تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۰۲۱۲۰
در حضور فرماندار کهگیلویه مطرح شد

«نیکبخت» خطاب به دمساز: به نفع مردم کار کنید / نه سیخ بسوزد نه کباب!

۰
کبنا ؛ظهر روز چهارشنبه (17 مرداد ماه) جلسه‌ای پیرامون سد «سرپری» با حضور فرماندار کهگیلویه، بخشدار مرکزی کهگیلویه، رئیس امور آب کهگیلویه، شهردار دهدشت وجمعی  اهالی روستای سرپری  در فرمانداری برگزار شد.
مجری طرح سد «سرپری»  اظهار کرد: در ابتدای سال 90، مطالعات ژئوتکنیک در همه زمینه‌ها در خصوص احداث سد سرپری در محل رودخانه بی منجگان صورت گرفت.
مُکاریان عنوان کرد: این ساختگاه که حدود 500 متر بالاتر از روستای سرپری قرار داد به عنوان بهترین گزینه انتخاب شد و در سال 90 مناقصه برگزار شد که  پس از پیشرفت 14 درصدی طرح به دلیل کمبود اعتبارات، کار خاتمه پیدا کرد.
وی بیان کرد: مجدداً مطالعات تکمیلی در سال 96 در خصوص سد سرپری انجام گرفت و اعتبارات پیش بینی شد، ابتدای سال 97 مناقصه برگزار شد و پیمانکار نیزبرای تکمیل عملیات باقی مانده سد سرپری انتخاب شد.
مجری طرح سد «سرپری» با بیان اینکه: با توجه عبور جاده دسترسی به روستا از محور سد که یکی از مشکلات سر راه پروژه است، اولین کاری که باید انجام می‌دادیم احداث جاده جایگزینی برای روستای سرپری و روستاهای پایین دست آن بود تصریح کرد: از محل جاده اصلی دهدشت به بهبهان، یک جاده فرعی به سمت روستای چاه بردی می‌رود که با انحرافی 900 متری از جاده چاه بردی، جاده  جایگزینی برای روستای سرپری و روستاهای پایین دست آن طراحی شد که 90 درصد مرحله خاک برداری آن صورت گرفته و به محض تکمیل جاده جایگزین جاده قبلی قطع می‌شود.
وی درخصوص تملک اراضی اهالی روستای سرپری که در محدوده سد هستند گفت: از این بابت اطمینان می‌دهیم روال قانونی طی شود و توسط دفاتر حقوقی و کارشناسی‌های رسمی دادگستری متشکل از یک کارشناس نماینده مالکان، یک کارشناس دولت و آب منطقه‌ای و یک کارشناس که دادستان تعیین می‌کند، قیمت گذاری‌ها انجام شود.
مُکاریان  همچنین در خصوص نگرانی برخی اهالی روستا در مورد تهدید امنیت روستا با احداث سد سرپری مطرح کرد: این اطمینان را می‌دهیم که احداث سد بر اساس استاندارهای بین المللی صورت می‌گیرد و حداکثر سیلاب محتملی که می‌تواند در منطقه رخ دهد را در نظر داریم و از بابت امنیت هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.
 
ما نیازی به سد نداریم، اگر برای دیگران است از سد کوهبرد آب ببرید
یکی از اهالی روستا با اشاره به نارضایتی خود از احداث سد سرپری و به خطر افتادن برخی موقعیت‌های روستا اظهار کرد: قطع مسیر ارتباطی روستا به شهر و وارد شدن به جاده پر ترافیک و خطرناک دهدشت به بهبان، از بین رفتن دام پروری به دلیل واگذاری زمین‌ها و چراگاه‌های دام‌ها در پی احداث سد، از رونق افتادن زندگی در روستا و مهاجرت به شهر در پی افزایش فاصله روستا به شهراز جمله دلایل نارضایتی اهالی روستا به احداث سد است.
وی با اشاره به کشاورزی آبی که از منافع احداث سد است گفت: کشاورزی اهالی سرپری دیمی است و هیچ منفعتی احداث سد در بخش کشاورزی برای ما ندارد، ما نیازی به سد نداریم اگر دیگران می‌خواهند استفاده کند از سد کوهبرد به آن‌ها آب دهید. وی در پایان به خطرات امنیتی سد نیز برای روستا اشاره کرد.
 
نه سیخ را بسوزانید نه کباب
یکی دیگر از اهالی روستا نیز اظهار کرد: زندگی ما زمین‌های کشاورزی ما هستند، نحوه تملک اراضی را مشخص کنید، چه تضمینی در خصوص پرداخت پول زمین‌ها به ما می‌دهید، وعده ندهید؟
وی افزود: به کارهای عام المنفعه لبیک می گویم ولی به گونه‌ای رفتار کنید که «نه سیخ بسوزد نه کباب»
 
امور آب کهگیلویه تعهد می‌دهد
رئیس امور اب کهگیلویه نیز در این جلسه اظهار کرد: در هر دفترخانه‌ای که بگویید به عنوان کارفرما تعهد می‌دهم هرگونه خسارتی در آینده وارد شود به عهده امور آب کهگیلویه است.
تضمین می‌کنم که احداث سد هیچ تهدیدی برای امنیت روستا ندارد  و به محض قیمت گذاری زمین‌ها توسط کارشناس‌ها، هر کشاورزی سند مالکیت داشت پول به او پرداخت می‌شود.
 
به نفع مردم کار کنید
فرماندار کهگیلویه نیز در این جلسه، خطاب به دمساز اظهار کرد: خواسته‌های مردم در مورد  تملک اراضی، قیمت گذاری کارشناسی شده، پرداخت به موقع پول و تعهد امنیت سد است که مطرح کردند لذا صورت جلسه بنویسید و به مردم تعهد دهید، اجرا بها را مشخص کنید و زمان پرداخت را نیز اعلام کنید.
جعفر نیکبخت عنوان کرد: تمام دارایی اهالی روستا همین 2 هکتار زمین کشاورزی است، اگرچه با احداث سد شرایط  بهتر می‌شود ولی شما نیز به نفع آن‌ها قیمت گذاری کنید تا ضرر نکنند.، سعی کنید به نفع مردم  کار کنید مردم خود همکاری می‌کنند.
نیکبخت  اهالی روستا را مخاطب قرار داد و اظهار کرد: اشتباه می‌کنید، قیمت منازل شما افت پیدا نمی‌کند، بلکه با احداث سد، تبدیل به مکانی تفریحی می‌شود، اشتغال زایی صورت می‌گیرد، بیش از 300 هکتار زمین کشاورزی زیر آب می‌رود.
وی در خصوص اعتراض برخی اهالی روستا به احداث جاده جدید روستای سرپری به شهر نیز بیان کرد: جاده سرپری با توجه به موقعیت نامناسب پلیس راه، نا امنی‌هایی که ایجاد کرده است واین جاده باید تعویض شود حالا چه سد احداث شود چه نشود.
وی در پایان گفت: احداث این سد یک نعمت است و ای کاش خانه ما زیر این سد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
نه سیخ بسوزد نه کباب
عجب جمله حکیمانه ای
عجب مرد خردمندی. در قرن ۲۱ حرف سیاسی و علمی روز همینه‌ نه سیخ بسوزد نه کباب.
ای بدا به حال کهگیلویه. ای واویلا ای وای.
اقای فرماندار دعوای محلی نیست چارتا اهالی ورداشتی با جلسه اشتی کنان میزاری‌
موضوع ابه اب میفهمی
مهمترین مشکل و چالش کهگیلویه.
خواهشا نمیتونی بره کنار یا به سیاست و مدیریت توهین نکن.
شهروند
United States
شهردار دهدشت دارای ۴ تخصص همزمان می باشد. وه علاوه بر فوق دیپلم بهداشت . دارای فوق تخصص مدلسازی منابع سیال در ورژ آب سطحی و زیرزمینی هستند.
علی برکت الله. افتخار شعر ما شهردار ما.
Iran, Islamic Republic of
جان خودت این امیریان را جمع کن
Iran, Islamic Republic of
سیاستی که سیخ و کبابی باشه
عاقبتش معلومه
Iran, Islamic Republic of
سیخ و کباب
سیاست و مدیریا دوران قاجاری خخخخ
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1