کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان استانی وشهرستانی صورت گرفت؛ 

افتتاح کلینگ مددکاری اندیشه نو در باشت+تصاویر

19 شهريور 1397 ساعت 20:20

با حضور فرماندار، مدیر کل بهزیستی استان و مسئولان استانی وشهرستانی کلینگ مددکاری اندیشه نو در باشت افتتاح شد. 



با حضور مسئولان استانی وشهرستانی صورت گرفت؛ 
افتتاح کلینگ مددکاری اندیشه نو در باشت+تصاویر
با حضور فرماندار، مدیر کل بهزیستی استان و مسئولان استانی وشهرستانی کلینگ مددکاری اندیشه نو در باشت افتتاح شد. 
موسوی امجد، مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی موظفیم بخشی از خدمات دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم که یکی از این موارد نیز واگذاری پرونده مددجویان به بخش خصوصی است.
وی هدف از افتتاح کلینیک مددکاری اندیشه نو را نیز همین مورد عنوان کرد و افزود: در این کلینیک براساس به کارگیری نیرو ها، مؤسس، مسئول فنی و مددکار در مرکز نقش بهزیستی را در قالب کوچکتر بر عهده داشته و خدمات حمایتی خود را ارئه می دهند.
موسوی امجد اضافه کرد: ارائه خدمات مددکاری به صورت کامل شامل پیگیری ها، بازدید منزل، ظرفیت سنجی، استعدادسنجی، آماده سازی شغلی و در نهایت توانمندسازی است که این چرخه باید به صورت کامل انجام شود. 
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی مهدهای کودک، ابراز داشت: در مهدهای کودک بین 5 تا 8 نیرو مشغول به کار هستند که در وضعیت امروز که اشتغالزایی یکی از موضوعات مهم است می تواند مفید باشد.
مدیر کل بهزیستی استان حداقل اشتغالزایی در کلینیک مددکاری را 4 نفر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد این اشتغالزایی در کلینیک اندیشه نو باشیم. 
موسوی امجد با بیان اینکه به ازای هر 100 پرونده مددجو یک نفر مددکار اختصاص می یابد و به ازای هر پرونده ای که بازتوان باشد نیز مبلغ 25 هزار تومان کمک می شود. 
وی تصریح کرد: براساس آمار بیشترین اشتغالزایی توسط بهزیستی انجام می شود و این سازمان تأثیر بسزایی در رونق اشتغال دارد. 
حسینی فرماندار شهرستان باشت نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که تلاشهای مسئولین در جهت راه اندازی این کلینیک مورد رضایت مددجویان و جامعه بهزیستی قرار گیرد. 
وی با تقدیر از مدیر کل بهزیستی استان به واسطه دغدغه نسبت به وضعیت مددجویان و اعطای بخشی از فعالیت های بهزیستی به بخش خصوصی، افزود: امید است این واگذاری زمینه سرکشی مداوم و ارائه خدمات بیشتر به مددجویان را فراهم آورد. 
فرماندار شهرستان باشت با بیان اینکه بخشی از وظایف دولت متصدی گری است و باید بخشی از امور به بخش خصوصی واگذار گردد، گفت: امیدواریم سایر ادارات و سازمان ها نیز این روش را در پیش گرفته و موجب بازده بیشتر در امور شوند. 
حسینی خطاب به دست اندرکاران کلینیک اندیشه نو، ابراز داشت: خانم حسینی و مجموعه همکاران باید به گونه ای عمل نمایند که به همه پرونده های مددجویان رسیدگی و سرکشی شود. 
وی افزود: کارکنان کلینیک باید موضوع سنتی بودن جامعه را در نظر داشته باشند و در رفتار با مددجویان و جامعه هدف دقت عمل داشته باشند.
حسینی بر آمادگی فرمانداری جهت کمک به اجرای بهتر برنامه های بهزیستی در باشت تأکید داد و گفت: واگذاری پرونده مددجویان به کلینیک اندیشه نو می تواند مقدمه ای برای واگذاری سایر خدمات بهزیستی به شرکت های خصوصی باشد. 
بهنگام بازیار، رئیس اداره بهزیستی شهرستان باشت نیز در این آیین گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخشی از وظایف به بخش خصوصی، تعداد 138 پرونده حوزه امور اجتماعی (زنان بی سرپرست و بد سرپرست و مردان از کار افتاده) به کلینیک مددکاری اندیشه نو تحویل گردیده است. 
وی در ادامه به برخی از اقدامات این اداره در سال 97 اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه ازدواج به 80 نفر از مددجویان هر کدام 500 هزار توامن، پرداخت 160 میلیون تومان هزینه مسکن به خانواده های دارای 2 و 3 معلول، پرداخت 84 میلیون تومان هزینه مناسب سازی مسکن معلولین و اعطای 570 میلیون تومان وام اشتغال به جامعه مددجویان شهرستان باشت از اهم فعالیت های این اداره در سال 97 بوده است. 
بازیار برقراری 197 مورد پرونده پشت نوبت متعلق به معلولین و بی سرپرستان شهرستان باشت را خبری خوش ارزیابی کرد و افزود: در 10 سال گذشته برای نخستین بار این تعداد پرونده بصورت یکجا تحت پوشش قرار گرفته اند. 
وی واگذاری 138 پرونده مددجویان به کلینیک مددکاری اندیشه نو را شروعی خوب و قدرتمند در جهت ارائه خدمات به مددجویان و معلولین دانست و ادامه داد: این امر می تواند روند خدماترسانی به مدجویان و معلولین را بیش از پیش تسهیل نماید. 
گفتنی است در پایان مدیرکل بهزیستی استان به همراه رئیس اداره بهزیستی شهرستان باشت از چند خانواده معلول در شهرستان بازدید و پیگیر مشکلات آنان شدند. 

خبراز فتح الله پوران پور 

 


کد مطلب: 402904

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402904/2/افتتاح-کلینگ-مددکاری-اندیشه-نو-باشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1