تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۰۲۲۷۱
در نشست شورای شهر دهدشت مطرح شد

ماجرای 7 هزار تن قیر رایگان و پیگیری «تاجگردون»! / دوندگی شهردار دهدشت برای هیچ!

۲
کبنا ؛صبح امروز(پنجشنبه 25 مردادماه 97) جلسه علنی شورای شهر دهدشت با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار کهگیلویه، مدیر کل راه و شهرسازی، اعضای شورای شهرو شهردار دهدشت برگزار شد.
بالوایه رئیس شورای شهر دهدشت کمربندی سوم، ساماندهی ورودی‌های شهر، عریض کردن جاده آرامستان جدید، مجهز نبودن آتش نشانی‌ها، کوی کارکنان، طرح ولایت، مسکن مهر، بلاتکلیفی سمغان، کمبود قیررا از جمله مهمترین مشکلات شورا و شهرداری دهدشت  در حوزه مدیرت شهری دانست.
سخن سنج عضو شورا بی توجهی به کمربندی سوم را دلیل عقب ماندگی و مهاجرت عنوان کرد.
 
طی بازدید میدانی مشکلات را از نزدیک لمس می‌کنیم
معاون عمرانی استاندار با عذر خواهی از تاخیر چند دقیقه‌ای از حضور خود در این جلسه اظهار کرد: در این سفر مدیر کل راه و شهرسازی که بخشی از این مسائل مطرح شده توسط رئیس شورا مربوط به ایشان است حضور دارد و توضیح خواهند داد و  درادامه نیز طی بازدید میدانی مسائل و مشکلات را از نزدیک لمس خواهیم کرد.
عزیز فیلی با بیان اینکه رفع مشکلات، همکاری همگانی را می‌طلبد اظهار کرد: از طریق اعتبارات استانی و سازمان‌های شهرداری، وزارت کشور پیگیری می‌کنیم و امیدواریم فرماندار کهگیلویه نیز دراعتبارات ابلاغ شده به فصل عمران شهری توجه کنند تا در مجموع بتوانیم تا پایان سال 97 شاهد حل شدن بخشی از این مشکلات در سطح شهر دهدشت باشیم.
 
مکان مسکن مهر انتخاب غلطی بود!
مدیر کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به سیاست‌های دولت اظهار کرد: با توجه به اعتبارات محدود پیشنهاد می‌کنم ابتدا پروژه‌هایی که ناقص هستند را تکمیل کنیم.
علی مردانی در خصوص کمربندی سوم دهدشت بیان کرد: می‌توان به عنوان یک پروژه مطالعه کمربندی سوم را شروع کرد ولی ابتدا نیاز است آقای فرماندار اعتباری برای مطالعات پروژه مشخص کند تا با گرفتن ردیف  بتوان مطالعات را آغاز کنیم و تا پایان سال 97 مطالعه جامع شهری آن را به پایان برسانیم.
وی ادامه داد: مکان مسکن مهر انتخاب غلطی بوده است و ما باید یک چهارم هزینه‌های انشعابات داخل مسکن مهر را برای مسیرش خرج کنیم ولی پیشرفت خوبی در مسکن مهر داشتیم و با برنامه ریزی پروژه را تا پایان سال جمع بندی می‌کنیم و به شهرداری می‌سپاریم.
مدیر کل راه و شهرسازی ساماندهی ورودی‌های شهر را به عهده شهرداری دانست و همچنین عنوان کرد در بحث مشخص شدن انفصال یا اتصال سمغان نیز بررسی‌های کار شناسی در حال اجرا است.

2 میلیارد سفته دادیم قیری محقق نشد!
برخه شهرداردهدشت نیز در این جلسه به حواله یک هزار و 860 تنی قیر که مکاتبه آن از طریق مدیر کل راه و شهرسازی صورت گرفته بود اشاره و اظهار کرد:500 تن قیر تعلق گرفت  ولی علی رغم دادن 2 میلیارد سفته تنها 75 تن آن تحقق یافت که خواستار پیگیری و همکاری هستیم.
 
دوندگی شهردار دهدشت برای هیچ!
سخنگوی شورای شهر دهدشت نیز با اشاره به گفتگوی آبان ماه شهردار گچساران مبنی بر دریافت 7 هزار تن قیر رایگان اظهار کرد: چرا شهردار دهدشت برای دریافت قیر رایگان باید از هزاران فیلتر رد شود، بدود و هیچ دستگیرش نشود!
جمشیدی با بیان اینکه: مشکل ما این است که نوع نگاه مسئولین در سطح استان نسبت به دهدشت با نوع نگاهشان نسبت به شهرستان‌های همجوار متفاوت است. تصریح است: چگونه است که بودجه سالانه شهرداری، شهرهای همجوار ما 100 میلیارد است ولی بودجه سالانه شهرداری دهدشت 12 میلیارد است!
وی خطاب به فرماندار کهگیلویه نیز بیان کرد: شهرداری دهدشت سرطان بدهکاری دارد انتظارداریم  شما در بحث تخصیص اعتبارات به شهرداری توجه کنید.
جمشیدی گفت: در عدم تغییر چهره شهرطی سال‌های اخیر، شوراها و شهرداران وقت تنها 20 درصد مقصرند ولی 70 درصد به فرماندار وقت بر می‌گردد، فرماندارانی که ناتوان بودند و نتوانستند بودجه جذب کنند تا  قدم مثبتی برای این شهر بردارند.
سخنگوی شو. رای شهر افزود: اگر قرار است شما نیز مسیر فرمانداران گذشته را بروید تا 20 سال دیگر هم چهره این شهر تغییر نخواهد کرد!

در بحث اعتبارات شهرداری هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم
فرماندار کهگیلویه نیز در این جلسه اشتغال و تولید را از سیاست‌های دولت دانست واظهار کرد: اولویت در دهدشت تامین آب شرب و کشاورزی است، با توجه به اینکه در دهدشت بیشتر زمین‌ها دیمی هستند و بارندگی نیز مناسب نبود منطقه محروم‌تر شده و مهارجت افزایش یافته است.
جعفر نیکبخت در پاسخ سخنگوی شورای شهر عنوان کرد: اعتبارات بلاغ شده به ما ثابت و مشخص است و نمی‌توانیم آن را کم یا زیاد کنیم، فقط می‌توانیم اعتبارات را تقسیم کنیم.
نیکبخت ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم بیشتر روی طرح‌های نیمه تمام کار کنید و پروژه جدید تعریف نشود.
وی افزود: پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف در دست اجرا است از جمله  در بحث تامین آب کشاورزی سدهای (آبریز، ایدنک، کوهبرد سرپری) را داریم، در بحث فرهنگی و هنری طرح‌هایی داریم، در حوزه ورزش نیز چمن‌های مصنوعی و...که نیاز به اعتبار و پیگیری دارند ولی در بحث اعتبارات شهرداری هر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم.
فرماندار کهگیلویه در خصوص تغییر نکردن چهره شهر دهدشت بیان کرد: شهرداری خود  باید درآمد زایی داشته باشد.

 
قیر را از وزارت کشور پیگیری کنید
مدیر کل راه و شهرسازی در پاسخ سخنگوی شورا در خصوص 7 هزار تن قیر رایگان شهرداری گچساران گفت: وظیفه ما در راه و شهرسازی صدور حواله قیر بود و خودتان باید پیگیری کنید و دنبال آن باشید، قیر رایگان گچساران نیز 7 هزار تن نبوده است.
علی مردانی گفت: اینکه در گذشته در دهدشت چه اتفاقی افتاده است مسئول آن من و آقای فیلی که نیستم، همه می دانیم همه چیز بر اساس قانون و تبصره باید انجام شود، لذا وظیفه دارم مطالعاتی انجام دهم و دهدشت را وارد طرح باز آفرینی کشور کنم تا همان کارهایی که در یاسوج و گچساران اجرا می‌شود در دهدشت نیز اجرا شود.
وی آسفالت معابر، احداث کتابخانه، درمانگاه و بهسازی محیط شهری، سهمیه قیر را از خدمات طرح باز آفرینی دانست و بیان کرد: در صورت همکاری شهردار دهدشت برای تصویب طرح بازآفرینی، پیگیری می‌کنم حدود یک میلیارد از طرح باز آفرینی به شهرداری دهدشت کمک شود.
علی مردانی در پاسخ شهردار دهدشت گفت: موضوع قیر شهرداری‌ها از دوش راه وشهر سازی برداشته شده است و سهمیه آن به وزارت کشور داده شده است، شما از طریق وزارت کشور پیگیر باشید، ما کارمان را انجام دادیم و باید خوتان پیگیر حواله سال 96 باشید.
وزارت کشور گفت سهمیه قیر برای شهرداری‌ها نداریم!
آذریان نماینده استان در شورای عالی استان‌ها نیز به علی مردانی گفت: هفته پیش تهران بودم وزارت کشور اعلام کرد سهمیه قیری که وزارت کشور به شهرداری بدهد وجود ندارد!
 
ماجرای 7 هزارتن قیر رایگان و پیگیری تاجگردون!
معاون عمرانی استاندار نیز در پاسخ سخنگوی شورای شهر گفت:7 هزار تن قیر رایگان به گچساران ندادند و در مصاحبه‌های دیگر عنوان کردند 2 هزار تن بود که آن میزان را هم آقای تاجگردون خارج از سهمیه وزارت کشور و وزارت راه پیگیری کرد.
فیلی همچنین گفت: به کدام شهرداری 100 میلیارد اعتبار سالانه می‌دهند، منظورتان گچساران است؟100 میلیارد نبوده است!
وی همچنین درخصوص انتطار سخنگوی شهر از فرماندار کهگیلویه بیان کرد: اعتباری که به فرماندار ابلاغ می‌شود مشخص است، این گونه نیست که فرماندار  هر چه می‌خواهد بتواند به عمران شهری بدهد، فصل بهداشت و درمان، راه، جهاد کشاورزی، آب شهری و روستایی و...نیز توقع دارند!
فیلی افزود: من خودم متولی شهرداری‌ها هستم و تا جایی که بتوانم و هر آنچه از دستم برآید انجام می‌دهم، بله قبول دارم مشکلات و عقب ماندگی در دهدشت بالاست و باید کار شود.
معاون عمرانی استاندار از فرماندار کهگیلویه خواست اعتباری برای مطالعات طرح کمربندی سوم مشخص کند تا درادامه با آماده شدن نقشه و مشخص شدن مشکلات سر راه طرح، به دنبال اعتبارات مهم‌تری برای شروع کار باشیم و همچنین از شهرداری خواست عرض 45 متری را درنظر بگیرد.
فیلی همچنین از شهردار و شورای شهر خواست مرتب با راه و شهرسازی در ارتباط باشند، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص اتصال یا انفصال سمغان بیان کنند  تا در بررسی‌های کارشناسانه در نظر گرفته شوند و پس از اتمام کار مشکلی پیش نیاید.
وی در پایان  در پاسخ شهردار دهدشت در خصوص پیگیری حواله قیر نیز  گفت: بله چشم ما هم پیگیری می‌کنیم.
 به گزارش کبنا از دهدشت، پس از این نشست، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه وشهر سازی، مدیر کل امور شهری  به همراه فرماندار کهگیلویه، اعضای شورای شهر و شهردار، معاون شهردار ازکمربندی سوم، جاده آرامستان جدید دهدشت، آتش نشانی، سمغان بازدید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رزمنده مورد ظلم قرارگرفته
Iran, Islamic Republic of
مارزمندگان جنگ تحمیلی که سی سال پیش تمام دارایی خودرابرای خریدیک قطعه زمین بسزجی دهدشت فروختیم وهنوز که هنوزاست چشم به راه مسولان کم توجه به این قسرمظلوم میباشیم ایا این عزیزان گناهی مرتکب شدهاند که این طوری مورد بی مهری مسولان قرار میگیرند پیش چه کسی فریاد بزنیم وحق خودستانیم
Iran, Islamic Republic of
شهرداری گچساران فعلا.به جون هم اینها.خبری ازقیروبودجه نیست کا
Germany
40هزار نفر مهاجرت کردند و رفتن خالی از سکنه شده
رزمنده
Romania
بی انصافی می کنید چرا پیامی را که درخصوص زمینهای بسیجی نوشتم نزدی
Iran, Islamic Republic of
دیگه صبر هم حدی داره ...انگار گچساران .این استانه ...این استان نمیخواهن بفهمند که گچساران نفت و گاز داره ...اصلا دلیل عدم پیشرف دهدشت خود شمایین که از هیچ رقم و اعتباری خبری ندارین و میان میشین پشت میز ...و اینجور معاون استاندار .ه ...بی سواد ..حتما باید گچساران جدا کنیم تا این استان اط گرسنگی و تشنگی بمیرد تا قدر بدونین ؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی ادم باید از نزدیک با .دهدشت همکلام شود تا بفهمد شورای . به این مردم کرده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جلسه براى هيچ البته هميشه همين بوده
ضمن اينكه علت مهاجرت از دهدشت كمربندى سوم نيست در محدوده فعلى شهر دهدشت فضاى خالى بسيارى وجود دارد مشكل نبود اشتغال و بن بست بودن دهدشته
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1