تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۰۲۸۹۷
درستاد تنظیم بازار کهگیلویه مطرح شد

ماجرای27 تن برنج احتکار شده و بی خبری تعزیرات!/احتمال تعطیلی کشتارگاه دهدشت/مماشات بازرسان بازار با متخلفان

۰
کبنا ؛جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار کهگیلویه و سایر اعضا در فرمانداری دهدشت برگزار شد .
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه نظارت و کنترل بازار به خوبی از سوی متولیان انجام نمی شود اظهار کرد:شکایت های مردمی ناشی از افزایش بی رویه قیمت ها روز به روز در حال افزایش است.
جعفر نیکبخت خطاب به مدیران گفت:شفاف نقد های خود به اعضای شورا را بیان کنید،نترسید و تعارف را کنار بگذارید چرا که باید مشکلات شهرستان را حل کنیم،گام بردارید تا موانع مشخص شود ،آنگاه اطلاع دهید تا موانع را یکی یکی برداریم.
نیکبخت عنوان کرد:گشت های مشترک صنعت ومعدن،اتاق اصناف،دامپزشکی،شبکه بهداشت و تعزیرات  باید بیشتر شوند و گاها با حضور رسانه ها انجام شود تا مردم در جریان قرار گیرند و آرامشی نسبی ایجاد شود.
وی ادامه داد:جلسات ستاد تنظیم بازار باید مستمر و با فواصل زمانی 2 هفته ای برگزار شود،پیش از توزیع فرآورده های گوشتی ،باید به دامپزشکی اعلام شود تا بررسی های بهداشتی لازم انجام شود.
رئیس ستاد تنظیم بازار کهگیلویه با بیان اینکه دام مصرفی شهرستان دهدشت و چرام نزدیک 60 دام است درحالی که تنها 15 راس در کشتارگاه ذبح می شود، تصریح کرد:با این وضعیت کشتارگاه نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد مگر اینکه 60 دام مصرفی در کشتارگاه ذبح شوند در غیر این صورت کشتارگاه تعطیل می شود،لذا باید جدی پای کار بیایید با کشتارهای غیر مجاز که سلامتی مردم را تهدید می کنند برخود شود.
نیکبخت با بیان  اینکه برپایی نمایشگاه پاییزه خیلی کارساز نبوده و از کیفیت لازم برخوردار نیست افزود: با توجه به التهاب بازار برپایی نمایشگاه تنها در صورتی که  قیمت‌ها و کیفیت نسبت به بازار مناسب تر باشد و 50 درصد واحد های صنفی شهر و مابقی واحد های غیر بومی فعالیت کنند،موثر است.
وی با اشاره به راه اندازی فاز دوم کارخانه آجر دهدشت نیز عنوان کرد:تولید روزانه آجر  به یک میلیون قالب افزایش یافته است، درصد زیادی از آجر های تولیدی پیش فروش شده است  و با برنامه ریزی های صورت گرفته  و حمایت دستگاه‌های ذی ربط آجر نسوز به محصولات تولیدی کارخانه نیز  اضافه خواهد شد.
نیکبخت در پایان به پیشنهاد افزایش 10 هزار تومانی قیمت گوشت قرمز واکنش نشان داد  و گفت:این افزایش قیمت کارشناسی شده نیست و باعث شوک در بازار می شود ،لذا قیمت هر کیلو گوشت بزغاله و بره 43  هزار تومان و هر کیلو گوشت بز و میش 37هزار تومان در این جلسه با توافق اعضا تصویب شد.

ماجرای 27 تن برنج احتکار شده و بی خبری تعزیرات کهگیلویه!
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه نیز در این جلسه اظهار کرد: در گشت‌های مشترک با همکاری نهادهای امنیتی در یک انبار 27 تن برنج کشف شد و با وجود محرز بودن احتکار این کالا، پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال نشد!.
امید صالحی عنوان کرد:در شناسایی متخلفان با مماشات رفتار می شود  نه تنها در اعلام احتکار آن قصور صورت گرفت بلکه از حالت قاچاق هم خارج شد
 صالحی ادامه داد:با توجه به اینکه این عامل موجودی انبار، نوع برنج و تاریخ ورود و خروج از شبکه توزیع را مشخص نکرده از نظر قانون این عامل احتکار کرده است که نیاز است مسوولان در برخورد با این متخلف همکاری لازم را انجام دهند..
صالحی با اشاره به افزایش قیمت گوشت از سوی قصابی‌های این شهرستان گفت: 2 واحد قصابی پلمپ و یک واحد دیگر به نصب پارچه محکوم شد.
حسینی رئیس دامپزشکی نیز در این جلسه نیز فروش مرغ زنده را غیر قانونی دانست و گفت:کلیه فرآورده های گوشتی باید پیش از توزیع در صنوف دهدشت توسط دامپزشکی مورد بررسی قرار گیرند..
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1