کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار معاون اداره‌کل منابع‌طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با فرماندار کهگیلویه مطرح شد

نیکبخت: اولویت با تامین آب شرب است/نهایت تلاش در جذب اعتبارات

19 مرداد 1397 ساعت 3:43

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویر احمد به همراه رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه با فرماندار کهگیلویه دیدار کردند.


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآ بخیزداری کهگیلویه و بویر احمد به همراه رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه با فرماندار کهگیلویه دیدار کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه در این دیدار اظهار کرد: با توجه به بحران آب، مقام معظم رهبری در راستای ترمیم و رونق بخش اقتصادی در حوزه شهرستان کهگیلویه اعتباراتی از صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری اختصاص داده  است.
آویزش عنوان کرد: روستاهایی که نیازمند به ترمیم رونق اقتصادی، باغات، قنات، چشمه و...است  را شناسایی و معرفی می‌کنیم تا با اولویت بندی پروژه‌ها اجرا شود.

در توزیع اعتبارات استانی به طرح‌های آبخیز داری توجه ویژه کنید
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان جذب اعتبارات، اگر در توزیع اعتبارات استانی، توجه ویژه‌ای به طرح‌های آبخیزداری در راستای ترمیم رونق کشاورزی شود، می‌توانیم سال آینده 2 برابر همین مبلغ را از اعتبارات ملی جذب کنیم.
جنگلی عنوان کرد: سهم استان از اعتبارات آبخیز داری 16 میلیارد است که سهم شهرستان کهگیلویه از این مبلغ نیز 2 میلیارد و 700 میلیون است.

اولویت با تامین آب شرب و کشاورزی است
فرماندار کهگیلویه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دوست داریم که چنین  طرح‌هایی صورت گیرد اظهار کرد: ولی الان قولی نمی‌توانم بدهم، چون با توجه به بحران آب، اولویت اول ما تامین آب شرب و سپس آب کشاورزی است که تامین آب کشاورزی را از دو سد «آبریز» و «ایدنیک» دنبال می‌کنیم.
جعفر نیکبخت عنوان کرد: 400 میلیون هزینه آب رسانی سیار به باغات در معرض خشک  شدن شهرستان شد، چشمه‌های برخی روستاها خشک شده است.
وی در پایان بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که اعتبارات از استان خارج نشود و آن‌ها را جذب کنیم.
 


کد مطلب: 402126

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402126/2/نیکبخت-اولویت-تامین-آب-شرب-نهایت-تلاش-جذب-اعتبارات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1