کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح‌های کشاورزی مطرح شد

هنوز عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه‌گذار سنگ‌ نشان می‌دهند / استاندار به «گوهرگانی» دستور ویژه داد

15 شهريور 1397 ساعت 19:48

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این راستا از معاون امور اقتصادی استاندار و سازمان جهاد کشاورزی خواست در اسرع وقت و ظرف یک هفته با مستندات قانونی و بررسی دقیق موضوع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح تا برای رفع مشکل آن تدابیرلازم اندیشیده شود.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: هرگونه سنگ اندازی، کارشکنی و مانع تراشی فراروی سرمایه گذاران آن هم به بهانه برخی تفکرات غیرمنطقی و غیرقابل توجیه همچون غیربومی بودن سرمایه گذار، خط قرمز دولت و خیانت در راه توسعه استان است.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی چهارشنبه در بازدید از برخی طرح‌های شیلات در شهرستان دنا اظهار داشت: شرایط و فضای امن برای هر سرمایه گذار واجدشرایط و توانمند در حوزه‌های مختلف از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی فراهم خواهیم کرد.
وی یادآور شد: حضور سرمایه گذاران توانمند از هر جای کشور و از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور در این استان نه تنها محدودیتی برای افراد بومی منطقه ایجاد نمی‌کند بلکه بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه و استفاده بهینه از استعدادهای موجود اقتصادی در بخش‌های مختلف است.
احمدی اظهار داشت: وجود مناظر بکر و طبیعی و صنعت گردشگری، آبشارها و دشت‌ها و رودخانه‌های خروشان و محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد سالیان متمادی است که بدون پیوند واقعی با اقتصاد مردم و توسعه استان تنها در حد شعار باقی مانده‌اند.
وی ادامه داد: زمانی هم که سرمایه گذاری برای استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و ایجاد اشتغال ورود پیدا می‌کنند با انواع مانع تراشی، بهانه‌های واهی و سنگ اندازی ها مواجه می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته ورود هر سرمایه گذار نیز شاخص‌ها و ضرورت‌های خاص خود را می‌طلبد و در این راستا باید نظارت دقیق و جدی از سوی متولیان امر صورت گیرد.
احمدی تاکید کرد: دولت و مدیریت اجرایی استان به همان میزان که برای ورود و حمایت قاطع از سرمایه گذاران حساسیت به خرج می‌دهد در مقابل افرادی که به بهانه سرمایه گذاری در طرحی اما به دنبال سوء استفاده و انحراف در مسیر سرمایه گذاری هستند نیز محکم و با اقتدار ایستادگی می‌کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای تحول و تحرک در توسعه کهگیلویه و بویراحمد نباید تنها به اعتبارات محدود دولتی، منابع داخلی و ظرفیت‌های بومی اتکا کرد بلکه باید راه را برای ورود بخش خصوصی به عرصه هموار کرد.
وی با بیان اینکه باید از منابع با ارزش خدادادی، توانمندی‌های بالقوه، نیرو و سرمایه‌های انسانی این استان بیش از پیش استفاده کرد، گفت: همفکری و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی و مشارکت نخبگان و سرمایه گذاران در تحقق این مهم نقش اساسی دارد.
یکی از سرمایه گذاران طرح مزرعه پرورش ماهی درمنطقه ده شیخ پاتاوه شهرستان دنا در اظهارات خود گفته بود که با وجود سرمایه گذاری افزون بر 160 میلیارد ریالی در این منطقه اما کارشکنی‌ها و مانع تراشی از سوی برخی دستگاه‌ها مانع از ادامه فعالیت و توسعه طرح خود می‌شوند.
این سرمایه گذار مدعی بود که برخی دستگاه‌ها با وجود آنکه سرمایه لازم برای ادامه فعالیت و توسعه طرح خود را دارد و تمامی مجوزهای لازم را در این راستا گرفته اما همچنان با وی همکاری نمی‌کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این راستا از معاون امور اقتصادی استاندار و سازمان جهاد کشاورزی خواست در اسرع وقت و ظرف یک هفته با مستندات قانونی و بررسی دقیق موضوع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح تا برای رفع مشکل آن تدابیرلازم اندیشیده شود.
 


کد مطلب: 402811

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402811/2/هنوز-عده-ای-کهگیلویه-بویراحمد-سرمایه-گذار-سنگ-نشان-می-دهند-استاندار-گوهرگانی-دستور-ویژه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1