تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۰۲۳۸۷
در جلسه تشکیل خانه مشارکت مردم سلامت بویراحمد مطرح شد

کناری: 10 پروژه سلامت بویراحمد هنوز اجرا نشده است / هیئت مدیره خانه مشارکت مردم سلامت بویراحمد مشخص شدند

۰
کبنا ؛فرماندار بویراحمد گفت: 10 پروژه طرح تحول سلامت شهرستان بویراحمد به دلایلی هنوز اجرا نشده است که اقدامات لازم در این رابطه صورت گرفت.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز نخستین مجمع خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد تشکیل شد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این مجمع که در محل مرکز بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد با اشاره به طرح تحول سلامت، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بود که دسترسی مردم به حوزه سلامت را آسان کرده است.
کناری مزایای طرح تحول سلامت را بسیار برشمرد و گفت: طرح تحول سلامت گامی مثبت از دولت و در راستای کاهش فشار بر اقتصاد سلامت و به عنوان محافظ مالی مردم و در قبال هزینه‌های سلامت است.
وی تصریح کرد: تا بیمه‌ها پای کار نباشند، سلامت مردم تأمین نخواهد شد و این مانعی بزرگ در اجرای کردن روند و مرحل بعدی این طرح بزرگ و عام المنفعه است.
رئیس شورای سلامت بویراحمد گفت: از مجموع پروژه‌های طرح تحول سلامت تعداد 29 پروژه مربوط به شهرستان بویراحمد است که ده پروژه آن بنا به دلایلی انجام نشدند که اقدامات لازم از جمله تأمین زمین برای اینکه این 10 پروژه بر زمین نماند صورت
گرفته است.
وی از راه اندازی مرکز جامع سلامت در شهر مادوان خبر داد و گفت: این مرکز با همکاری بسیج جهاد سازندگی احداث خواهد شد.
به گزارش کبنا، در پایان این نشست انتخابات خانه و شورای مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد برگزار شد که بر اساس رأی اعضا 5 نفر به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره و دو نفر به عنوان عضو علی البدل این شورا انتخاب شدند.
بنابر این گزارش از تعداد 27 رأی، الهه شکیبایی با 20 رأی، فرشاد رکنی با 20 رأی، امید سجادیان 17 رأی، فرشاد نگین تاجی 13 رأی و شقایق جعفری 13 کسب کردند.
همچنین آقایان قرقلویی و موسی‌پور به ترتیب با 12 و 9 رأی به عنوان اعضای علی البدل خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد انتخاب شدند.
محسن مرادی سرپرست مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد در این نشست نیز گفت: توانمند سازی مردم در ارتقاء سلامت خود و محیط پیرامون از اهداف برگزاری این مجمع است.
وی افزود: این برنامه برای دسترسی آسان به گروه های مردمی به ویژه قشر آسیب ­پذیر و مشارکت دادن آنان در ارتقاء سلامت استان است.
مرادی اظهار داشت: بیان مشکلات و نحوه پیشرفت برنامه سلامت، ارائه پیشنهادات نو آورانه برای ارتقاء سلامت مردم، توانمند سازی محلی مردم و برگزاری همایش های فصلی با نظر معاون اجتماعی دانشگاه توسط  این مجمع از وظایف این مجمع است.









 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Romania
رئیس مرکز بهداشت اسم پروژه ها را میدانست ؟!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1