تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۰۲۹۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

راز موفقیت شورای شهر مادوان چیست / حکمتی‌نسب: مسوولان از نقش هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی غفلت نکنند / با هم برادریم (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی شهر مادوان با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر در سالن جلسات شهرداری مادوان برگزار شد.
این جلسه که برای اولین بار توسط شورای اسلامی شهر مادوان و در راستای حمایت از فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی و با حضور مسوولان 23 هیئت مذهبی و هیئت‌امنای مساجد حضور برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهر مادوان بر حمایت از هیئت‌های مذهبی تاکید کردند و خواستار نظم و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این هیئت‌های مذهبی شدند.
ساعد حکمتی‌نسب عضو شورای اسلامی شهر مادوان در حاشیه این مراسم با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، ماه سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم در واقع کلاس درسی است برای افزایش سطح معرفت، بصیرت و پیامی سیاسی و تاریخی از طرف سالار شهیدان امام حسین (ع) به همه نسل‌ها در دوران مختلف تاریخ مبنی بر احیای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم، جور، ستم، فساد، فسق و فجور است.
حکمتی‌نسب هیئت‌های مذهبی را پایگاه‌های معنوی خواند و بیان کرد: نقش هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و هدایت جوانان به سیره عملی ائمه اطهار بسیار مهم است و مسوولان نباید از حمایت هیئت‌های مذهبی غفلت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: واقعه کربلا در واقع جنگ بین حق و باطل بوده که این جنگ در تمام طول تاریخ بشریت، از زمان هابیل و قابیل تا ظهور امام زمان (عج) و برقراری عدالت جهانی برقرار خواهد بود.
عضو شورای شهر مادوان افزود: وظیفه ما در نزاع حق و باطل قرار گیری در صفوف جبهه حق می‌باشد.
حکمتی نسب بیان کرد: در کلاس درس عزاداری امام حسین (ع)، نماینده کلاس، اعضای هیئت امنا و گردانندگان دسته‌های عزاداری هستند که نقش آنها از هر کسی پررنگ‌تر و موثرتر می‌باشد و مهمترین وظیفه دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی برنامه ریزی در خصوص ایجاد نظم و انظباط و تبین شور و معرفت حسینی مبتنی بر مفاهیم قران کریم و سیره پیغمبر (ص) می‌باشد.
عضو شورای اسلامی شهر مادوان تاکید کرد: توجه به حقوق شهروندان و ایجاد وحدت و انظباط و انسجام هیئت‌ها از جمله برنامه‌های شوراهای اسلامی می‌باشد.
وی گفت: االحمدالله اعضای شورای اسلامی شهر مادوان ضمن اختلاف نظرهای منطقی اما کاملاً با هم برادر، دوست و دارای تعامل و وحدت در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی هستند و به همین خاطر آنها در برگزاری مراسمات مذهبی و همکاری با هیئت‌های مذهبی نظر واحد دارند و راز موفقیت شورای شهر مادوان همین همدلی و برادری است.
محمدرضا یزدان پناه دیگر عضو شورای اسلامی شهر مادوان نیز در این نشست ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در برگزاری برنامه‌های هیئت‌های مذهبی می‌تواند، تاثیرگذار باشد، نظم و برقراری امنیت و آرامش عزاداران است.
یزدان‌پناه با بیان اینکه شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد، تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است که باید این امر با زبان نرم و سخن شیوا در هیئت‌های مذهبی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان شود.
وی بر ترویج درست فرهنگ عاشورایی تاکید کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر مادوان در حمایت از هیئت‌های مذهبی در حد توان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
مسائل قومی را در مراسم عزاداری دخیل ندهیم
رضا‌ فرخ‌پور عضو شورای اسلامی شهر مادوان همچنین در این جلسه با بیان اینکه نباید مسائل قومی و طایفه‌ای را به مراسم عزاداری امام حسین(ع) دخالت داد، اظهار کرد: امام حسین(ع) متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که موجبات رضایت خداوند متعال و شادی ائمه اطهار علیهم السلام را فراهم کنیم.
هیئت‌های مذهبی بهترین مکان برای کسب معرفت حسینی
سردار رحیمی‌نسب دیگر غضو شورای اسلامی مادوان نیز بر حمایت هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی در واقع این روزها باید وظبفه میزبانی از عزاداران حسینی را به خوبی انجام دهند تا جوانان مشتاق به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به مکتب امام حسین(ع) بپیوندند و این را باید بدانیم که هیئت‌های مذهبی بهترین مکان برای کسب معرفت حسینی است.
در این جلسه اعضای شورای اسلامی مادوان و داریوش جهانبخش شهردار بر حمایت از هیئت‌های مذهبی تاکید و بیان کردند که هدف ما از برگزاری این نشست هم اندیشی برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های مذهبی ماه‌های محرم و صفر در شهر مادوان است که مردم مومن و دیندار این شهر هر چه بهتر از فیوضات این ماه‌های پرخیر و برکت بهره ببرند.
 به گزارش کبنا، همچنین در این نشست هیئت‌های مذهبی از اعضای شورای اسلامی شهر مادوان به دلیل توجه به برنامه‌های فرهنگی قدردانی و تشکر کردند و خواستار تداوم این جلسات برای برگزاری بهتر برنامه‌های فرهنگی شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شجاعی 1829پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
ضمن خسته نباشید و خدا قوت خدمت شهردار و اعضای محترم شهر مادوان انشاءالله که این صمیمیت و همدلی و یکپارچگی در میان آنان همیشه تداوم داشته باسد و برایشان از خدمت سبحان در تمامی ابعاد زندگی طلب موفقیت را داریم
تتا
Iran, Islamic Republic of
هلیله پس از بویگه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1