تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۳
کد مطلب : ۴۰۲۴۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

میوه فروشی سیار در دهدشت؛ بی‌خیالی مسوولان یا قانون شکنی متخلفان

۲
کبنا ؛در خیابان‌های شهر دهدشت که  قدم بزنی یکی از صحنه‌های جدانشدنی آن میوه فروشان سیاری است که هر نقطه‌ای از خیابان‌های شهر به ویژه میدان مرکزی را خالی می‌بینند، آن را سرای خویش می‌پندارند.
میوه فروشان سیاری که بساط کاسبی یشان نه تنها آسیب جدی به چهره شهر می زند، بلکه باعث ترافیک و تضییع حقوق سایر فروشندگانی شده است که با دریافت پروانه، پرداخت عوارض و مالیات و در تمام فصول سال در حال فعالیت هستند.
در این گزارش به سراغ رئیس پلیس راهور کهگیلویه و شهرداری دهدشت آمده‌ایم تا ببینیم گره کور این معضل چگونه باز می‌شود، آیا میوه فروشان سیار گردن به قانون نمی‌دهند یا کم کاری از مسولان است؟!

منتظر اجرای حکم هستیم
تقوی معاون شهردار دهدشت که اواسط تیرماه  در خصوص میوه فروش‌های سیار در گفتگو با کبنا اظهار کرده بود: «راهی جز تشکیل صورت جلسه و شکایت از آن‌ها نمانده است و تا کنون برای بیش از 20 نفر آن‌ها که مرتب مرتکب این تخلف می‌شوند ودر میدان مرکزی  اتراق کرده‌اند صورتجلسه تشکیل شده است.» حال در گفت‌وگوی دیگری  با کبنا اظهار کرد: معاون دادستان در جواب شکایت‌های ما به راهنمایی و رانندگی حکم ابلاغ کرد  که تمام خودروهایی که در امکان عمومی به ویژه میدان مرکزی شهر توقف و اقدام به فروش میوه می‌کنند جمع آوری و کسانی که مخالفت می‌کنند خودروی آن‌ها توقیف شود و خودشان به دادگستری اعزام شوند » که ما نیز منتظر اجرای حکم توسط راهنمایی رانندگی هستیم.

این ضعف شهرداری است
رئیس  پلیس راهور کهگیلویه نیز در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: وظیفه راهنمایی رانندگی فراهم کردن شرایطی برای تسهیل عبور و مرور شهروندان است و در رابطه با برخورد با خودروهایی که دادستان دستور داده است مرتب برخورد می‌شود و این برخوردها ادامه دار است.
شهباز پورنگ عنوان کرد: «وظیفه ما برخورد با سد معبر نیست این ضعف شهرداری است، میوه فروشان  بار خود را در خیابان پیاده می‌کنند پلیس چه کار می‌تواند بکند؟ وانت که نداریم بارشان را جمع کنیم؟»
پورنگ با بیان اینکه «پیش‌تر ترازوهای آن‌ها را بر می‌داشتیم، مدارک ماشینشان را می‌گرفتیم، خودرو متوقف می‌کردیم»، تصریح کرد: ولی وقتی بی خیالی شهرداری را دیدیم، حقیقتش الان نسبت به چیزهایی که در سطح خیابان هستند ما هم بی خیال هستیم، ولی با خودروهایی که دستور دادستان است مرتب برخورد می‌کنیم، کار ما رفع  سد معبر نیست کار ما ترافیکی است.»
وی ادامه داد: «قبلاً جلسه‌ای برگزار شد، 4 ورودی شهر را برای ساماندهی میوه فروشان سیار در نظر گرفتیم و حتی خواستیم ماشین‌ها را شناسنامه دار کینم که شهرداری همکاری نکرد! وقتی میوه فروشان دیدند، شهرداری کنارشان می‌ایستد و برخوردی نمی‌کند آن‌ها هم داخل شهر برگشتند!»
رئیس پلیس راهور کهگیلویه با اشاره به اینکه راهنمایی رانندگی داوطلب است برای برگزاری جلسه‌ای تا مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود عنوان کرد: «اگر دیگران همکاری کنند و طرح ضربتی انجام شود، همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، راهنمایی رانندگی نیز به عنوان یک عضو موثر در خدمتشان است.»
وی در پایان گفت:: «لذا می‌طلبد شهرداری، نیروی انتظامی و حتی اصناف در حمایت از صنوف میوه فروشانی که پروانه دارند همکاری کنند و ما نیز همکاری خواهیم کرد.»
 به گزارش کبنا از دهدشت، اگر چه اینکه، عده‌ای را آن هم در استانی که نرخ بیکاری در آن بیدا می‌کند، از کار خود بیکار کنیم در تضاد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است اما باید بدانیم برای ساماندهی این معضل چه باید کرد؟!
امید می‌رود مسئولان امر با اختصاص دادن یک مکان مشخص این قشر را نیز ساماندهی کنند.

-----------------------------------------
گزارش و عکس از فاطمه خطیبی
------------------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خانم خطیبی از جدول زمین های متروکه وسط شهر ک بساط خرید و فروش مواد و همچنین انباشت اشغال شدن گزارش تهیه کنید. هر چه مسئولین بیخیال هنه چیز هستند
ایمان تقوی
Iran, Islamic Republic of
همه تقصیر شهردار قبل بوده
Iran, Islamic Republic of
شهردار مثل دوست و حامیش انسان ضعیفی ست .
Finland
ملت گسنين و در پى لقمه نانى
اگر ايكاره نكنن شو كم پتى ايخوسن گرچه با همين كار باز احتمالا كم پتى ايخوسن
Iran, Islamic Republic of
بیکاری، عدم داشتن سرمایه، فقر و گرسنگی باعث میشه قانون فقط بشه تشریفات
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1