کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

پاسخی به شائباتی در باره استخدام نیروها در شبکه بهداشت باشت

25 مرداد 1397 ساعت 22:31

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در مورد شائبه‌های به وجود آمده در زمینه‌ی استخدام نیروها در این نهاد توضیح داد.


فرشاد رستمی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان باشت در توضیح مسائل و حواشی به وجود آمده پیرامون به‌کارگیری تعدادی نیرو در شبکه بهداشت این شهرستان اظهار داشت: نیروهای بکار گرفته‌شده ساعتی بوده و تنها با مبلغ ماهیانه 350 هزار تومان به مردم شهرستان خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: حاشیه‌هایی در هفته گذشته در این شهرستان در خصوص به‌کارگیری نیرو به وجود آمد و موجب نگرانی امام‌جمعه محترم باشت شد.
رستمی تصریح کرد: قطعاً نگرانی‌های ایشان را در این زمینه درک می‌کنیم زیرا فشارها و مطالبات مردمی موجب نگرانی امام‌جمعه محبوب شهر باشت شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پاره‌ای توضیحات در مورد نحوه و کیفیت به‌کارگیری نیروهای مورداشاره را لازم و ضروری دانست و گفت: لازم است به عرض امام‌جمعه محترم و مردم عزیز باشت برسانیم که زمانی کلینیک زنده‌یاد تاجگردون دارای 6 تا 7 نیرو بود اما به دلایل مختلف مانند بازنشستگی، انتقال به شهرستان‌های دیگر و نقل‌مکان از شهرستان باشت تنها با یک نیرو اداره می‌شد که این نیرو همزمان کارهای خدماتی، نگهبانی و نوبت‌دهی را بر عهده داشت.
رستمی افزود: این موضوع در پایان سال 96 و اوایل سال 97 موجب نارضایتی مردم در بحث نوبت‌دهی، نظافت و خدمت‌رسانی شد که این موضوع به علوم پزشکی استان نیز منعکس گردید و قرار بر این شد که طبق مصوبات وزارت خانه که کلینیک‌ها به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شوند و کلینیک‌ها این اختیار را دارند که از درآمد خود برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم استفاده نمایند ازجمله جذب نیرو به‌صورت ساعتی، پروسس، اضافه کار، کارانه. در صورتی که این روال نیز در گذشته بوده است اما اینگونه حساسیت نبود.
وی بیان داشت: در حال حاضر نیز طبق مصوبه مذکور به دلیل وجود برخی مشکلات امنیتی که مورد استحضار دستگاه‌های مرتبط، امام‌جمعه محترم، فرماندار است ما مجبور به به‌کارگیری نیرو به‌صورت ساعتی در روز 3 و حداکثر 4 ساعت با مبلغ ساعتی 4 هزار تومان شدیم.
رستمی ادامه داد: در روزهایی که متخصص در کلینیک حضور ندارد این نیروها نیز سرکار نمی‌آیند.
وی میزان ساعت کاری این نیروها را 100 ساعت در ماه اعلام کرد و افزود: بر همین اساس و با کسر مبلغ بیمه و مالیات دریافتی هر کدام از این نیروها که دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند 350 هزار تومان در ماه است.
رستمی در توضیح به‌کارگیری این نیروها ابراز داشت: در هیچ کجا و هیچ قانونی برای به‌کارگیری نیروهای ساعتی اقدام به برگزاری آزمون نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: این نیروها به‌صورت روزمزد هستند و هیچ ارتباطی با نیروهای بیمارستانی ندارند زیرا نیروهای بیمارستان در قالب امتحان یا پیمانکاری استخدام می‌شوند که ریاست دانشگاه نیز تأکیدات بسیاری بر برقراری عدالت در جذب نیروها دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با بیان اینکه این حساسیت‌ها به نفع سیستم نیست، اظهار داشت: موضوع به گونه ای بیان شده است که شاید اتفاق بزرگی رخ داده در صورتی که در شهرستان‌های همجوار بعضاً شاهد به‌کارگیری نیرو چندین برابر این تعداد هستیم.
رستمی با بیان اینکه انتظار است مردم و امام‌جمعه محترم سعه صدر داشته باشند، ادامه داد: نیروهای بازرسی و شخص ایلامی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی بر روند به‌کارگیری این نیروها نظارت کامل داشته‌اند و خلاف قانونی صورت نگرفته است.
وی با تأکید بر اینکه به مردم و امام‌جمعه محترم اطمینان می‌دهیم در مراحل استخدام نیروهای بیمارستان آزمون برگزار می‌شود، اضافه کرد: این نیروها حتماً براساس آزمون و درج آگهی جذب خواهند شد و هیچ جای نگرانی نیست زیرا نه عمل خلاف قانونی صورت گرفته و نه در آینده صورت خواهد گرفت.
رستمی معضل بیکاری را مشکلی اساسی در کشور و شهرستان باشت بیان کرد و افزود: برای اشتغال در شبکه بهداشت باشت قریب به 600 تا 700 نفر ثبت نام کرده‌اند در صورتی که فقط 8 نفر در نوبت اول مورد پذیرش قرار می‌گیرند و به دلیل معضل بیکاری در شهرستان باشت استخدام چند نفر نیروی ساعتی خدماتی در دید است.
وی حقوق یک نفر نیروی رسمی را برابر 5 نفر نیروی ساعتی اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و درآمد کم مجبور به این کار هستیم و آرزو داریم روزی همه نیروهای بیکار استخدام شوند.
رستمی تصریح کرد: وقتی شخصی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد حاضر به کار کردن ساعتی با حقوق کم است باید حمایت شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد شائبه به‌کارگیری یکی از اقوام خود در این نهاد بیان داشت: نیروی مورداشاره قبل از حضور بنده در ریاست بهداشت و درمان باشت در شهرستان گچساران مشغول به فعالیت بود و با توجه به انتقال نیروی تأسیساتی شبکه بهداشت باشت به شهرستان گچساران ردیف تأسیسات در شهرستان باشت بدون نیرو ماند و با هماهنگی پیمانکار وی را از گچساران به باشت منتقل کردیم و در اولین فرصت وی را جهت ادامه خدمت به شهرستان باشت منتقل خواهیم کرد تا دیگر حاشیه ای نباشد.
رستمی تصریح کرد: در صورت اخراج نیروهای ساعتی، کلینیک زنده‌یاد تاجگردون قادر به ارائه خدمات به بیماران و مردم نیست لذا از مردم و مسئولین انتظار حمایت داریم.
وی بیان داشت: در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه با سفارش نماینده محترم شهرستان این نیروها جذب شده‌اند اما خدا را شاهد می‌گیرم حتی یک نفر از این نیروها با سفارش نماینده به کار گرفته نشده‌اند ممکن است وی به عنوان نماینده نامه ای را پاراف نموده باشد اما تا کنون نامه ای مبنی بر استخدام شخص یا نیرو به بنده نداده‌اند یا تلفنی برای جذب نیرو نشده است.
رستمی در مورد مشکلات سایر مراکز درمانی در این شهرستان ابراز داشت: نیروی مرکز آبدهگاه در شرف بازنشستگی است اما چه اشکال دارد فردی با حقوق و مزایای کمتر و تنها با 350 هزار تومان در ماه مشغول به کار شود؟
وی ادامه داد: در چاه تلخ نیز راننده استیجاری وظیفه پذیرش را انجام می‌دهد ولی حاشیه‌ها و فشارها مانع به‌کارگیری نیروهای ساعتی می‌شود.
رستمی ابراز امیدواری کرد وضعیت اشتغال به گونه ای شود که دیگر نیاز به به‌کارگیری نیروی ساعتی نباشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد به‌کارگیری یکی از فامیل‌های خود در قالب نیروهای ساعتی، گفت: فامیل بنده عضو هیئت امنای مسجد، بسیجی، مؤمن و دارای مدرک فوق لیسانس است که در ازای دریافت 350 هزار تومان کار خدماتی انجام می‌دهد اگر به این خاطر قرار است اخراج شوند این یک نفر نیز اخراج خواهد شد اما دیگر نیروها با بنده نسبت فامیلی ندارند.
وی در پایان از امام‌جمعه محترم بابت توجه به خواسته مردم تشکر کرد و افزود: قول مساعد می‌دهیم که در همه حال به قانون تمکین نماییم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ابتدای این نشست نیز با اشاره به جایگاه مهم رسانه‌ها، اظهار داشت: رسانه‌ها زبان گویای مردم و دولت هستند و هر چه فعال تر باشند نظام ما نیز فعال تر خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد جایگاه خبرنگاران برای مدیران قابل درک باشد و تقدیر از این قشر محدود به روز خبرنگار نشود.
رستمی از رسانه‌ها به خاطر پیگیری مطالبات مردم و همچنین بیان خدمات مدیران تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است در پایان این نشست از اصحاب رسانه تقدیر شد.


کد مطلب: 402279

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402279/2/پاسخی-شائباتی-باره-استخدام-نیروها-شبکه-بهداشت-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1