تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۰۲۹۵۶
کبنا گزارش می‌دهد

همایش دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور در یاسوج / نیک‌مرام: استاندار شخصاً به دنبال اشتغالزایی فرزندان کهگیلویه و بویراحمد است/ 8 هزار شغل ایجاد می‌شود (+عکس)

۲
۱
کبنا ؛همایش دبیران شورای اجرایی خانه کارگر سراسر کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز همایش دبیران شورای اجرایی خانه کارگران سراسر کشور با حضور محبوب دبیرکل خانه کارگر کشور، صادقی معاون هماهنگی خانه کارگر، پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تأمین اجتماعی استان، مدیرکل خدمات درمانی تأمین اجتماعی، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مسوولان در هتل آزادی یاسوج برگزار شد.
پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: در این شش ماه اول سال ما نسبت به گذشته شاهد شکایت کمتری از سوی قشر کارگری از کارفرمایان و همچنین مقرر بیمه بیکاری برای کارگران بودیم که این نشان دهنده مدیریت خوب مسوولان و کارفرمایان واحدهای تولیدی است.
وی افزود: با وجود کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی سرپا نگه داشته شد و آمار اخراجی کارگران نسبت به شش ماه اول سال 96 بسیار کاهش یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع حوادث ناشی از کار پرداخت و اظهار کرد: در استان ما در بحث حوادث ناشی از کار در این مدت شش ماه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشتیم به طور یکه در شش ماه اول سال 96، 62 حادثه و در شش ماه اول سال 97، 24 حادثه ناشی از کار اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال 96، 5 نفر فوتی داشتیم و در شش ماهه اول سال 97 ما فقط یک فوتی را داشتیم که باید به سمتی برویم که همین یک نفر را نداشته باشیم.
نیک مرام آموزش کارگران، کارفرمایان و مسوولان ایمنی کارگاه‌ها را دلایل کاهش حوادث ناشی از کار دانست و گفت: نظارت و بازرسی مستمر بازرسین کار نیز در این مقوله نقش بسزایی داشته است.
این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اشتغال اشاره کرد و گفت: 306 میلیارد تومان برای اشتغال زایی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که 107 میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ شذه است و ما توانستیم 468 میلیارد طرح را در این راستا تصویب کنیم.
نیک‌مرام افزود: از این مبلغ 81 درصد آن انعقاد قرارداد و با 53 درصد پرداختی شده است.
وی بیان کرد: اگر این طرح‌ها و تسهیلات عملیاتی شود، 8 هزار شغل در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با قدردانی از استاندار استان که شخصاً پیگیر اشتغالزایی و این تسهیلات برای فرزندان کهگیلویه و بویراحمد هستند، افزود: 89 طرح تعاونی با اعتباری بالغ بر 93 میلیارد تومان تصویب شده است.
نیک‌مرام در ادامه بیان کرد: در بحث کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 355 نفر به عنوان کارورز در واحدها و  به خصوص در تعاونی‌ها به کار گرفته شده‌اند.
وی در ادامه از راه‌اندازی کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: اگر این کانون‌ها راه‌اندازی شوند به تبع آن هیات موضوع ماده 22 قانون شوراها تشکیل که خیلی از اختلافات بین کارگران و کارفرمایان را درون همان کارگاه حل و فصل می‌شود. حتی این شوراها می‌تواند مشکلات سایر حوزه کارگری را مرتفع نماید و موانع را از پیش روی کارگران و کارفرمایان بردارد.
 
احمد جنتی دبیرخانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش بخشی از مشکلات کارگران را عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات دانست و گفت: کلاس‌های آموزشی برای اطلاع و ارتقاء سطح قشر زحمتکش کارگران برگزار کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به عملکرد خانه کارگر استان اشاره و اظهار کرد: اکنون بیش از 800 نفر از خانواده‌های کارگران در رشته‌های آموزشی کوتاه مدت شامل، کامپیوتر، حسابداری و کلاس‌های هنری و تقویتی شرکت کرده‌اند.
 جنتی گفت: کلاس‌های آموزشی برای تقویت درس فرزندان کارگران در سطح استان برگزار می‌کنیم که باعث خوشحالی و رضایت این اقشار خدوم شده است.
دبیرخانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح مهمانسرای کارگران یاسوج خبر داد.
وی ادامه داد: همایش دبیران شورای اجرایی خانه کارگر به مدت سه روز در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شنیذن کی بود مانند دیدن بیان مطالب خیلی اسان وزیبا ودل نشین است اما ازروی ان صندلی وپس از سرو بستنی وقتی از در بیرون روی خبری نیس که نی
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
.افراد هست.در خانه کارگر کلاس برگزار میکنه برای کارگران و مربی مییره از خود قشر کارگر ولی حقوق ناچیز مربی ها که کرایه آژانس هم میشه پرداخت . وای بر تو که چقدر پول از خانه کارگر.مربی های خانه کارگر هیچگاه .
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1