تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۲۱۲۴
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

دشمنی دشمنان را باور کنیم اما قدرتش را هرگز باور نداشته باشیم + تصاویر تجلیل مدیران برتر در دهه مبارک فجر

۰
کبنا ؛نشست اعضای مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تجلیل از مسئولان کمیته‌های دهه مبارک فجر، روسای کارگروه‌ها و ستادهای شهرستانی و همچنین شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه و همچنین نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی در این نشست با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه آرمان‌های الهی صورت گرفت، اظهار کرد: این انقلاب با هدایت مردی بزرگ و شخصیتی مثال‌زدنی که اساساً هویت عینی انقلابی بود که به او شکل داد، بر پایه ولایت الهی، حریت انسانی، عدالت اجتماعی و بر پایه هر فضیلتی که برای انسان ممکن بود برپا شد.
وی با اشاره به اینکه شخصیتی بزرگ و قائد حاضر، رهبر معظم انقلاب، این مسیر را استمرار داد و امروز این انقلاب بزرگ در جهان تلالو و درخشش دارد، اظهار داشت: این درخشش انقلاب نه به‌اندازه بود اوست، بلکه انقلاب مبتنی بر عزت و حکمت است و بر اندیشه دینی، صبر و مقاومت انسان‌هایی که به دین اسلام معتقد هستند، استوار است.
آیت‌الله ملک حسینی ضمن تأکید بر اینکه انقلاب ما بودش، بود حیرت‌انگیزی است و در دوران سیاهی شکل گرفت، اظهار داشت: در دورانی که هیچ‌کس باور نمی‌کرد تحولی رخ دهد، در دورانی که بسیاری احساس می‌کردند اسلام رو به فنا و نابودی است، در دورانی که احساس می‌کردند اسلام هرگز به‌مثابه یک دین که بتواند در دنیای انسان‌ها نقش‌آفرینی کند، دیگر نیست؛ اما باتدبیر و هدایت یک انسان این انقلاب با دایره بسیار وسیع شکل گرفت.
رئیس شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بود این انقلاب نشان داد در برهه‌های مختلف، وقتی‌که تحول اقتصادی ایجاد کرد و آینده را متفاوت از گذشته نشان داد، اگر هیچ‌کس نداند، منطقه ما می‌داند و وقتی‌که تحول اجتماعی ایجاد کرد و مردم منزوی و در خود فرورفته تبدیل به مردم فعال و صاحب‌رأی شدند، این تحول دوم انقلاب بود.
وی یادآور شد: وقتی‌که در عرصه بین‌المللی، ایران ناشناخته توانست خودی نشان دهد و در میان سایر مؤلفه‌های تأثیرگذار در جهان، انقلاب اسلامی خودش را نشان دهد، این‌ها بود انقلاب بود؛ یعنی انقلابی که توانست تحولی اجتماعی، تحولی اقتصادی و تحولی در عرصه بین‌الملل و در کنار این تحول‌ها، تحول‌های علمی و غیر از این‌ها از بود انقلاب بود.
آیت‌الله ملک حسینی با اشاره به اینکه انقلاب حقیقتاً هویتش بر پایه دین و هویت دینی است، خاطرنشان کرد: انقلاب توانست که نشان دهد در همه عرصه‌ها می‌تواند تأثیر بگذارد و تأثیر هم گذاشت و این مربوط به بود انقلاب است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری از اینکه در نمود انقلاب باید نشان و توضیح می‌دادیم این تحول را برای نسل امروزی که گذشته را ندیده بود، باید هم مقایسه می‌کردیم سخن به میان آورد و ابراز داشت: باید قدرت مقایسه می‌دادیم، هم گذشته را برای جوان امروز توصیف می‌کردیم و هم امروز را برای او توصیف می‌کردیم تا قدرت مقایسه پیدا کند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دریکی از تعابیر خود فرمودند: «دولت پهلوی در سیاه نشان دادن دوران قاجار موفق بود، اما ما در توصیف چهره پهلوی آن‌چنان موفق نبودیم»؛ یعنی اینکه ما نتوانستیم قدرت مقایسه به نسل امروز بدهیم که بداند چه تحولی رخ‌داده و چه انقلابی شکل گرفت.
آیت‌الله ملک حسینی تأکید کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد که لازم نبود که ما این سال را در دفاع از انقلابمان قرار دهیم و باید این دفاع در قالب توصیف و تبیین آن، پیوسته صورت می‌گرفت اما به دلیل اینکه درگذشته خدمات انقلاب انجام شد ولی بیان نشد، عمل کردیم ولی توصیف نکردیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تحول‌ها رخ داد اما تبیین‌ها به‌اندازه نفس این تحول نبود، اظهار داشت: یک احساس صورت گرفته که باید چهلمین سالگرد انقلاب، سالگرد تبیین و توصیف خدمات انقلاب باشد تا تحت این شعار یعنی «افتخار به گذشته و امید به آینده» این سال با برنامه‌های متنوعی که برای آن پیش‌بینی‌شده، سپری شود.
وی یادآور شد: اینکه باید قاعده‌های تبلیغ و نمود انقلاب و ابراز آن را بدانیم و با واقعیت‌گرایی، یعنی هرگز خدای‌ناکرده تصمیم نگیریم برای اینکه می‌خواهیم انقلاب را زیبا جلوه دهیم، مبتلابه امری شویم که خلاف واقع است.
آیت‌الله ملک حسینی با اشاره به اینکه باید زبان مخاطب را شناخت، یعنی اینکه امروز با چه زبان و با چه تدبیری به نسلی که انقلاب را ندیدند تبیین و توصیف کنیم؛ اضافه کرد: حداقل در هر 30 سال زبان تغییر و کلمات با مفاهیم نو جلوه می‌کند و عنصری که به آن نیاز است، زبان مناسبی است که بتوانیم به‌وسیله آن انقلاب را تبیین و توصیف کنیم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوف داشتن از دفاع کردن از انقلاب و کاستی‌ها و ضعف‌ها ما را در برهه‌ای قرار می‌دهد که برای حفظ آبرو همراه با دیگران، نقد کنیم تا آبرو پیدا کنیم.
وی گفت: نقد باید کرد ولی انقلاب با توجه به آرمان‌های فطری نقد ناپذیر است چون هماهنگ بافضیلت‌های انسانی است، اما مسیرهایی که حرکت کردیم قابل نقد است، برکاتی که انقلاب داشت همه بخش‌های آن قابل دفاع است.
آیت‌الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: کسانی باید خجالت بکشند و شرم نشان دهند که چهره انقلاب را بد به نسل جوان نشان دادند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: کسانی باید خجالت بکشند که با داعیه‌های بزرگ آمدند ولی به آن داعیه‌ها عمل نکردند؛ بنابراین جرئت و جسارت دفاع تمام‌عیار از آرمان‌ها و حرکت‌های کلان انقلاب را می‌خواهد تا بتوانیم آن بود و وجود را در نمودی زیبا ارائه دهیم.
وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: برخی وقتی تحریم‌ها را توصیف می‌کنند مثل اینکه باور کرده‌‌ایم که دشمن قدرت دارد، دشمنی دشمنان را باور کنید اما قدرتش را باور نکیند.
وی با اشاره به اینکه مسیر هدایت و مسیر دین، مستقیم اما هموار نیست، گفت: این مسیر سختی و رنج دارد و بر همین اساس خداوند متعال حتی برای پیامبران مسیر را ناهموار قرار داده و دشمنانی از انس و جن قرار داده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست تلاش دشمنان را در راستای جلوگیری از رشد چشمگیر انقلاب اسلامی دانست و نیز گفت: تلاش دشمنان ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی در پاسخگویی به نیازهای مردم است.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 12 مردادماه سال 1359 باتدبیر حکیمانه حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه) تأسیس شد.
وی بابیان اینکه این نهاد به تعبیر مقام معظم رهبری «از کهن‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است»، اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی تعلیمات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که وظیفه سیاست‌گذاری، هماهنگی و برگزاری مراسم و مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.
خاضع یکی از رسالت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مدیریت برگزاری مراسم‌های انقلاب است دانست و اضافه کرد: شورا از این طریق ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل نوجوان و جوان که دوران قبل از انقلاب را ندیده‌اند، منتقل می‌کند.
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزاری مراسم، مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها در سراسر کشور ازجمله در استان ما دارای اثرات بالای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و همیشه بازتاب‌های گسترده‌ای در منطقه و جهان داشته و وجهه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
وی یادآور شد: در طول این 40 سال، دشمنان همواره تلاش کردند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از پشتوانه مردمی خالی کنند و با انواع دسیسه‌ها و فتنه‌ها درصدد القای ناکارآمدی نظام اسلامی هستند.
خاضع عنوان کرد: هدف آن‌ها از همه طراحی‌هایی که علیه انقلاب و نظام انجام داده‌اند این است که جلوی رشد چشمگیر انقلاب اسلامی را بگیرند و عنوان کنند که نظام اسلامی ایران کارآمد نیست و نظام دینی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم همه این توطئه‌ها، دسیسه‌ها و فتنه‌ها امسال که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و می‌توان به کارنامه 40 ساله انقلاب افتخار و خدمات این مدت‌زمان را بیان کرد.
وی تأکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در دستور کار دارد، بحث مراسم چهلمین سال انقلاب اسلامی است که در استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه شکل‌گرفته و تاکنون نشست‌هایی در این راستا برگزارشده است.
خاضع خاطرنشان کرد: هدف ستاد تبیین کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» بوده که آنچه درگذشته اتفاق افتاده افتخارآمیز و افق پیش رو نیز امیدوارکننده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها با ریاست ائمه جمعه شکل می‌گیرد که در همین نشست احکام روسای کمیته‌ها به آن‌ها تقدیم می‌شود.
وی تصریح کرد: این روزها شاهد هجمه بی‌سابقه دشمنان به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و آن‌ها با یک جنگ تمام‌عیار کشور را در همه ابعاد درگیر کرده‌اند.
خاضع بابیان اینکه ایجاد شبهه، تهاجم فرهنگی و تبلیغ ناکارآمدی نظام در دستور کار دشمنان قرارگرفته، ابراز داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مثل دوران دفاع مقدس در خط مقدم عرصه تبلیغات برای مقابله با تبلیغات سوء دشمنان حضور دارد.
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات نقش مؤذن انقلاب اسلامی را دارد، اضافه کرد: در مواقع لزوم این شورا با صدور فراخوان مردم بصیر، آگاه و انقلابی را برای حضور درصحنه، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و دفاع از آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری فرامی‌خواند.
وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول این سال‌ها تلاش داشته که فراجناحی عمل کند و در ایجاد همبستگی بین تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی تلاش بسیار زیادی انجام داده است.
خاضع اظهار داشت: معمولاً برنامه‌هایی که این شورا متولی آن است با حضور همه جریان‌ها، احزاب و تشکل‌ها برگزار می‌شود و تلاش کردیم که عامل وحدت باشیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز امروز جامعه ما وحدت، انسجام و همبستگی است و معمولاً به‌دوراز هیاهو و التهابات سیاسی، به دنبال ترویج آرمان‌های انقلاب با تأسی از رهنمودهای رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی هستیم و تلاش می‌کنیم از کمرنگ شدن اهداف و آرمان‌ها جلوگیری کنیم.
وی بابیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی مراسم‌های رسمی و ملی انقلاب است، تأکید کرد: در طول سال گذشته مأموریت‌های ذاتی برگزاری مراسم 12 فروردین، 14 و 15 خرداد، هفت‌تیر، هشتم شهریور، 13 آبان، ایام‌الله دهه مبارک فجر، حماسه 9 دی، روز قدس، روز عید فطر و سایر مناسبت‌ها را انجام دادیم.
خاضع در ادامه، از جناح‌های سیاسی خواست در راستای وحدت و حفظ انسجام جامعه و ارزش‌های نظام و انقلاب تلاش کنند و یادآور شد: به‌اندازه‌ای که برای موفقیت حزب، باند و جناح خود تلاش می‌کنیم اگر برای موفقیت انقلاب تلاش می‌کردیم، الآن این نارضایتی‌ها در کشور نبود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: اگر به‌اندازه‌ای که برای ماندگاری در پست و مسئولیت تلاش می‌کنیم، برای ماندگاری و بیان خدمات انقلاب تلاش می‌کردیم بسیاری از مشکلات موجود کنونی را نداشتیم.
وی تصریح کرد: خدماتی که انقلاب انجام می‌دهد را به اسم خودمان تمام می‌کنیم و اشکالات را به‌پای نظام می‌گذاریم. درصورتی‌که اشکال و ایراد از ماست و خدمات از دستاوردهای نظام است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با تلاش و کوشش اعتماد مردم را بیش از گذشته به‌نظام و انقلاب اسلامی جلب کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1