تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۴۰۲۹۴۶
بازدید معاون نظارت بربهرد اری شرکت‌ آبفای روستایی استان از پروژه های آبرسانی باشت +تصاویر

به منظور بررسی وضعیت پروژه های آبرسانی معاون نظارت بربهره برداری شرکت ابفار استان به همراه مسئولین

۰
کبنا ؛بازدید معاون نظارت بربهرد اری شرکت‌ آبفای روستایی استان از پروژه های آبرسانی باشت +تصاویر
به منظور بررسی وضعیت پروژه های آبرسانی معاون نظارت بربهره برداری شرکت ابفار استان به همراه مسئولین شهرستان باشت از مجتمع های آبرسانی آبدهگاه، سرابیز، بوسنکان، برغون ، گروس و خان احمد این شهرستان بازدید کردند.
دکتر رجب پور ، معاون نظارت بربهرد اری شرکت‌ آبفای روستایی استان در حاشیه این بازدید گفت: چندین حلقه چاه در حوزه شهرستان باشت یا با میزان آبدهی کم روبرو شده اند و یا فاقد آبدهی هستند که این امر موجب شده تا مردم روستاهای حوزه بوسنکان، گروس ، برغون و کته و منصورآباد با مشکلات کم ابی و تنش آبی روبرو شوند.
وی افزود: این امر موجب شد تا شرکت آب و فاضلاب روستایی از طریق آبرسانی سیار اقدام به تأمین آب این مناطق نماید که این کار باعث هزینه های زیادی برای شرکت ایجاد می شود.
رجب پور بیان داشت: در این راستا برنامه هایی را در دست اجرا داریم به جهت فرسودگی شبکه خط انتقال مجتمع خان احمد قراردادی با ارزش 22 میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده است.
وی حجم این عملیات را 11 کیلومتر خط انتقال بیان کرد و ادامه داد: 5/2 کیلومتر شبکه توزیع و بر سه باب مخزن به حجم 750 متر مکعب احداث می شود.
رجب پور ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوان این پروژه را تکمیل و تحویل مردم داد و از هدررفت ها جلوگیری و مردم نیز حداکثر استفاده را داشته باشند.
معاون نظارت بربهرد اری شرکت‌ آبفای روستایی استان از پروژه آبرسانی تلخاب – بیدک به عنوان یکی دیگر از طرح های در دست اجرا یاد کرد و گفت: مجمتع آبرسانی تلخاب – بیدک با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال اجرای 2 باب مخزن 200 و 300 متر مکعبی به اجرای 3 کیلومتر شبکه توزیع احداث می شود که امید است با تعویض این خطوط فرسود که موجب هدررفت زیاد آب بودند گام های مهمی را برداریم .
رجب پور در خصوص وضعیت چاه های موجود در حوزه بوسنگان و حوزه سرآبیز و کته و منصورآباد نیز ابراز داشت: طرح مطالعاتی برداشت آب از رودخانه شاه بهرام در دست اجرا داریم که با این موضوع مطالبات در حال تکمیل است و امید است بتوان آب را به مردم روستاهای این حوزه رسانده و از شدت تنش آبی کاست .
وی ضمن تشکر از مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان، گفت: مهندس پاسره و مدیران شهرستانی نهایت همکاری را در اجرای این پروژه ها داشته اند .
رجب پور ادامه داد: در راستای کاهش تنش آبی در روستاها و رفع مشکل بی آبی 2 دستگاه تانکر جهت 1300 خانوار مستقر است که آب این روستا از طریق چاه های مورد اطمینان تأمین می کنند.
وی ابراز داشت: انتظار از مردم با توجه به شرایط بوجود آمده در حوزه جنوب غربی باشت که تنش آبی شدیدی حاکم است خود را با شرایط وفق داده تا بتوان در آینده نزدیک و با تصمیمات اتخاذ شده پروژه ها را انجام داد.
معاون نظارت بربهرد اری شرکت‌ آبفای روستایی استان از حمایت ها و تلاش های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و و فرماندار این شهرستان به جهت همکاری در تأمین اعتبارات لازم تشکر کرد.
رجب پور مردم را مورد خطاب قرار داد و گفت:انتظار ما از مردم این است که در این ماه گرم پایانی تابستان سعه صدر داشته باشند و آب شرب مورد نیاز خود را که با هزینه ها و قیمت های زیادی به دست می آید مدیریت نمایند و جهت مصارف غیرعرف استفاده نکنند که هم مددرسان همکاران ما باشند و هم فرهنگ مصرف آب را در جامعه نهادینه کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام محروم هستیم لازم است در جهت حرمت آب و فرهنگ صحیح مصرف آن کوشا باشیم.
رجبپور از همراهی اصحاب رسانه شهرستان که در این مدت تنش آبی اقدام به انتشار اخبار و اقدامات صورت گرفته نموده اند و نقش بسزایی در فرهنگ سازی و رعایت الگوی مصرف آب دارند تقدیر و تشکر کرد.
امین محمدی رئیس اداره آبفای روستایی شهرستان باشت نیز هدف از این بازدید را بررسی روستاهای فاقد آب که چاه وچشمه های انها در سال جاری خشک شده بیان کرد و افزود: در پی خشکسالی های اخیر تعداد ۷حلقه چاه آهکی و حدود ۱۸ حلقه چشمه خشک و کم آب شده اند و هم اکنون از طریق ۲ دستگاه تانکر سیار آبرسانی به اهالی روستاها صورت می گیرد.
وی بیان داشت: شهرستان باشت ۱۲۵ روستا دارد که ۷۶ روستا تحت پوشش ابفار باشت بود و از طریق چاه آبرسانی می شوند ومابقی روستاها نیز از طریق چشمه آبرسانی می شوند.
وی ضمن تقدیر وتشکر فراوان از دکتر رجب پور به دلیل حضور به موقع وبررسی مشکلات آب روستاهای باشت ، ابراز داشت:
دکتر رجب پور همواره مساعدت و همکاری های لازم را با مدیریت ابفار باشت داشته اند.
وی از قول مساعد معاون نظارت بربهرد اری شرکت‌ آبفای روستایی استان نیز خبر داد و گفت: دکتررجب پور جهت رفع مشکلات آبرسانی به روستاهای باشت قول همکاری داده و تا الان نیز کوتاهی نکرده و توجه ویژه شهرستان داشته اند.
وی در پایان از مدیرکل ابفای روستایی استان، ، معاون نظارت بربهرد اری شرکت‌ آبفای روستایی استان، فرماندار باشت و بخشداران مرکزی و بوستان تقدیر و تشکر نمود
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1