کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرنخ گمشده‌ای که ذهن همه را به خود مشغول کرده است؟

آتش طبیعت چیتاب را بلعید

10 مرداد 1397 ساعت 1:34

اگر قبلاً درصد احتمال سهل انگاری در سرایت آتش توسط افراد کوهگرد قوت داشت اما الان می‌توان گفت قطعاً فوران امروز از پساماند مهار آتش چند روز پیش نیست و شاید موضوع سهل انگاری نباشد.


 

غول آتش، بعداز اطفای کامل حریق چند روز پیش مجدد طبیعت زیبای کوههای چیتاب را بلعید!.
سهل انگاری که بیشتر به عمد شباهت دارد؟.
مقصر کیست؟ چرا طبیعت چیتاب دراین مدت چند روزی یکبار طعمه حریق می‌شود؟
 به گزارش کبنا از چیتاب، کوههای مرتع وجنگلی پرعلف یوردهای چیتاب بعداز خاموشی ۴ روز قبل امروز هم طعمه حریق شد.
ساعت ۲ بعداز ظهر امروز دود غلیظ باز هم آسمان پاک و زیبای کوههای سمت یوردهای تل قوچی، به سمت پهنای کی شیخی و هفت برارون را مه آلود کرد و تعجب همگان را برانگیخت!.؟.
شهردار چیتاب که از اولین نفرات فاتح اطفا حریق امروز بود گفت: امروز بعداز تعطیل شدن اداره وخروج از محل کار دود غلیظ پشت کوههای چیتاب رادیدم که بازهم برخود واجب دانستم به‌عنوان یک شهروند و مقید پاسبان طبیعت فارغ از گرمای تابستان بابسیج مردمی عازم محل آتش سوزی شوم
سیدحشمت الله دادگستر افزود: سوختن بوته‌های کمیاب، انبوه درختان بلوط جانوران ساکن بوته زارها و...دل هر انسانی را بدرد می‌آورد اما جای تعجب است که مدتهای زیادی که ما چیتابی‌ها در اینجا زندگی کرده‌ایم تا الان آتش سوزی به این شکل در کوههای چیتاب سابقه نداشته است
شهردار چیتاب باتشکراز حضور مردم شهر به همراه سپاه و بسیجیان در مهار آتش، گفت: تلاش و اتحاد مردم این دیار در مهار چنین حوادثی ستودنیست واگر ماهیت برخوداری چنین انسانهائی در حیطه اتحاد همکاری نبود قطعاً ما مسئولان در برابر چنین مشکلاتی عاجز وناتوان بودیم.
این مسئول باتشکر اعلام و اعزام نیروهای اداری از شهرستان توسط بخشدار کبگیان در مواقع چنین حوادثی گفت: زحمات جناب گودرزیان بر هیچکس پوشیده نیست و من هم به‌عنوان یک عضو از مردم دیارم از حضور عزیزانی از هلال احمر شهرستان، منابع طبیعی و محیط زیست در مهار آتش تشکر می‌کنم اما دوستان آگاهند که با وجود خشکسالی و پدیده گرمی زمین امروزه وجود جنگل ومنابع طبیعی شریان حیاتی یک منطقه را تضمین می‌کند، پس می‌طلبد عزیزان مسئول با توجه به مشکلات موجود سریعتر از موعد مقرر به جایگاه اطفای حریق تشریف بیاورند تا خسارت کمتری گریبانگیر این طبیعت بکر و خدادادی شود.
دادگستر تصریح کرد: سرنخ گم شده این پازل مبهم معمای گیج کننده ایست که چند روزی بعد از مهار کامل آتش وتضمین اطفای حریق با فوران شدن مجدد ذهن همه مارا به خود مشغول کرده است.
وی گفت: اگر قبلاً درصد احتمال سهل انگاری در سرایت آتش توسط افراد کوهگرد قوت داشت اما الان می‌توان گفت قطعاً فوران امروز از پساماند مهار آتش چند روز پیش نیست و شاید موضوع سهل انگاری نباشد.
این مسئول با اشاره به ارزش این منطقه زیبا گفت: از عزیزان در ستاد بحران و منابع طبیعی خواهشمندیم برای علاج کار با مشورت و برنامه ریزی دقیق چاره‌ای بیاندیشند تا شمایل وعظمت این طبیعت خدادادی که هم تفرجگاه مردمی و هم نان و نوای دامداران است از بین نرود وشاید گماردن قرق بان مسلط به منطقه یکی از راهکارهای منطقی حفاظت از این طبیعت بی نظیر باشد٫.
-------------------------
اسماعیل رسام


کد مطلب: 401917

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401917/2/آتش-طبیعت-چیتاب-بلعید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1