تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۲۸۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار گچساران برگزار شد/از هشدار فرماندار گچساران و معاون دادستان به بازاریان متخلف تا آرام گرفتن رئیس شورای شهر در کنار شهردار دوگنبدان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار با حضور فرماندار،معاون دادستان، رئیس اتاق اصناف، شهردار دوگنبدان، رئیس شورای شهر دوگنبدان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، و دیگر مسئولان شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 به گزارش کبنا نیوز: در این نشست فرماندار گچساران با اشاره و به وضعیت اقتصادی در کشور اظهار کرد: کمیابی و یا نایابی برخی از کالاهای اساسی در سطح شهرستان گچساران رصد شود.
عبدالرحیم رحیمی با اشاره به جلوگیری از افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی مصرفی خانوارها و یا مصالح ساختمانی و دیگر کالاها از جمله لاستیک و باتری خودروهای سبک و سنگین در گچساران عنوان کرد: باید برای جلوگیری از گرانفروشی و تشدید نظارت بر بازار از بازرسان افتخاری در این زمینه استفاده نمود.
وی با بیان اینکه این معضل در کل کشور به وجود آمده است و مختص نقطه‌ای خاصی از کشور نیست، ابراز کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت اجناس در بازار  انبار کردن کالاهای اساسی مصرف خانوار توسط مصرف کنندگان است.
 رحیمی با اشاره به قدرت بالای خرید خانواده‌های نفتی در شهرستان گچساران افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در گچساران همان سفارشات خانواده‌های نفتی است که موجب شده این کالا چند نرخی شود.
فرماندار گچساران با بیان اینکه در این مدت خود به تنهایی از وضعیت عرضه و قیمت کالاها در بازار بازرسی به عمل آورده‌ام ، ابراز کرد: یکی دیگر از معضلات گچساران  نبود نرخ نامه در برخی از رستوران‌ها است.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران افزود: گاها در برخی از بازرسی‌هایی که توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت از بازار گچساران صورت می‌گیرد این افراد با بی‌حرمتی برخی از فروشندگان مواجه می‌شوند که در این زمینه همکاری نیروی انتظامی  را می‌طلبد.
 وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان از افزایش قیمت کالا و یا چند نرخی بودن برخی از کالاهای مصرفی در گچساران جلوگیری به عمل آورد ایجاد گشت‌های مشترک روزانه در زمان‌های مختلف است.
رحیمی در خصوص افتتاح نمایشگاه پاییزه در گچساران عنوان کرد: تاکنون بخاطر حمایت از بازاریان شهرستان گچساران اجازه برپایی نمایشگاه را در این شهرستان نمی دادم اما با توجه به آشفتگی بازار و گرانی های بوجود آمده این نمایشگاه بزودی در گچساران افتتاح می شود البته من به برگزار کنندگان این نمایشگاه تذکر داده ام که قانون و مقررات و دستورالعمل نمایشگاه ها را رعایت کنند و اجناس و محصولات و..در این نمایشگاه باید با کیفیت و زیر قیمت بازار گچساران باشد و در غیر اینصورت فورا تعطیل می شود.
 در ادامه این نشست رئیس شورای شهر دوگنبدان  سید ناصر حسینی اظهار کرد: متاسفانه تعداد واحدهای تولیدی در شهرستان گچساران کم است و این امر موجب شده که شهرستان گچساران جزء شهرهای مصرف کننده باشد.
سید ناصر حسینی با اشاره به قیمت گوشت قرمز منجمد در بازار بیان کرد:  در ابتدای سالجاری قیمت هر کیلو گوشت قرمز منجمد 27 هزار تومان بود که هم اکنون به 47 هزار تومان رسیده است.
وی با طرح پرسشی ابراز کرد:  با توجه به اینکه انرژی حامل‌های انرژی افزایش قیمت نداشته است چرا کرایه حمل و نقل افزایش یافته است.
 حسینی با بیان اینکه شرایط کنونی در حال حاضر خوب نیست، عنوان کرد: تشدید نظارت بر بازار گچساران یکی از راهکارهایی در جلوگیری از افزایش قیمت در بازار است.
رئیس شورای شهر دوگنبدان ادامه داد: بازار گچساران نیاز به یک اصناف مقتدر دارد و در این زمینه رئیس  اتاق اصناف باید با قدرت با متخلفان برخورد و وارد عمل شود.
در ادامه معاون دادستان گچساران گفت: باید توجه داشته باشیم  که  همه علل نوسانات ارز و آشفتگی بازار مربوط به عوامل خارجی نیست بلکه بخش عمده آن مربوط به عوامل داخلی است
یاسین مطهری گفت: برخی افراد از موقعیت موجود سوء استفاده می کنند و باعث بی نظمی بازار و اقتصاد کشور می شوند.
مطهری افزود: دستگاه قضایی با تمام توان و به شدت با مخلان بازاربرخورد خواهد کرد.
معاون دادستان گچساران تصریح کرد: دستگاه  قضایی گچساران با مغازه داران و فروشندگان متخلف که با بازرسان بازار و گشت های ویژه کنترل بازار همکاری لازم و برخورد مناسب و همچنین حرکات غیر متعارف انجام دهند، برخورد جدی  و قانونی خواهد داشت.
گفتنی است: نشستن دو چهره خبرساز این روزهای گچساران، سید ناصرحسینی رئیس شورای شهر دوگنبدان و دکتر مسعود ظفری شهردار دوگنبدان در کنار هم ( خوش و بش با همدیگر) از حاشیه های جالب این نشست بود. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بازرسان تعزیراتی فقط و فقط از دید مشتری ب قیمتها نگاه می کنند
یک طرف قضیه مغازه دار هم هست که با هزینه های سنگین زندگی و کرایه مغازه و هزینه های برق و مالیا و... در حال گذران است.
فروش, کم و بدهکاری کسبه اصلا مد نظر قرار نمیگیرد
Iran, Islamic Republic of
.ر هم نشستن فقط سید ناصر راجع به کرایه نظر خوبی داده که اونم وقتی فقط نظر خالی باشه به درد.
سید حمید شریفی نژاد
Iran, Islamic Republic of
سلام . رییس محترم شورای شهر جناب حاج سید ناصر حسینی و شهردار محترم جناب مسعود ظفری هر دو خادمین این شهر هستن و هر دو فامیل و باوی هستن اگر اختلاف نظری هست دلیل به شایعه پراکنی و تفرقه بیشتر از بعضی کودتاه فکران نیست از نظر من هر دو این بزرگوار قابل احترام و مایع افتخار هستش به هر مراجعه کننده که وارد شهرداری و شورا میشه با انتظارات قوم گرایی و یا بومی بودن گلایه هایی هم دارن که باید با دارین بیشتر مسولین و درک بیشتر مردم عزیز نصب به حل مسایل صبر بیشتر به کار گیریم و از کسانی که باعث اختلاف و حرف و حدیث پوچ و خیالی میشن توجه ای نکرد .
Iran, Islamic Republic of
درود و خیلی خوب گفتی و انشالله که همینجور پیش برن و مشکلات و اختلافات رو حل کنند
مردم
Iran, Islamic Republic of
قیمت های کالا ها در گچساران نسبت به شهر های اطراف و بقیه جا های کشور بالاتر و گرانتر و کم کیفیت تر است همه چیز روشنه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1