تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۰۲۴۰۶
با حضور مسولان استانی و شهرستانی صورت گرفت

اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای شعر« ققنوس» در دهدشت/معرفی برگزیدگان

۰
کبنا ؛عصر امروز (29 مرداد ماه) اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای شعر ققنوس با حضور شاعران ،مسولان استانی و شهرستانی،با گستره منطقه ای از استان های (فارس،بوشهر،چهار محال و بختیاری،خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد ) به میزبانی دهدشت برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد در گفتگو باکبنا  با اشاره به اینکه جشنواره ها بستری هستند تا خروجی هنر هنرمندان در این عرصه دیده شود اظهار کرد:جشنواره شعر ققنوس در تقویم اجرایی هرساله استان است و امروز اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای شعر ققنوس به میزبانی کهگیلویه برگزار شد.
رضا دهبانی پور با بیان اینکه  برگزاری جشنواره های شعر،نوعی آگاهی بخشی به  جامعه است و تبادل نظر بین شاعران و هنرمندان را در پی دارد تصریح کرد:گستره منطقه ای بودن جشنواره ها وحضور شاعران از استانهای دیگربه یک منطقه می تواند باعث انتقال تجربیات و تقویت غنای فکری شرکت کنندگان شود.
دهبانی عنوان کرد:برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف هنری به میزبانی شهرستان های دیگر استان نیز برگزا می شود از جمله در حوزه داستان کوتاه برنامه سقلاتون به میزبانی گچساران در دستور کار است،در حوزه های موسیقی تحت عنوان موسیقی محلی و سنتی  و همچنین در حوزه هنرهای تجسمی نیز به میزبانی شهرستان ها در دستور کار ما است.

عصاره جشنواره 9 اثر برگزیده
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه نیز بدون فوت وقت اظهار کرد:عصاره و چکیده دومین جشنواره منطقه ای شعر ققنوس 9 اثر برگزیده در سه بخش کلاسیک،سپید و مقاومت است.
ایرج کاظمی جو عنوان کرد:آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط مفاخر شعر استان کهگیلویه وبویراحمد (مجید تقی زاده،طاهر اکوایان،خلف بوذری و حسن بهرامی )داوری شد  و آثار برگزیده انتخاب شدند.
وی در پایان ضمن خوش آمدگویی به شاعران و مدعوین عنوان کرد:به جشنواره آمدیم تا از شنیدن شعر شاعران لذت ببریم لذا زیاد صحبت نمی کنم.
 
داوری بدون حاشیه و با درنظر گرفتن تمامی عناصر شعر 
مجید تقی زاده به نمایندگی از هئیت داوران نیز اظهار کرد:هئیت داوران دومین جشنواره منطقه ای شعر ققنوس به دور از هرگونه حاشیه و با رعایت صداقت و در نظر گرفتن تمامی عناصر شعر امروز ازجمله ساختار،تکنیک، خلاقیت و ... آثار برگزیده را از میان 822 آثار ارسالی به دبیر خانه در سه بخش سپید،کلاسیک و مقاومت انتخاب کردند.

داوری کاملا منصفانه بود
مریم کرباسی برگزیده شعر کلاسیک از استان اصفهان در گفتگو با کبنا اظهار کرد:با توجه به اینکه دهدشت شهر کوچکی است، تصور نمی کردم جشنواره تا این حد باشکوه برگزار شود،و برعکس جشنواره ها در استان های دیگر اینجا همه واقعا شعر گوش می دادند و کمتر صحبت شد.
وی افزود:داوری از نظر من کاملا منصفانه بوده است چون که من آشنایی در این شهرستان نداشتم، ولی توانستم مقام اول را در بخش کلاسیک  کسب کنم.
 
معرفی برگزیدگان جشنواره در بخش سپید
پریسا کیانی، مقام اول
نرگس دوست ، مقام دوم
تهمورث موسوی زاده، مقام سوم
 
برگزیدگان در بخش کلاسیک
مریم کرباسی نجف آبادی ، مقام اول
مهدی عالی ا، مقام دوم
فرزاد فتحی، مقام سوم
 
برگزیدگان در بخش مقاومت
جبار رضایی ،مقام اول
مریم موسوی ،مقام دوم
زهرا امحمدی، مقام سوم
 
به گزارش کبنا از دهدشت پس از آنکه شاعران از استان های مختلف گزیده شعرهای خود را در سه بخش سپید،کلاسیک و مقاومت خواندند، برگزیدگان جشنوار معرفی و با اهدای تندیس جشنواره و جوایز نقدی از آن ها تجلیل شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1