کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست فرماندار کهگیلویه با بخشداران مطرح شد

جایگاه فرمانداری «کهگیلویه» را به آن بر می‌گردانیم / رصد نامحسوس مدیران کهگیلویه

24 مرداد 1397 ساعت 7:43

نیکبخت گفت: اینکه مسوولان تنبل هستند درست است نه تنها در بخش‌ها بلکه در مرکز هم تنبل هستند ولی آن‌ها را در روستاها می‌چرخانم.


نشست فرماندار کهگیلویه و بخشداران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه در این جلسه به آیتم‌های بخشدار مورد نظرش اشاره و مهم‌ترین آن را هم سویی با دولت دانست و اظهار کرد: بخشداری که هم سو با دولت نباشد باید استعفا نمایند و اگر استعفا نکند حتماً ابلاغش را لغو می‌کنیم.
جعفر نیکبخت با بیان اینکه: بخشداران باید عملکرد مدیران را رصد و مطالبات مردم را به آن‌ها گوشزد کنند تصریح کرد: به مدیران کم کاری که پاسخگوی مردم نیستند تذکر دهید و نسبت به تخریب عملکرد دولت حتماً واکنش نشان دهید.
نیکبخت با اشاره به اینکه  مدیرانی که هم سو با دولت نیستند خود نیز استعفا دهند، در غیر این صورت ابلاغشان را لغو می‌کنیم.، خطاب به بخشداران عنوان کرد: مدیرانی که پاسخگوی مردم و هم سوی با دولت  نیستند را به ما معرفی کنید.
وی با اشاره به اینکه شکایت‌های مبنی بر اینکه برخی  از بخشداران، برای رسیدن به اهداف شخصی خود، برخوردهای تند و زننده ای دارند به دست ما رسیده است بیان کرد: برای رسیدن به اهداف شخصی با مردم و مسولین برخورد نامناسب نداشته باشید، در هیچ جای دنیای کسی زیر بار حرف زور نمی‌رود، مردم آگاه و تیز بین هستند، درکشان زیاد است و اهداف شخصی را با اهداف مسئولیتی که در خدمت مردم باشد به وضوح تشخیص می‌دهند!
فرماندار کهگیلویه ادامه داد: بخشداران باید از نزدیک با مردم در ارتباط باشند و درد مردم را لمس کنید، صعه صدر داشته باشید با رفتار و گفتارتان مردم را نرنجاند.
نیکبخت با بیان اینکه گمان نکنید اگر اینجا نشسته‌ایم رفتارتان را کنترل نمی‌کنیم، بلکه به طور نامحسوس، رفتار و عملکرد شما رصد می‌شود و قطعاً در ارزیابی  شما این رفتارها لحاظ خواهد شد تصریح کرد: شما باید تعاملی سازنده با مردم و مدیران، با ائمه جمعه، نیروی امنیتی و قضایی برقرار کنید.
وی گفت: در صورتی که بخشدار با مجموعه مدیران و مردم تعامل سازنده داشته باشد و همسو با دولت و مجری سیاست‌های دولت باشد از سوی بنده به طور جدی حمایت خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه رعایت  سلسله مراتب اداری را از وظایف بخشداران برشمرد و گفت: امور اجرایی و اداری را از طریق فرماندار پیگیری کنید شما نمی‌توانید مستقیماً با استان مکاتبه داشته باشد.
نیکبخت شناسایی و معرفی استعدادها، قابلیت‌ها، راه برون رفت از محرومیت، راه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان را از دیگر وظایف بخشداران دانست و اظهار کرد: این ظرفیت‌ها راشناسایی و به ما گزارش دهید، برنامه ریزی خواهد شد تا در آینده این مناطق توسعه و پیشرفت داشته باشند.
وی همچنین عنوان کرد: عملکرد مدیران، حوادث، وقایع و همچنین تهدیداتی که در منطقه وجود دارد را به صورت هفتگی و حضوری به ما گزارش دهید.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه: شخصاً جلسه شورای اداری در بخش‌ها را تشکیل می‌دهم و به مدیران تذکر خواهم داد تصریح کرد: شما باید جایگاه فرمانداری را به آن برگردانید، جایگاه فرمانداری در شهرستان کهگیلویه جایگاه مناسبی نیست اقتداری که مجموعه فرمانداری باید داشته باشد را ندارد.
نیکبخت در پایان مطرح کرد: اقتدار لازم را باید با تعامل و رفتاری مناسب و گوشزد کردن وظایفمان، با آگاهی بخشیدن به مردم نشان دهید، ولی با جنگ و دعوا کاری پیش نخواهید برد.
 
بخشداران در ملا اتهام هستند
بخشدار مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: وقتی فرماندار اقتدار و قدرت مانور را به بخشدار دهد، بخشدار می‌تواند حرکت کند و قدرت و توانایی ما در سطح بخش‌ها توسط جناب عالی است.
حسینی پروردر رابطه با همسویی بخشداران با دولت عنوان کرد: مجموعه بخشداران در این دوره با رعایت قانون برای موفقیت دولت تدبیر وامید فعالیت کردند
وی با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی کار می‌کنیم و در ملا اتهام هستیم خطاب به فرماندار گفت: انتظار داریم اگر گزارشی در مورد بخشداران ارائه می‌شود اگر صلاح بدانید به صورت محرمانه از ما بخواهید که فلان اشتباه را دارید و اصلاح بفرمایید.
 
کسانی که بخشداران را تخریب می‌کنند فرا دولتی هستند
 بخشدار دیشموک نیز در این جلسه اظهار کرد: در اقتدار فرمانداربیشتر از همه بخشداران ذی نفع هستند که به این نفع دولت نیز هست.
حسن امیریان عنوان کرد: بخشداران برای استقرار دولت زحمت کشیدند و وظیفه خود می دانیم از دولت، رئیس جمهور و سیاست‌های او دفاع کنیم.
وی گفت کسانی که بخشداران را تخریب می‌کنند نهادهای فرادولتی هستند که انتظار داریم در برابر نهادهای فرا دولتی از ما حمایت کنید.
امیریان وجود معارضات بر سر راه اجرای پروژه‌ها را از جمله مشکلات دانست و بیان کرد: در برنامه ریزی برای بخش‌ها، ملاک را شرایط عمرانی، اقتصادی، وضعیت فرهنگی بخش‌ها و گستردگی بخش قرار دهید.

مدیران تنبل هستند
بخشدار سوق نیز در این جلسه در خصوص حمایت از دولت بیان کرد: اگر آرای بخش سوق نبود، آقای روحانی در این استان اول نمی‌شد.
رزمجو گفت: محرومیت‌ها در روستاها زیاد است 16 روستا را با تانکر آبرسانی می‌کنیم، راه‌های ارتباطی روستاها مناسب نیست.
وی در پایان مطرح کرد: مسولان ادارت تنبل هستند و رسیدگی نمی‌کنند.
مدیران نسبت  به بخش‌ها بی توجه هستند
بخشدار چاروسا نیز اظهار کرد: تمام تلاش خود را می‌کنم تعامل میان مردم و مسولین حفظ شود.
محمودی عنوان کرد: مدیران شهرستان توجهی به بخش‌ها ندارند هر روز تماس می‌گیرم مدیرا ن توجهی نمی‌کنند، انگار مدیری که در دهدشت نشسته  است فقط مدیر شهر دهدشت است نه مدیر شهرستان، در حالی که باید بداند مدیریتش بیشتر باید متوجه بخش‌ها باشد.
وی گفت: در جهت شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها ونقاط ضعف تلاش می‌کنم ودر این مدت که روی کار آمدم تلاش کردم جایگاه واقعی و اقتدار دولت را با پشتوانه قانون حفظ کنم.
پاسخ فرمانداربه برخی سوالات بخشداران
فرماندار کهگیلویه در جواب بخشدار مرکزی که بخشداران را در در ملا اتهام می‌دانست اظهار کرد: ما چشم و گوش بسته هیچ چیز را نمی‌پذیریم و در مورد هر مسئولی جواب مستند و مکتوب می‌خواهیم، شفاهی چیزی نمی‌پذیرم.
نیکبخت در پاسخ رزمجو که مدیران را تنبل خطاب کرد، گفت: اینکه مسوولان تنبل هستند درست است نه تنها در بخش‌ها بلکه در مرکز هم تنبل هستند ولی آن‌ها را در روستاها می‌چرخانم.
وی همچنین در پاسخ بخشدار چاروسا در رابطه با جایگاه بخشداران عنوان کرد: جلسه شورای اداری را در بخش‌ها بر گزار می‌کنم، به مدیران گوشزد می‌کنم، ولی بخشداران می‌توانید جایگاهشان را قدرت دهند با مدیران خیلی صمیمی نشوید و وظایفتان را به نحو احسن انجام دهید و.اگر مدیری تعامل نداشت گزارش دهید.
نیکبخت هم چنین در پاسخ بخشدار دیشموک در مورد معارضات سر راه اجرای پروژه‌ها گفت: معارضات را می‌توان با تعامل حل کرد.


کد مطلب: 402238

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402238/2/جایگاه-فرمانداری-کهگیلویه-می-گردانیم-رصد-نامحسوس-مدیران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1