تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۴۰۲۳۱۰
کبنا گزارش می‌دهد

برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز ورود آزادگان در یاسوج و دهدشت

۰
کبنا ؛مراسم گرامی‌داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
افتخار آزادگی برای ۴۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در دهدشت، گفت: مردم ایران در دوران دفاع مقدس 40 هزار آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند و هر ساله به پاس رشادت ها و شجاعت این قشر بزرگ برنامه های مختلفی در سراسر کشور برگزار می شود.
اسکندر یاری نسب افزود: برگزاری برنامه های جشن، جنگ شادی، تجلیل از آزادگان، مسابقات ورزشی و سخنرانی آزادگان قبل از خطبه های نماز جمعه از مهمترین برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای پاسداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.
وی گردآوری خاطرات آزادگان را برای زنده ماندن تاریخ مهم و ضروری خواند و گفت: تاکنون 4 کتاب فاخر پایی که جا ماند، سرباز کوچولوی امام ،من زنده ام و من و آن چهار نفر از خاطرات آزادگان به چاپ رسیده که رهبر معظم انقلاب از این آزادگان تشکر کرده است.
فرماندار کهگیلویه هم در این مراسم 26 مرداد ماه را روزی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این روز روز بزرگی است، چرا که در 26 مرداد ماه سال 69 بزرگ مردان این مرز و بوم از اسارت در زندانهای رژیم بعث عراق به آغوش خانواده و مردم میهن بازگشتند و برگ زرین دیگری در افتخارات جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساندند.
جعفر نیکبخت افزود: مردم و مسئولان قدردان ایثار و از خودگذشتگی آزادگان هستند و هر ساله با برپایی مراسم جشن از این بزرگواران تجلیل می کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه هم در این مراسم گفت: این برنامه با هدف پاسداشت رشادت های آزادگان و تبیین آرمانهای انقلاب برای نسل جوان در گلزار شهدای شهر دهدشت برگزار شد.
سید کمال الدین دولتخواه افزود: شهرستان کهگیلویه 55 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
۱۰ میلیون اثر و سند از آزادگان آماده بهره برداری
 مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیادشهید و امور10 میلیون اثر و سند از آزادگان آماده بهره برداری ایثارگران کشور در یاسوج بابیان این خبر گفت: این آثار پس از جمع آوری به صورت دیجیتال و درقالب آثار صوتی ، تصویری و برنامه های هنری در دسترس عموم قرار دارد.
یارنسب درآیین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اضافه کرد: تاکنون 150 عنوان کتاب در قالب خاطره نگاری از آزادگان کشور منتشر شده است. 
وی افزود: هر چهار کتابی که با موضوع دفاع مقدس توسط رهبر معظم انقلاب ستوده شده است درباره آزادگان و دوران اسارت این عزیزان بوده است. 
بگفته یارنسب سالانه 25 هزار برنامه در قالب همایش ها و یادواره ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور برگزار می شود.
در این آیین موسوی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم از اجرای طرح های متنوع با هدف خدمت به جامعه ایثارگری خبر داد. 
در این آیین تعدادی از آزادگان بخشی از خاطرات دوران اسارت خود را برای حاضران بازگو کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هج کریمی
Iran, Islamic Republic of
با درود به حضور تان بسیار زیبا و مفید مطالب را انعکاس میدهید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1