کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

لبخندهای تلخ «فرماندار کهگیلویه» در جلسه قاچاق

19 مرداد 1397 ساعت 23:14

جلسه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کهگیلویه به ریاست فرماندار کهگیلویه و با حضور اعضا در فرمانداری دهدشت برگزار شد.


جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کهگیلویه به ریاست فرماندار کهگیلویه و با حضور اعضا در فرمانداری دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، این جلسه در حالی برگزار شد که نا هماهنگی بین اعضا موج می‌زد، حضور رفع تکلیفی مدیران و همچنین لبخندهای تلخ فرماندار کهگیلویه بر کم کاری مدیران که از ابتدای جلسه تا پایان آن تمام شدنی نبود.
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه در این جلسه اظهار کرد: بازرسی‌ها وظیفه اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت است و تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی کننده به پرونده‌ها و شکایات ارسالی از نهادهای متولی بازرسی است.
امید صالحی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا نیز از جمله وظایف تعزیرات حکومتی است تصریح کرد: در قانون قاچاق کالا که در سال 92 مصوب شد تعزیرات حکومتی به عنوان کاشف نیامده است.
صالحی ادامه داد: در بحث رسیدگی به پرونده‌ها باید کاشف برای ما مشخص باشد ولی در گشت‌های مشترک که همراه چند اداره هستیم هر کدام می‌گوید به عهده ما نیست.
وی افزود: همه اتوبوس‌ها برون شهری اقدام به قاچاق کالا می‌کنند که به دلیل نزدیکی شهرستان به بنادر، شاهد ورود کالاهای قاچاق به شهرستان و سپس انتقال از جاده سرفاریاب به استان هستیم ولی تعداد کشفیات خیلی کم است که می‌طلبد نیروی انتظامی همکاری کند.
رئیس تعزیرات حکومتی همچنین عنوان کرد: حساسیت قاچاق لوازم آرایشی و دارو خیلی بیشتر ازکالاهای دیگر است و شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تا کنون گزارشی از قاچاق لوازم آرایشی و دارویی به تعزیرات ارسال نکرده است!
صالحی در پایان مطرح کرد: 15 پرونده قاچاق کالا در طی 4 ماه گذشته به دست ما رسید و 4 مورد نیز مربوط یه گزارشات گذشته بود که از این تعداد تاکنون  17 پرونده رسیدگی و رای صادر شد و 2 مورد دیگر نیز در دست بررسی است. 
 
سیر اداری ایست بازرسی هنوز تکمیل نشده است
نماینده نیروی انتظامی در این جلسه نیز اظهار کرد: ایست بازرسی دائم در استان و شهرستان نداریم و باید مرکز (تهران) مجوز صادر کند که در خواست دادیم  ولی سیر اداری هنوز تکمیل نشده است، البته در طول شبانه روز بازرسی موقت داریم و با ارائه گزارش سپاه و نیروی انتظامی با کسب دستور، بازرسی‌ها را انجام می هند.
نجاتی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در بحث قاچاق کالا ورود کند گفت: باید همه ادارات عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا هماهنگی داشته باشند، در برخی موارد از جمله دارو یا لوازم آرایشی که نیاز به بازرسی‌های کارشناسی دارد از عهده بازرسان ما خارج است، همه ادارات همکاری کنند و برخورد با متخلفان و سختی کاررا به ما بسپارید.
وی بیان کرد: 59 اسلحه شکاری در 4 ماه گذشته  در بازرسی ازتالارهای پذیرایی، یا برای شکار کشف شدند و آمار نسبت به گذشته کمتر شده است.
نجاتی در پایان گفت: 16 هزار و 359 مورد نیز مواد منفجره و ترقه طی سال گذشته کشف شد.
 
اگر کالای قاچاقی کشف کردیم خود معدوم می‌کنیم چرا به تعزیرات ارسال کنیم!
معاون شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز در این جلسه اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما بازرسی مرتب است حال چه گشت مشترک باشد چه نباشد؟
آبروان عنوان کرد: بالغ بر 10 کارشناس و بازرس در سطح شهر داریم، و خلاصه‌ای از گزارش عملکرد خود را از جمله معدوم سازی 4 تن دارو و لوازم بهداشتی تاریخ مصرف گذشته را
در شورای سلامت ارائه کردیم.
وی عنوان کرد: بابرخی علایم و بارکد استاندار، تشخیص می د هیم که لوازم آرایشی قاچاق است یا خیر که اگر قاچاق بود شبکه بهداشت خود کالاها را جمع آوری و معدوم می‌کند دیگر چه نیازی است به تعزیرات حکومتی گزارش دهیم؟
آبروان در پایان گفت: برخی داروها که شرایط نگهداری خاص دارند (نگهداری در یخ، یخچال و...) را که نمی‌توان جمع آوری کرد وبعدا اگر جواب استعلام بیاید که قاچاق نیست چه کسی جوابگوی ضرر و زیان فرد است؟
که نهایتاً رئیس تعزیرات حکومتی با تفسیر قانون و چند دقیقه گفتگو توانست آبروان را قانع کنند که بحث تنها جمع آوری کالای قاچاق نیست که بگوییم کالا را تحویل بدهید و برخوردی نشود باید کشفیات و تشکیل پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شود تا با متخلف برخورد شود و جلوی قاچاق کالا گرفته شود.
فرماندار کهگیلویه نیزخطاب به آبروان اظهار کرد: دارویی که شرایط نگهداری خاصی دارد، درهمان شرایط نگداری می‌شود تا صورت جلسه شود که آیا قاچاق است یا خیر.
 
گزارشات شرکت فراورده‌های نفتی و اتاق اصناف در این جلسه
مسئول شرکت فرآورده‌های نفتی نیز در این جلسه اظهار کرد 3 هراز و هشتصد مورد گزارش کشفی طی گشت‌های مشترک داشتیم.
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه نیز اظهار کرد: بازرسان ما به صورت شبانه روزی در سطح شهر حضور دارند و گزارش از عملکرد خود را نیز در جلسه تنظیم بازار ارائه دادیم.
 
جلسه در حد جنگ اقتصادی نیست/ضرورت تقویت روحیه جهادی و هماهنگی مدیران
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قاچاق کالا اقتصاد ما را به هم می‌ریزد اظهار کرد: با توجه به جنگ اقتصادی که الان وجود داد، برداشت من این است که این جلسه در حد و اندازه مقابله با جنگ اقتصادی نیست!
پوربهشت با اشاره به اینکه اعضای جلسه باید با یک روحیه جهادی و هماهنگ با یکدیگر در راستای مقابله با قاچاق کالا اقدام کنند تصریح کرد: ولی در این جلسه هر دستگاه تنها گزارش‌هایی جزیره‌ای و شخصی ارائه می‌دهند.
 
هنوز در جلسات ما دعوا هست /همدیگر را نپذیرفتیم!
فرماندار کهگیلویه در پاسخ رئیس تعزیرات حکومتی که خود را مرجع رسیدگی به گزارشات می‌دانست نه بازرس بیان کرد: شما کلاً با جلسه ضدیت دارید از صبحت شما راجب محوریت تعزیرات در گشت‌های مشترک بازرسی مشخص است!
جعفر نیکبخت عنوان کرد: کسی نمی‌گوید تعزیرات حکومتی کاشف است، اینکه می گوییم شما باید محوریت گشت‌های مشترک بازرسی باشید بدین معنی نیست که با چماق یا اسلحه به بازار بروید، بلکه محوریت یعنی اینکه شما، دعوت کننده و هماهنگ کننده اعضا هستید اگر غیر این است پس کار تعزیرات حکومتی در این مملکت چیست؟
نیکبخت که از مدیران، تنها گزارشات کتبی ومستند را می‌پذیرفت و اعتنایی به گزارش‌های شفاهی نداشت، اظهار کرد: اگر کشفیاتی دارید یا رایی صادر شده است گزارشات را مکتوب در جلسات بیان کنید و به دبیرخانه نیز ارسال کنید.
وی با بیان اینکه: تفاهم و همکاری لازم بین نهادهای عضو وجود ندارد و ضرورت دارد اعضا هم دلی بیشتری داشته باشند تصریح کرد: هنوز در جلسات شاهد دعوا هستیم و همدیگررا نپذیرفتیم!
رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در تایید سخنان پور بهشت گفت: جلسه در حد مقابله با جنگ اقتصادی نیست چون شرح وظایفمان را نمی‌دانیم که  لازم است اعضا، قانون قاچاق کالا و ارز را مطالعه و اشراف کامل داشته باشند.
فرماندار کهگیلویه ادامه داد: نظارت و بازرسی‌ها باید بر اساس قانون انجام شود و با توجه به شرایط بحرانی اگر چه بازدیدها باید بیشتر باشد ولی در حد همان شرایط امن گذشته هم نیست!
نیکبخت افزود: گزارش کار خود را برای  دبیرجلسه بفرستید و دبیر جلسه نیز موظف است در هر بند از مصوبات، اداره متولی را مشخص کند و قبل از تشکیل جلسه بعد صورت جلسه را در اختیار همه اعضا قرار دهد، اداره متولی نیز باید پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه بدون اطلاع از مصوبات جلسه قبل و برای رفع تکلیف وارد جلسه نشوید، که ما بخواهیم در جلسات شما را قانع کنیم، گفت: جنگ در جلسه ما بدتر از جنگ اقتصادی است؟!
فرماندار کهگیلویه در پایان مطرح کرد: دبیر جلسه باید جلسات را بر اساس زمان قانونی تنظیم کند و تعداد جلسات  بیشتر شود، بازرسان نیز در گشت‌های بازرسی قانون را رعایت کنند، شرایط را در نظر بگیرند وهدف تنها مچ گیری نباشد.
 
 


کد مطلب: 402142

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402142/2/لبخندهای-تلخ-فرماندار-کهگیلویه-جلسه-قاچاق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1