کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان مطرح شد

گرجی زاده: کانون را از بازی قومی و تارهای عنکبوت نجات دادم/ پیروزه: من به امیدواری خودم معتادم / بدرقه مدیرکل با گریه

پیروزه: هر آنچه نشد انجام می‌دهم

31 مرداد 1397 ساعت 1:17

مراسم تودیع «عیسی گرجی زاده» و معارفه «محمود پیروزه» به‌عنوان سرپرست جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


 عیسی گرجی زاده در این مراسم گفت: کودکی‌ام را دوست داشته‌ام روزهایی که به‌جای قلبم سر زانوهایم زخمی بود.
گرجی زاده افزود: به‌هیچ‌وجه دنبال ارائه بیلان کار نیستم و نخواهم بود به دلیل اینکه برای کار کردن نیامده بودیم بلکه جنون وار و عاشقانه تلاش کردیم که اداره کل را از آن حالتی که وجود داشت و تا جایی که تارعنکبوت در گوشه ساختمان سایه افکنده بود خارج کنیم، نمی‌خواهم به‌هیچ‌وجه گذشته را نبش قبر کنیم و با نقد کردن اقدام غیراخلاقی کنم واقعاً در وجود بنده چنین چیزی نیست.
وی اضافه کرد: وقتی سال 93 در جلسات مدیران کل گزارش داده‌ام که حیاط اداره کانون استان ما فنس کشی و سیم‌خاردار است، همه شوکه شدند و اصلاً باور نمی‌کردند که همکاران ما در گرمای 45 درجه در گچساران و دهدشت و همچنین در یاسوج در کانکس هستند باور نمی‌کردند، وقتی اعلام کردیم که مربیان سیار روستاییان ما تبلت و لپ‌تاپ ندارند و سالن‌های شهر ما اکثراً سینما ندارند، کانون زبان نداریم بازهم باور نکردند.
وی بیان داشت: بنا بر این فعالیتمان را با تعامل، همدلی و همراهی آغاز کردیم و اولین اقدامی که صورت گرفت این کانون پرورش فکری را از این وضعیت خارج کردیم و از این بن‌بست خارج شد و درواقع گام اول این بود که به کانون علمی و هویت بخشیده‌ایم که یک اداره فرهنگی بنام کانون وجود دارد و این کانون متولی قشری هست که آینده مملکت در دست این قشر است.
گرجی زاده افزود: فضای اجتماعی و فرهنگی کانون را تغییر داده‌ایم، همان‌طور که فعالیت فرهنگی در کانون‌ها بالأخص در محیط‌های بسته و کوچک و محیط‌هایی که مسائل قومی، عشیره‌ای و سیاسی بیشتر از مسائل پژوهشی سایه افکنده است.
وی اظهار داشت: همچنین فضای رفاهی همکاران را فراهم کردیم، زمانی که آمدم خودروی کارکنان آموزش‌وپرورش پژو پارس بود اما در کانون پرورشی بهترین خودرو که وجود داشت پراید بود که با رایزنی‌ها تسهیلاتی برای این همکاران گرفتم.
گرجی زاده اضافه کرد: 4 نفر از مربیان پاره‌وقت بعد از چندین سال استخدام رسمی کردیم، بنده تلاش کردم آن میزانی که درگذشته منجر به تشدد و اختلاف و چنددستگی سیاسی و قومی در اداره بود بسیار کمرنگ کردم تا جایی که این اختلافات به پایین‌ترین نقطه رسیده و الآن تا حدودی این اختلافات صفر است.
وی بیان کرد: اعتبارات را از 150 میلیون تومان به 770 تومان رسانده‌ایم و همچنین کانون زبان و مرکز فراگیر در استان راه‌اندازی شد.
گرجی زاده در پایان گفت: همه می‌آییم و می‌رویم، بنده سال 65 جهادی بودم و در خط مقدم جبهه می‌جنگیدم که آن موقع حتی آقای «پیروزه» که جوان نیکی هم هست و بسیاری از افراد در این جلسه متولد نشده بودند و الآن هم سرباز همان خط نظام و رهبری هستم.
وی افزود: از آموزش‌وپرورش بازنشسته شدم اما از خدمت به جامعه هنوز بازنشسته نشده‌ام و هر جا که باشد خدمت می‌کنم، به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نتوانستم مطالب را ارائه دهم و شرایط روحی مناسب و مساعد نیست که در پایان هم همه از آموزش‌وپرورش آمدم و می‌رویم اما وحدت، همدلی و برادری را رعایت کنیم.
وی ادامه داد: این دنیا به کسی وفادار نیست، بنده هرچقدر تلاش می‌کنم که این 54 سال از عمرم را که گذشته و هرچقدر بخواهم این را تکرار کنم و از آن فیلمی بسازم و بگویم اما بازهم زیاد وقت لازم هست تا بگویم.
گرجی زاده بیان کرد: از روزی که آمده‌ام همه شما را «ککا و دییل» به زبان خودمان صدا زدم، روزی هم که خواستم بروم گفتم که «ککایل و دییل» را به دست شما سپردم، آقای «پیروزه» شما دانش‌آموز ما بودید این‌ها مربیان زحمت کشی هستند این‌ها «ککا و دییل» بنده بودند.
محمود پیروزه سرپرست جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم نیز گفت: بنده شاهد زحمات، تلاش‌ها و خدمات آقای «گرجی زاده» از نزدیک بوده‌ام، خوش‌رویی، مهربانی و خستگی‌ناپذیری ایشان مایه خوشحالی است و اگر اینجا تشکر نکنم کم گذاشته‌ام و باید تشکر کنم.
پیروزه افزود: بنده با توجه به اینکه نیروی آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد هستم، اما از سال 80 وارد دستگاه آموزش‌وپرورش شدم و 3 سال قبل از آن با دستگاه‌های فرهنگی استان ارتباط داشته‌ام و سابقه فرهنگی بنده با دستگاه‌های فرهنگی متولی استان بیشتر از سابقه خدمتی در آموزش‌وپرورش است، این را به فال نیک می‌گیرم و خیلی خوشحال هستم، بنده از جنس همین همکاران هستم و در مدتی که خدمت دوستان بوده‌ام هیچ‌گاه خودم را جدا از مجموعه ندانسته‌ام.
وی اظهار داشت: نگاه محوری بنده به مربیان در کانون نگاه عمودی، رئیس و مرئوسی نیست، اساس و شاکله کانون را مربیان تشکیل می‌دهند، رسالت کانون پرورش فکری مشخص هست که باید درزمینهٔ اهداف، اسناد و ابلاغیه مرکز کانون حرکت کنیم بلکه روش‌ها متفاوت هست.
پیروزه افزود: تکریم همکاران، احترام، بزرگداشت، کرامت انسانی، ارزش‌های والای اخلاقی، همدلی، مهر و مهربانی، عشق ورزیدن به کار و دوست داشتن همکاران سرلوحه فعالیت بنده بوده و همچنان در رأس برنامه‌های بنده خواهد بود.
وی اظهار داشت: جنس فعالیت در دستگاه‌های فرهنگی خیلی فراتر، حساس‌تر و ظریف‌تر از سایر دستگاه‌هایی است که در حوزه دولت خدمت می‌کنند بنا بر این باید عقاید و افکار خود را مناسب با این فضا ترکیب و تلطیف کنیم که فضای امن و راحت، ایجاد همدلی، دوستی و مهربانی باید در این مجموعه‌ها به‌خصوص کانون پرورش فکری نهادینه شود.
سرپرست جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: بنده از مجموعه شناخت کافی دارم، همه دوستان همدل، خوب، نیک و مهربان هستند که این را به فال نیک می‌گیرم، در این مجموعه رجای واثقی دارم که همه به دنبال خدمت هستند و هرجایی که اقدامی انجام‌نشده است نتوانسته‌اند.
وی افزود: امیدواریم که با دست دادن در دست هم آنچه آقای «گرجی زاده» و مدیران قبل انجام نداده‌اند و یا نتوانسته‌اند و یا فضای فیزیکی، فضای مادی و امکانات مادی در اختیار نبود ما همان‌ها را تکمیل کنیم وظیفه خود را انجام دهیم.
پیروزه ادامه داد: بنده صداقت را اصل و اساس می‌دانم، شفافیت در کارها و صداقت سرلوحه فعالیتم خواهد بود.
وی در پایان سخنان خود گفت: در پوشش سیاه هر شب تبسمی از طلوع پیداست، به آن لبخند امید باید بست و من به امیدواری خودم معتادم، نور را باید دید.
به گزارش کبنا، مربیان کانون پرورشی و فکری استان کهگیلویه و بویراحمد «عیسی گرجی زاده» را با گریه بدرقه کردند.


کد مطلب: 402430

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402430/2/گرجی-زاده-کانون-بازی-قومی-تارهای-عنکبوت-نجات-دادم-پیروزه-امیدواری-خودم-معتادم-بدرقه-مدیرکل-گریه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1