تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۰۲۶۳۲
کبنا گزارش می‌دهد

مردم لنده به زندگی‌ امیدوار شدند / گام‌های بلند احمدی برای کهگیلویه و بویراحمد / وقتی «علیمردانی» از رسانه‌ها عصبانی می‌شود (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در هفتمین روز از هفته دولت با حضور محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد. در این جلسه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دعوت از سعیدی‌کیا گام‌های بلندی برای رفع محرومیت استان به ویژه شهرستان لنده برداشته است، احمدی می‌خواهد که کارهای لنده بر زمین نماند و او همواره وظایف مدیران را در این زمینه گوشزد می‌کند.

فرصت تاریخی رفع محرومیت از «لنده» نباید با تعلل دستگاه‌ها از بین برود
 علی‌محمد احمدی از توجه این بنیاد به منطقه محروم لنده استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: آقای سعیدی‌کیا به همه ما مدیران این درس را آموخت که از روی صندلی خود بلند شویم و به صورت میدانی برنامه‌ها را دنبال کنند.
استاندار کهگلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه در لنده می‌بینیم یک افق امید بخش است که همه مدیران استانی همکاری کنند تا طرح محرومیت‌زدایی با محوریت بنیاد مستضعفان  برای آبادانی گوشه‌ای از استان انجام گیرد.
وی با اشاره به محدود بودن طرح‌ها و اعتبارات استان گفت: مطالعه لنده با داده‌های آمایش سرزمینی صورت گرفته که از مشاور طرح می‌خواهم فراتر به این منطقه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طرح محرومیت‌زدایی لنده تجربه بنیاد مستضعفان در قلعه گنج به کمک بیاید و ان‌شاالله خروجی این اقدام بنیاد توانمند کردن قلعه گنج در شرق کشور و لنده در دل زاگرس باشد.
احمدی با بیان اینکه قرار نیست بنیاد مستضعفان جای دولت را بگیرد، گفت: قرار نیست بنیاد برای اعتبارات عمرانی استان  پول و اعتبار دهد و ما بگوییم فلان مدرسه یا پروژه اعتبار ندارد و دست در جیب منتظر کمک بنیاد باشیم راهبرد مدیران نباید اینگونه باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران استان علاوه بر وظیفه‌ای که دارند فعالیت خود برای توسعه لنده را بیشتر کنند و بنیاد مستضعفان هر جایی که دستگاه استان پای کار بود و تلاش کرد از آن حمایت می‌کند.
وی عنوان کرد: بعد از چهار دهه به این نتیجه رسیدیم که تنها با احداث و تقویت زیرساخت‌ها نمی‌توانیم شغل پایدار ایجاد کنیم و معیشت مردم را تامین کنیم، اقدامات بنیاد مکمل زیرساخت‌های دولت است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه ادارات و دستگاه‌های استان دست به دست هم دهند تا طرح رفع محرومیت از لنده اجرایی شود که از دستگاه‌هایی مانند ثبت اسناد، منابع طبیعی و بانک سینا انتظار داریم جلوتر از بنیاد حرکت کنند و شاهد نباشیم که فرصت تاریخی رفع محرومیت لنده با تعلل دستگاهی از بین برود.
احمدی عنوان کرد: زمانی که به استان آمدم از اعتبارات 400 میلیارد تومانی بانک سینا فقط 40 میلیارد جذب شده بود اما در حال حاضر این آمار به 240 میلیارد تومان رسیده، البته از جذب این مبلغ ناراضی هستیم و باید تلاش بیشتری شود.
وی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر طرحی که در لنده اجرا می‌شود دولت شهرستان بهمئی را پایلوت ارتقاء شاخص و محرومیت‌زدایی انتخاب کرده که با کمک سازمان برنامه و بودجه و استفاده از اعتبارات نفت، اعتبارات ویژه، توازن و سایر ردیف‌های اعتباری این طرح اجرایی شود.

مردم لنده را به زندگی امیدوار می‌کنیم
رئیس بنیاد مستصعفان انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای فکر می‌‌کنند در قلعه گنج پول زیادی هزینه شد در حالی که اینطور نبود و ما مردم را به زندگی امیدوار کردیم.
محمد سعیدی‌کیا در نشست پش از ظهر امروز شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی لنده گفت: خود مسوولان استان مشتاق اجرای این طرح بودند و ما بعد از قلعه گنج کرمان این شهرستان را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شبکه مدیریت برای بررسی طرح محرومیت‌زدایی لنده تشکیل شده است، افزود: هر هفته جلسه مربوط برای بررسی اقدامات صورت گرفته لنده در تهران تشکیل می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدایت، حمایت و نظارت از وظایف دولت است، گفت: تلاش این بنیاد ایجاد بستر امن  و ایجاد انگیزه در بین مردم در مناطق محروم است.
سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با پول نفت درست نمی‌شود، افزود: قبل از انقلاب کشور آباد نشد و بعد از انقلاب هم آنطور که انتظار می‌رفت شاهد آبادانی و شکوفایی در مناطق محروم نبودیم چرا که برنامه‌ها بر اساس الگوی مردم انتخاب نشد.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی در شهرستان قلعه گنج استان کرمان گفت: مهمترین کاری که در این شهرستان انجام دادیم این بود که مردم را به زندگی امیدوار کردیم که می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند، برخی‌ها فکر می‌کنند در این شهرستان پول زیادی هزینه کردیم در حالی که اینطور نیست.
وی با اشاره به اینکه کار در قلعه گنج در طول سه سال انجام گرفت، افزود: بنا داریم در مناطقی که طرح محرومیت‌زدایی اجرا می‌کنیم تا 7 سال بمانیم تا کارمان پایدار بماند.
سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه یک صدم از آنچه در قلعه گنج بوده را نمی‌توان در فیلم‌ها و کلیپ‌ها نمایش داد، افزود: دلیل اینکه مردم در گذشته نتوانستند شغل و درآمدی داشته باشند این بود که ما زمینه را برای اشتغال آنها فراهم نکردیم.
وی بیان کرد: ما برای اختصاص وام به طرح‌های اشتغالزایی دو مورد را مد نظر داریم اول اینکه طرح توجیه اقتصادی داشته باشد و همچنین دارای ضمانت اجرا باشد که از مجموع یک هزار و 969 مورد وام در کشور 1600 مورد آنها دارای ضمانت بودن و وام خود را دریافت کردند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: بنیاد مستضعفان در قلعه گنج به 180 نفر وام 20 میلیونی اعطا کرد که با هر وام 20 میلیونی زمینه اشتغال 3 نفر فراهم شده است که نیازهای مردم با این وام‌ها برآورده می‌شود.
سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه طرح‌های بنیاد مکمل طرح‌ها و اقدامات بزرگ دولت است، گفت: بنیاد مستضعفان به زودی در منطقه چالدران، خراسان شمالی و ایلام طرح‌های رفع محرومیت‌زدایی را اجرا می‌کند.

گلایه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌ها
مدیرکل و راه و شهرسازی در نشست شورای اداری با اشاره به اینکه دولت خدمات زیادی را در کهگیلویه و بویراحمد و لنده انجام داده از رسانه‌ها خواست از کلمات فارسی در اخبار به درستی استفاده کنند.
در ابتدای این نشست دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده گفت: طرح رفع محرومیت لنده از معدود تفاهم‌نامه‌هایی است که در مدت 6 ماه اجرایی شده است.
وی عنوان کرد: طرح رفع محرومیت از لنده با دانستن، خواستن و توانستن اجرایی شد و با تنفیذ اختیاری که استاندار در اعطای وام‌ها به ما داد توانستیم موفق باشیم.
الیاس تاج‌الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مراسم به ظرفیت لنده در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: این شهرستان سه رودخانه و 15 چشمه و قنات دارد و از مناطق پرآب استان به شمار می‌‌رود.
این مسؤول با بیان اینکه 47 درصد روستاهای لنده فاقد سکنه هستند، اظهار کرد: 510 هکتار از اراضی شهرستان مستعد کشاورزی هستند که برای 90 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
اما محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات این اداره‌کل در لنده اشاره کرد و گفت: 258 کیلومتر راه اصلی در لنده است که در حال رسیدگی به این راه‌ها هستیم.
وی عنوان کرد: یکسال و نیم است که مطالعه و طراحی راه لنده تشان آغاز شده تصریح کرد: مجوزهای لازم را برای این جاده گرفته‌ایم که به طول 50 کیلومتر است و بهمئی و لنده را از بن‌بست خارج می‌کند و حدود 300 میلیارد تومان اعتبار پروژه است.
این مسؤول از احداث پل 120 متری و 30 متری لنده با همکاری بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: در دو سال اخیر 38 مناقصه در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ برگزار کردیم که مبلغ این مناقصات 140 میلیارد تومان بوده است.
علیمردانی که در روزهای اخیر مورد انتقاد رسانه‌ها بوده بیان کرد: دولت  و مسؤولان خدمات زیادی در استان و شهرستان لنده انجام داده‌ و نباید رسانه‌ها خدمات دولت را به خیانت تعبیر کنند آنها باید از کلمات فارسی به درستی استفاده کنند.
این سخن علیمردانی که دو بار تکرار شد مورد واکنش محمد سعیدی‌کیا قرار گرفت و با بیان اینکه دوبار واژه خیانت را مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد خواستار توضیح بیشتری از وی شد.

بیکاری دلیل 90 درصد حاشیه‌نشینی‌ها
رئیس هیات مدیره بنیاد علوی گفت: 11 تا 18 میلیون از جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند که بالای 90 درصد حاشیه‌نشینی‌ها به دلیل نداشتن اشتغال پایدار و درآمد است.
 شهرستان قلعه‌گنج از توابع استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار دارد و جزء مناطق محروم کشور به شمار می‌رود که با حضور بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در این منطقه برگزار شد و در کلیپی که از این شهرستان که در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به نمایش گذاشته شد مردم این منطقه از خدمات این بنیاد قدردانی و تشکر کردند.
خداکرم جلالی رئیس هیات مدیره بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات صورت گرفته در قلعه گنج کرمان گفت: رسالت اصلی ما در پایلوت قرار دادن این منطقه محروم ایجاد اشتغال پایدار و  تامین معیشت مردم بود.
وی عنوان کرد: بیکاری معضل کشور است و باید برای اشتغال و بیکاری چاره‌اندیشی شود،  کشورهایی در سطح دنیا به موفقیت رسیدند که رفع بیکاری و ایجاد اشتغال را در اولویت کاری خود قرار دادند.
این مسؤول بیان کرد: دولت چین در شعار هیچ روستایی نباید بیکار باشد توانست این معضل را حل کند و اگر بتوانیم اشتغال پایداری در روستاها و مناطق محروم ایجاد کنیم مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی را نخواهیم داشت.
جلالی به آماری از جمعیت حاشیه‌نشین در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: 11 تا 18 میلیون از جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند که بالای 90 درصد حاشیه‌نشینی‌ها به دلیل نداشتن اشتغال پایدار و درآمد است.
رئیس هیات مدیره بنیاد علوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را ناشی از حاشیه‌نشینی دانست و افزود: با اقداماتی که در قلعه گنج انجام دادیم آمار بیکاری این منطقه از 27  به 7 درصد رسید و میزان جرم و جنایات 70 درصد کاهش یافت.
وی به اجرای طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در لنده اشاره کرد و گفت: بیشتر جوانان در شهرستان لنده به دنبال شغل دولتی با وابسته به دولت هستند که با داشتن این روحیه پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1