تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۶
کد مطلب : ۴۰۲۸۸۴
کبنا گزارش می‌دهد

بازدید میدانی مسوولان دستگاه «قضا» از بازار یاسوج / وقتی هیچ چیزی از چشم «مزارعی» و «دادستان» پنهان نمی‌ماند

۰
کبنا ؛این روزها بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با تاثیرپذیری از شرایط  موجود در سطح کشور دچار التهاب و نوسانات قیمتی زیادی شده است که رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه دادستان مرکز استان به صورت میدانی از بازار شهر یاسوج را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.
به گزارش کبنا، در این بازدید که الماس گشتاسبی معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان تعزیزات حکومتی و نیروی انتظامی هم حضور داشتند، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری استان صنف‌های مختلف این شهر را به دقت مورد ارزیابی قرار داد.
در ابتدای این بازدید حجت‌الاسلام مزارعی با همراهی دادستان یاسوج وارد بازار معروف فه بازار عمده‌فروشان شد و با حضور در اصناف مختلف غذایی (برنج، روغن، قند و شکر)، انواع نوشیدنی، ظروف یکبار مصرف و حتی پوشک از فروشندگان و کاسب‌کاران در باره نحوه ورود و خروج کالاهای خود توضیح می‌خواست.
در این حین برخی از کاسب‌کاران از قیمت‌هایی که بدون حساب و کتاب بالا می‌روند، حرف به میان می‌آوردند، به طور مثال قیمت‌های متفاوت رب گوجه در بازار عمده فروشان به وضوح مشاهده می‌شد، اگر چه نوع این رب‌گوجه‌ها با هم فرق داشت.
برخی از مراجعه‌کنندگان و مشتریان نیز از رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان یاسوج تقاضا می‌کردند که با این گرانفروشی مبارزه کنند.
کمبود ظروف یکبار مصرف و قیمت‌های گزاف برخی فروشندگان مشتریان را گلایه‌مند کرده بود، حجت‌الاسلام و المسلمین مزارعی با حضور در پلاسکوفروشی‌ها در جریان کم و کیف ظروف یکبار مصرف قرار گرفت.
در ادامه سری هم به پوشک‌فروشی‌ها زده شد و فاکتورهایی برخی از این کاسب‌کاران نیز مورد بررسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام مزارعی در جمع این کاسب‌کاران، اظهار کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران با یک میلیارد و 500 میلیون بالا و پایین خدشه‌دار نمی‌شود. اما نباید مملکت اسلامی‌‌مان را به این چیزها بفروشیم.
وی افزود: بخشی از این گران‌فروشی‌ها به سوء مدیریت‌ها بر می‌گردد و بخشی از آن هم به کسانی بر می‌گردد که فقط به فکر سود و جیب خودشان هستند.
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تشویق کاسب کاران منصف خبر داد و افزود: اگر انباری و یا فروشگاهی ورود و خروج کالاهایش مشخص نباشد، به منزله قاچاق کالا محسوب می‌شود و درب آن انبار و مغازه پلمپ می‌شود.
به گزارش کبنا، در ادامه حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دادگستری استان و مهرداد کرمی دادستان یاسوج سراغ قصابان و مرغ فروشی‌ها هم رفتند، که به دقت وضعیت قیمت گوشت در بازار یاسوج مورد بررسی قرار گرفت. حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دادگستری استان در باره قیمت گوشت از قصابان سووال می‌کرد و گفت: کاسب حبیب خداست، لذا از شما انتظار می‌رود که منصفانه برخورد کنید.
قیمت‌های گوشت در بازار یاسوج متفاوت بود و همه قصابان بدون استثناء نرخ‎نامه مصوب  در محل کسب و درآمد خود نصب نکرده بودند.
حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عدم نصب قیمت را در محل مغازه‌ها خلاف دانست و خواستار بررسی این موضوع از سوی مسوولان مربوطه شد.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت: به دلیل عدم درج قیمت برای شماها قطعاً تشکیل پرونده می‌دهیم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از میوه‌فروشان و فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل هم سری زد و در جریان ریز برخی از قیمت‌ها قرار گرفت.
نشان ندادن فاکتورهای فروش در برخی از مغازه‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله نبودن صاحب مغازه مشاهده می‌شد. بعضی از مغازه‌داران عمده فروشی قبل از رسیدن حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دادگستری درب مغازه‌ها را بستند و پا به فرار گذاشتند که رئیس دستگاه قضای استان دستور داد که سریع برای این مغازه‌ها پرونده تشکیل و مورد بازرسی قرار بگیرند.
  در بازدید امروز معلوم شد که روغن از بازار شهر یاسوج رخت بربسته و تنها کالایی که فعلا نایاب شده روغن است و مسوولان باید چاره‌ای برای تامین این کالای اساسی در شهر یاسوج کنند.
بعضی مغازه‌دارانی که برای خرید از عمده‌فروشان در خیابان 13 آبان سردرگم بودند و جنس گیرشان نمی‌آمد هم از خاموشی تلفن گویای 124 گلایه‌مند بودند.
همچنین مسوولان از انبار لاستیک خودروها بازدید کردند که مسوول این انبار از دادن لیست ورود و خروج در آن لحظه خودداری کرد که حجت‌الاسلام مزارعی بیان کرد: باید تا قبل از ظهر روز دوشنبه 19 شهریورماه لیست ورود و خروج این انبار به دست ما برسد.
وی همچنین بیان کرد: دستگاه قضا با تمام توان برای کنترل بازار و مقابله با مفاسد اقتصادی پای کار آمده است. 
بنا بر این گزارش، در این بازدید دادستان مرکز یاسوج با جدیت تمام، مسائل مختلف بازار و حرف‌های کاسب‌کاران را مدنظر قرار می‌داد تا تصمیمات لازم در روزهای آتی اتخاذ شود.
مهرداد کرمی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران، گفت: اگر مدیران با سهل‌انگاری خود باعث اخلال در امنیت اقتصادی و بازار شوند، بر اساس قانون با آنها برخورد خواهیم کرد.
در ادامه این بازدید حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دستگاه قضای استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان از انبارهای واقع در شهرک صنعتی بلکو بازدید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سراسر کشور .یزنند .بابررسی فاکتورها نمیشود کاررا درست کرد .باید قیمت های ۶ماه یا یک سال گذشته را با قیمت کنونی مقایسه کرد وطبق مجوزی که دولت برای افزایش قیمت مصوب کرده برخورد شود .دولت دراین یک سال ۱۰ درصد مجوز افزایش داده ولی هم کارخانه ها وهم عمده فروش ها وهم مغازه دارها قیمت ها را۱۰۰ درصد ویابیشتر افزایش داده اند .باید سرچشمه اصلاح بشه نه یک مغازه که فاکتورش تقلبیست
محمود
Iran, Islamic Republic of
حکم مدیری که استخدام فله ای داشت به کجا رسید؟ مردم منتظرند ببینند. جوابی برای ادعای خود دارند؟!
علي
Iran, Islamic Republic of
پس مدير كل تعزيرات كو ؟؟؟؟؟
خلیلی
Iran, Islamic Republic of
درود بر قاضی القضات. خسته نباشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آفرین حرکت خوبی بود ادامه دهید تامغازه دران حساب دستشان بیادلطفا باجدیت پیگیری کنید
4
Iran, Islamic Republic of
. ببین در گمرک چه خبره
خدا
Iran, Islamic Republic of
وظیفه نظارت وظیفه صنعت معدنه که. به نظارت نداره وبازار رو کامل رها کرده و حالا با مدیرکل دادگستری اومده ومشخص نیست چیو میخواد اثبات کنه . بابا آب که یه جاموند دیگه ..
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1