تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۴۰۲۲۷۹
در جمع خبرنگاران مطرح شد

پاسخی به شائباتی در باره استخدام نیروها در شبکه بهداشت باشت

۳۹
۱
کبنا ؛فرشاد رستمی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان باشت در توضیح مسائل و حواشی به وجود آمده پیرامون به‌کارگیری تعدادی نیرو در شبکه بهداشت این شهرستان اظهار داشت: نیروهای بکار گرفته‌شده ساعتی بوده و تنها با مبلغ ماهیانه 350 هزار تومان به مردم شهرستان خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: حاشیه‌هایی در هفته گذشته در این شهرستان در خصوص به‌کارگیری نیرو به وجود آمد و موجب نگرانی امام‌جمعه محترم باشت شد.
رستمی تصریح کرد: قطعاً نگرانی‌های ایشان را در این زمینه درک می‌کنیم زیرا فشارها و مطالبات مردمی موجب نگرانی امام‌جمعه محبوب شهر باشت شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پاره‌ای توضیحات در مورد نحوه و کیفیت به‌کارگیری نیروهای مورداشاره را لازم و ضروری دانست و گفت: لازم است به عرض امام‌جمعه محترم و مردم عزیز باشت برسانیم که زمانی کلینیک زنده‌یاد تاجگردون دارای 6 تا 7 نیرو بود اما به دلایل مختلف مانند بازنشستگی، انتقال به شهرستان‌های دیگر و نقل‌مکان از شهرستان باشت تنها با یک نیرو اداره می‌شد که این نیرو همزمان کارهای خدماتی، نگهبانی و نوبت‌دهی را بر عهده داشت.
رستمی افزود: این موضوع در پایان سال 96 و اوایل سال 97 موجب نارضایتی مردم در بحث نوبت‌دهی، نظافت و خدمت‌رسانی شد که این موضوع به علوم پزشکی استان نیز منعکس گردید و قرار بر این شد که طبق مصوبات وزارت خانه که کلینیک‌ها به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شوند و کلینیک‌ها این اختیار را دارند که از درآمد خود برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم استفاده نمایند ازجمله جذب نیرو به‌صورت ساعتی، پروسس، اضافه کار، کارانه. در صورتی که این روال نیز در گذشته بوده است اما اینگونه حساسیت نبود.
وی بیان داشت: در حال حاضر نیز طبق مصوبه مذکور به دلیل وجود برخی مشکلات امنیتی که مورد استحضار دستگاه‌های مرتبط، امام‌جمعه محترم، فرماندار است ما مجبور به به‌کارگیری نیرو به‌صورت ساعتی در روز 3 و حداکثر 4 ساعت با مبلغ ساعتی 4 هزار تومان شدیم.
رستمی ادامه داد: در روزهایی که متخصص در کلینیک حضور ندارد این نیروها نیز سرکار نمی‌آیند.
وی میزان ساعت کاری این نیروها را 100 ساعت در ماه اعلام کرد و افزود: بر همین اساس و با کسر مبلغ بیمه و مالیات دریافتی هر کدام از این نیروها که دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند 350 هزار تومان در ماه است.
رستمی در توضیح به‌کارگیری این نیروها ابراز داشت: در هیچ کجا و هیچ قانونی برای به‌کارگیری نیروهای ساعتی اقدام به برگزاری آزمون نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: این نیروها به‌صورت روزمزد هستند و هیچ ارتباطی با نیروهای بیمارستانی ندارند زیرا نیروهای بیمارستان در قالب امتحان یا پیمانکاری استخدام می‌شوند که ریاست دانشگاه نیز تأکیدات بسیاری بر برقراری عدالت در جذب نیروها دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با بیان اینکه این حساسیت‌ها به نفع سیستم نیست، اظهار داشت: موضوع به گونه ای بیان شده است که شاید اتفاق بزرگی رخ داده در صورتی که در شهرستان‌های همجوار بعضاً شاهد به‌کارگیری نیرو چندین برابر این تعداد هستیم.
رستمی با بیان اینکه انتظار است مردم و امام‌جمعه محترم سعه صدر داشته باشند، ادامه داد: نیروهای بازرسی و شخص ایلامی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی بر روند به‌کارگیری این نیروها نظارت کامل داشته‌اند و خلاف قانونی صورت نگرفته است.
وی با تأکید بر اینکه به مردم و امام‌جمعه محترم اطمینان می‌دهیم در مراحل استخدام نیروهای بیمارستان آزمون برگزار می‌شود، اضافه کرد: این نیروها حتماً براساس آزمون و درج آگهی جذب خواهند شد و هیچ جای نگرانی نیست زیرا نه عمل خلاف قانونی صورت گرفته و نه در آینده صورت خواهد گرفت.
رستمی معضل بیکاری را مشکلی اساسی در کشور و شهرستان باشت بیان کرد و افزود: برای اشتغال در شبکه بهداشت باشت قریب به 600 تا 700 نفر ثبت نام کرده‌اند در صورتی که فقط 8 نفر در نوبت اول مورد پذیرش قرار می‌گیرند و به دلیل معضل بیکاری در شهرستان باشت استخدام چند نفر نیروی ساعتی خدماتی در دید است.
وی حقوق یک نفر نیروی رسمی را برابر 5 نفر نیروی ساعتی اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و درآمد کم مجبور به این کار هستیم و آرزو داریم روزی همه نیروهای بیکار استخدام شوند.
رستمی تصریح کرد: وقتی شخصی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد حاضر به کار کردن ساعتی با حقوق کم است باید حمایت شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد شائبه به‌کارگیری یکی از اقوام خود در این نهاد بیان داشت: نیروی مورداشاره قبل از حضور بنده در ریاست بهداشت و درمان باشت در شهرستان گچساران مشغول به فعالیت بود و با توجه به انتقال نیروی تأسیساتی شبکه بهداشت باشت به شهرستان گچساران ردیف تأسیسات در شهرستان باشت بدون نیرو ماند و با هماهنگی پیمانکار وی را از گچساران به باشت منتقل کردیم و در اولین فرصت وی را جهت ادامه خدمت به شهرستان باشت منتقل خواهیم کرد تا دیگر حاشیه ای نباشد.
رستمی تصریح کرد: در صورت اخراج نیروهای ساعتی، کلینیک زنده‌یاد تاجگردون قادر به ارائه خدمات به بیماران و مردم نیست لذا از مردم و مسئولین انتظار حمایت داریم.
وی بیان داشت: در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه با سفارش نماینده محترم شهرستان این نیروها جذب شده‌اند اما خدا را شاهد می‌گیرم حتی یک نفر از این نیروها با سفارش نماینده به کار گرفته نشده‌اند ممکن است وی به عنوان نماینده نامه ای را پاراف نموده باشد اما تا کنون نامه ای مبنی بر استخدام شخص یا نیرو به بنده نداده‌اند یا تلفنی برای جذب نیرو نشده است.
رستمی در مورد مشکلات سایر مراکز درمانی در این شهرستان ابراز داشت: نیروی مرکز آبدهگاه در شرف بازنشستگی است اما چه اشکال دارد فردی با حقوق و مزایای کمتر و تنها با 350 هزار تومان در ماه مشغول به کار شود؟
وی ادامه داد: در چاه تلخ نیز راننده استیجاری وظیفه پذیرش را انجام می‌دهد ولی حاشیه‌ها و فشارها مانع به‌کارگیری نیروهای ساعتی می‌شود.
رستمی ابراز امیدواری کرد وضعیت اشتغال به گونه ای شود که دیگر نیاز به به‌کارگیری نیروی ساعتی نباشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد به‌کارگیری یکی از فامیل‌های خود در قالب نیروهای ساعتی، گفت: فامیل بنده عضو هیئت امنای مسجد، بسیجی، مؤمن و دارای مدرک فوق لیسانس است که در ازای دریافت 350 هزار تومان کار خدماتی انجام می‌دهد اگر به این خاطر قرار است اخراج شوند این یک نفر نیز اخراج خواهد شد اما دیگر نیروها با بنده نسبت فامیلی ندارند.
وی در پایان از امام‌جمعه محترم بابت توجه به خواسته مردم تشکر کرد و افزود: قول مساعد می‌دهیم که در همه حال به قانون تمکین نماییم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ابتدای این نشست نیز با اشاره به جایگاه مهم رسانه‌ها، اظهار داشت: رسانه‌ها زبان گویای مردم و دولت هستند و هر چه فعال تر باشند نظام ما نیز فعال تر خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد جایگاه خبرنگاران برای مدیران قابل درک باشد و تقدیر از این قشر محدود به روز خبرنگار نشود.
رستمی از رسانه‌ها به خاطر پیگیری مطالبات مردم و همچنین بیان خدمات مدیران تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است در پایان این نشست از اصحاب رسانه تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاسم
Iran, Islamic Republic of
مدیریت اجرایی دکتر رستمی حرف نداره و با کمترین هزینه بالاترین بهره وری ایجاد شده
باشت
Iran, Islamic Republic of
بابا تمام کنید این بازی ها را
مردم باشت هوشیار هستند.
یکی بیاد بگه که رییس شبکه و معاون ایشان چه نسبتی با نماینده و همچنین فرماندار باشت داره...واقعا براساس شایسته سالاری بوده یا رابطه و....خیلی شایسته تر این افراد در شهر باشت هستند
درود بر امام جمعه انقلابی و دلسوز شهرمان
Iran, Islamic Republic of
دکتر رستمی نمونه یه انسان راستگو و با انصاف هستن . شک نداریم که تمام کارهای ایشون خیره و بهتر از تمام کسانی که ادعای حق گیری مردم رو دارن اونم با حرف ، قدم برداشته. کاش کمی قدر زحمات ایشون رو بدونن. پایدار باشن در پناه خدا
سجاد
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب و احترام دارم خدمت امام جمعه محترم شهر باشت ومردم شریف.امام جمعه محترم. آیا در طول این چن سالی که شما درشهر باشت تشریف داشتین در هیچ اداره ای نیرو بکار گرفته نشده چه دلیلی بر سکوت شما بود ؟چرا زودتر بفکر عدالت نبودین؟.مردم بزرگ باشت چرا درحق یکدیگر حسادت میکنین .چن درصداز نیروهایی که امروز درشهرباشت یا گچساران مشغول به کارن با امتحان استخدامی وارد شدن که امروز با گرفتن یه نیرو اونم پیمانکاری به سمت دکتر رستمی که مردی متدین وبا اخلاق ویکی از خیرین منطقه میباشدازجملاتی که درشئن این عزیز نمیباشد استفاده میکنین.چرا ما مردم باشت خدمات بی دریغ نماینده محترم را نادیده میگیریم .چرا باشت الان را با باشت 5سال پیش یاهمان گچساران را با گچساران قدیم مقیاس نمیکنین.تنها دلیل عقب افتادگی در شهر باشت عدم فکرهای سالم و حسادت ورزیدن به هم نوع خودمیباشد .به امید آینده ای روشن برا شهرم باشت.
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
دکتر رستمی واقعا دلسوز هستن و خالصانه کار میکنن.واقعا جامعه ما... همچین افراد پاکی
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
.... شبکه گچساران را با پارتی بازی هاش نابود کرد تا عزلش کردند حالا هم باشت رااین طوری کرده و دارد به گچساران بر میگردد تا دوباره همان بلا را سرش بیاورد
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
. شبکه گچساران را با. کرد تا عزلش کردند حالا هم باشت رااین طوری کرده و دارد به گچساران بر میگردد تا دوباره همان بلا را سرش بیاورد
Iran, Islamic Republic of
خوب همین را می تونستی در قالب یک اگهی اعلام کنی اقای دکتر
برغون
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون نباید به عملکرد نیروی های که در شبکه باشت گذاشته بی تفاوت باشه. در آینده این جریان به او ضربه خواهد زد. باید آگاه باشه
Iran, Islamic Republic of
رستمی خودت میدونی چیکار می کنی اول ساعتی بعد شرکتی بعد پیمانی و در نهایت این نیرو ها را به عنوان این که سابقه دارند استخدام می کنی. مردم و امام جمعه اون نتیجه نهایی یعنی استخدام را می بینند و کاملا راست می کویند برای به کارگیری باید تجدید نظر شود.
Iran, Islamic Republic of
رستمی خودت میدونی چیکار می کنی اول ساعتی بعد شرکتی بعد پیمانی و در نهایت این نیرو ها را به عنوان این که سابقه دارند استخدام می کنی. مردم و امام جمعه اون نتیجه نهایی یعنی استخدام را می بینند و کاملا راست می کویند برای به کارگیری باید تجدید نظر شود.
Iran, Islamic Republic of
همون بهتر که این کلینیک تعطیل بشه. فایده اش چیه؟همه مردم باشت برای کوچک ترین خدماتی به گچساران می روند. چون هیچ امکاناتی در باشت نیست و هیچ متخصصی مگر این که مجبور شود به باشت نمی اید. اصلا خود تو چرا مطب و خونه ات را به باشت نمی اوری؟
Iran, Islamic Republic of
دکتر متخصص داخلی دکتر سپهری و دکتر جهانشاهی متخصص قلب خانم دکتر معلق و دکتر عاشوری دکتر متخصص اطفال خانم سبزعلی و خانم جهانگیری متخصص اعصاب و روان خانم دکتر سبزعلی و متخصص مغز و اعصاب خانم حیدری و متخصص چشم خانم سلطانی ..انشالا اینجور که شنیدم از پنج شهریور هم متخصص زنان و پوست مو و سونوگرافی و ارتوپد و گوش و حلق بینی هم تشریف میارن کلینک ..امیدوارم یه سری به کلینک بزنید تا گناهتون بیشتر نشه و در سکوت خودت از خداوند و مردم باشت حلالیت بطلبید
شبکه بهداشت کجساران
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس تو گجساران. را به عنوان یک مدیر قبول نداشته و نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
این نیروها یواش یواش رسمی میشن. امام جمعه و مردم باید نسبت به موضع خود مقاومت کنند.
Iran, Islamic Republic of
صداقت داشته باشید !!!
کامنت من هم کاملا مستند است ، منتشر کنید تا رسوا شود هر که در او غش باشد !!!!
United States
شما واسه همون نیرو های ساعتی (البته بقول خودتون) باز هم پارتی بازی کردید.
کارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
اولاً جناب رستمی از اردیبهشت ماه 96 تا کنون سرپرست شبکه بهداشت باشت هستند و خوشبختانه هنوز مدیر نیست !!!
ثانیاً کاش. از دلی.خود تنها در طول یک سال درگچساران می گفتند !!!
کاش از موارد .د در نامه شماره 23/11/7845 مورخ 13/7/94 می گفتند !!!
کاش. خود در نامه 23/11/4441 مورخ 95/4/31 مدیر وقت شبکه بهداشت گچساران به مردم گزارش می دادند !!!
کاش از شیوه .کارشناس طرحی تغذیه که هنوز مدت زیادی از طرحش مانده بود و درخواست کتبی به شماره 11/23/12971 مورخ 94/12/3 به مرکز بهداشت استان جهت همکاری ویژه !! برای جایگزینی. برای سومین بار بعنوان کارشناس تغذیه ، سخن می گفت !!!!
کاش از کارکردن همزمان خود در حدود 13 جا !!! به مردم گزارش می داد !!!!
کاش از ماجرای خانه پزشک در .ی آنجا می گفت !!!!!!!!
و در نهایت ، کاش از دلیل طولانی شدن سرپرستی اش در گچساران و حالا هم در باشت ، به مردم و امام جمعه عزیز باشت گزارش می داد !!!!!!!
جناب. ؛ مردم بیدارند !!!!!!!!!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بخدا طوری جلوه میدی انگار خلاف نکردی . بسیجی مومن . مگه بقیه مردم مومن نیستن . چطور هم از خوش دفاع میکنه . حق و اه مردم دامنتون میگیره
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر نیروی دقیقه ای باشه باز هم پارتیه و باید جواب پس دهی. حق بقیه جوانان خورده شده. اونا هم این شرایط را می پذیرن. اینا چطوری اومدن؟ بقیه هم دارند از بیکاری خودکشی می کنند و یا افسرده شدند. حداقل با 4 ساعت هم مشغول میشوند. در هر صورت محکوم به بکارگیری نیرو به صورت فله ای شده ای و باید در دادگاه جواب پس دهی. علاوه بر اینکه حق افراد بی کس و کار شما ها را خواهد گرفت.
باشت
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخره هست دیدگاه مردم شهرم. در ... خود بمانید . شک نکنید هر کسی رفته سر کار نیازمند بوده. با توجه به شناختی از اقای رستمی دارم بهترین عملکردها رو داشته. کسی بهتر از ایشون نمیتونن اداره کنن شبکه بهداشت رو. زنده باد دکتر رستمی
باشت بیدار است
Iran, Islamic Republic of
بس کنید این بازی های سیاسی رو
اگر این رانت و پارتی بازی نیست پس اسمش چیه؟
چطور میشه آقای علی قیصری دانش آموخته دانشگاه دولتی را از معاونت شبکه بهداشت و درمان در حالی که یک نیرو ارزشمند و توانمند و دلسوز بود برکنار کرد و فردی که با فرماندار باشت نسبت دارد را جایگزین وی کرد.آقای تاجگردون این شایسته سالاری شما بود. تا دیر نشده از افراد شایسته بهداشتی و درمانی شهرستان گچساران دلجویی کرده و آنان مجددا به مدیدیت برگردانید. که خدای ناکرد دودش به چشمانتان برود....مردم انقلابی باشت هوشیار هستند.
Iran, Islamic Republic of
این پاسخ فقط به درد رستمی و ....می خورد. مردم باشت خیلی خوب می دانند که این کار غیرقانونی است و باید مانند بقیه مدیران که خلاف کردند عزل شود.
راستگو
Iran, Islamic Republic of
طبق اطلاعات موثق
ر..ی از اقوام آقای تاجگردون هستش که سه نفر از آنها در همین مردادماه در بیمارستان . بکار گرفته شدند .
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تاجگردون هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنید و با عزل رییس و معاون شبکه بهداشت باشت بر این جاروجنجال ها پایان بدهید و احساس دلسوزی خودتان را به مردم نشان بدهید تا از این پس هیچ مدیری به خود اجازه ندهد تا از قانون عدول کند
زنده باد مخالف من
Iran, Islamic Republic of
حیف اسم محله بنگرو ..لطف کن از اسم پیجت حذفش کن ..اصالت داره اسم بنگرو ...متاسفم برات که اسم این محله بنگرو رو میاری و میگی عزلش کن ..به کوری چشم حسودان محکم تر از همیشه جایگاهش قوی تر بوده و خواهد بود ..‌
رضا
Romania
برا شماها که بدک نبوده
باوی
Iran, Islamic Republic of
دکتر رستمی مردی صادق پاک و دلسوز هستت،ایشون این نیروها رو طبق قانون گرفته،کلینیک تاجگردون هیئت امنایی هستش و قانون میگه جایی که هیئت امنایی هست رو میشه نیروی روز مزد بدون آزمون بکار گرفت،الان شما یه جای دنیا رو مثال بزنین که در جایی که هیئت امنایی هستش برا نیرو روز مزد آزمون برگزار کرده؟
باوی
Romania
ماهی 350هزار تومان،خیایا هر کی . مردم رو خوردین .
ن
Iran, Islamic Republic of
. نیروی راننده استیجاری را بعنوان راننده آمبولانس مشغول بکار کردی الان هم داری میبریش سرلیداری
در چاه تلخ هم همینکارو کردی
در باشت 4 نفر که یکیش پسرعموته
بابا اینا رو به یکی بگین که اصلا تو باغ نباشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای .... ادرس دقیقی به شما بدم مگه برادرخانمت وخواهرخانمت بنام ..... با مدرک دیپلم هردو به واسطه جنابعالی بکار گرفته نشدند چراالکی ماست مالی میکنی
صالح
Iran, Islamic Republic of
سلام
من واقعا يقين دارم دكتر فرشاد رستمي هيچ وقت برخلاف قانون نبوده و هيچ خيانتي ب بيت المان نكرده است.فوق العاده باايمان و مسئوليت پذيراست.واقعا ... انسان پاك نميخوان.مشكل از دكتر رستمي نيست.خواهش ميكنم مسئولين شير پاك خورده رو بيراهشان نكنيد.
ياران امام زمان
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا دكتر خدا حفظت كنه،تنت سلامت باشه و دلت شاد.تو براي ما شناخته شده هستي.خدا بالا سر هست و ميداند.خواهشا اول تحقيق كنيد بعد قضاوت كنيد بعد ميكروفن به دست شويد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تشکر ازاین سایت وزین وپربیننده لطفا چرابه جای اسمها نقطه چین میزارید مخاطب من رستمی بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
من خودم اونجا کار میکنم،کاملا در جریان هستم ،این نیروها به صورت روز مزد کار میکنن و قانون میگه برای بکار گیری نیروی روز مزد آزمون برگزار نمیشه،در ضمن هیچکدام از این نیروها نسبت فامیلی با دکتر رستمی ندارد
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
دکتر رستمی شخصیتی متین صادق مومن واقعی و کاربلد هستش که واقعا از زمانی که اومده شبکه باشت رو از منجلاب نجات داده و داره شبانه روزی خدمت میکنه
آشنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام واقعا آدم حالش بهم میخوره با خیلی از کامنت ها اگر دکتر رستمی پارتی بازی کرده میتونست همش از فامیل خودش بزاره درصورتیکه فقط یکی اونهم مستحق.بزرگان ما گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است دکتر رستمی نمونه یک انسان کامله تا اونجا که میتونه عدالت برقرار میکنه
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
دکتر رستمی واقعا مردی پاک هستش که تعدادی اندک که همیشه دنبال خرابکاری هستن رو بهشون میدون نداده و الان دنبال خرابکاری هستن
حسینی از پرسنل
Iran, Islamic Republic of
مردم باشت هر کسی که بیاد دوست ندارن کار کند و. اگه کسی هم بخواد کار خیری انجام بده همه میوفتن دنبالش به خ.حالا بعد از سالها یکی اومده که واقعا شبکه باشت رو داره از این رو به اون رو کرده و واقعا نجاتش داده. ،افتادن دنبال .
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1