتی بیشتر در مقام یک کارشناس و با دید روشن نسبت به وضعیت موجود اظهار نظر کنند، تصریح کرد: امروزه تنهای کالایی که شامل افزایش قیمت نشده، کار و حقوق کارگر است.
وی با بیان اینکه تحمل این وضع بسیار سخت و غیرعالانه است، از دولت و همه ارکان نظام خواست با تدبیر و توجه بیشتر به طبقه کارگر نسبت به افزایش حقوق آنها متناسب با افزایش نرخ تورم در کشور اقدام کنند.


دبیرکل خانه کارگر از بیمارستان شهدای گمنام یاسوج بازدید کرد / راضی به استیضاح و کنار گذاشتن علی ربیعی دولت نبودم / ایشان روزانه پای کار بودند
علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری و عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه برخی اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور با حضور در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج از بیماران در بخش‌های مختلف این بیمارستان با اهدای گل عیادت کردند.
این نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر کشور همچنین از نزدیک در جریان برخی کمبودها ومشکلات حوزه درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفت و خواستار توجه بیش از پیش دولت برای تجهیز و افزایش میزان تخت هیا بیمارستانی به ویزه در استان‌های کمتر توسعه یافته شد.
محجوب همچنین در این دیدار که بخش قابل توجهی از مراجعه کنندگان آن طبقات مختلف کارگری بود گفت وگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها از جمله دریافت حقوق پایین و نبود امنیت شغلی آنها شد.
وی در پاسخ به برخی کارگران و خانواده‌ها بیان کرد که شرایط موجود برای طبقه کارگران بیش از هر قشری دیگر سخت و غیرعادلانه است.
محجوب همچنین در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: راضی به استیضاح و کنار گذاشتن علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بدنه دولت نبودم.
وی به رد طرح حمایت از کارگران و ارایه یارانه کالا به این قشر در مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح که بر اساس آن دولت در شرایط موجود اقتصادی و کمک به معیشت کارگران و کاهش فشار مالی 45 کالای اساسی و پرمصرف را به صورت یارانه در اختیار انها قرار می‌داد در حالی که ابتدا مجلس به دوفوریت آن رای داد اما در نهایت کلیات آن در کمیسیون برنامه و بودجه و سپس صحن مجلس رد شد.
محبوب گفت: دولت باید در فرصت قانونی به معرفی وزیر کار اقدام کند.

بدهی 180 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این بازدید گفت: هم اینک بیش از 79 بیمارستان و پاراکلینیک در سطح کشور مشغول خدمات دهی به بیماران و بیمه شدگان زیرپوشش این نهاد هستند.
اکبر شوکت افزود: بیش از 30 بیمارستان در کشور که هزینه ساخت و تجهیز آنها از سال 82 تاکنون توسط سازمان تامین اجتماعی کشور بوده همچنان در اختیار وزرات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند.
وی افزود: ارزش این تعداد بیمارستان در سال 82 افزون بر 20 هزار میلیارد ریال بود.
وی تصریح کرد: بیمارستان امام سجاد یاسوج یکی از این بیمارستانهاست.
شوکت میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی کشور را هم اینک بیش از 180 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این میزان بدهی انباشت شده از سال 82 تاکنون است.

به گزارش کبنا، همچنین در این بازدید پیام اکبری مدیر درمان تأمین اجتماعی استان به مشکلات بیمارستان شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه بیمارستان با کمبود نیرو مواجه هستیم لذا از آقای محجوب می‌خواهیم که برای دریافت مجوز نیروها برای ما رایزنی‌های لازم را داشته باشم. محجوب سریعاً از طریق تماس تلفنی با رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور این موضوع را پیگیری کرد.
 
همچنین مهمانسرای خانه کارگر یاسوج با حضور علیرضا محبوب نماینده مجلس افتتاح شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر
Iran, Islamic Republic of
یارانه‌ها عامل بی‌نظمی اقتصاد....موافقم..از روزی که یارانه وارد چرخه اقتصاد شد کشور زمینگیر شد....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1