تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۸۸۴
کبنا گزارش می‌دهد

حواشی و متن شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد / احمدی: از حرفم عبور نمی‌کنم / حرفی که در دل «نوروزی» ماند /فرماندار بویراحمد شهرستان‌های پایین دستی را تهدید کرد

۰
کبنا ؛شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداران و مدیران عضو این شورا برگزار شد.
این نشست که بدون حضور سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، باز هم حواشی به همراه داشت.
توضیحات نوروزی در باره اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ابتدا گزارشی از توزیع اعتبارات از محل‌های مختلف داد و گفت: از ۱۸۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات توازن استان ۴۶ درصد به کهگیلویه بزرگ اختصاص یافت.
وی ادامه داد: از 298 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبارات توازن اختصاص یافته به کهگیلویه و بویراحمد 88 میلیارد و 600 میلیون تومان مربوط به پروژه‌های ملی بوده و مابقی نیز توزیع استانی دارد.
وی عنوان کرد: از مجموع اعتبارات استانی اعتبارات توازن 46 میلیارد تومان به شهرستان کهگیلویه، بهمئی 16 میلیارد و 500 میلیون تومان، چرام 11 میلیارد و 200 میلیون تومان، لنده 11 میلیارد و 400 میلیون تومان، گچساران 19 میلیارد تومان، باشت 11 میلیارد تومان، دنا 14 میلیارد تومان و بویراحمد 54 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
نوروزی با بیان اینکه 10 درصد اعتبارات توازن استانی معادل 21 میلیارد تومان برای کمک‌های فنی و اعتباری استان در نظر گرفته شده است، ابراز  کرد: 53 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبارات دو سوم نفت به استان اختصاص یافته که 20 درصد برای کمک‌های فنی و اعتباری پیش بینی و 42 میلیارد و 700 میلیون تومان ابلاغ شده که 11 میلیارد تومان برای تبصره 12 و 31 میلیارد و 700 میلیون تومان بین شهرستان‌ها توزیع شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبارات تملک استانی در سال گذشته 120 میلیارد تومان بوده که امسال به 75 میلیارد تومان رسیده و از این میزان 42 میلیارد تومان قابل توزیع در بین شهرستان‌ها بوده که در این زمینه اطلاعات لازم را از 60 دستگاه اجرایی گرفته‌ایم.
نوروزی با تاکید بر اینکه اعتبارات را بر اساس شاخص محرومیت و ضریب محرومیت توزیع کردیم، تصریح کرد: شهرستان‌های که از یک سوم اعتبارات نفت نمی‌گیرند سعی کردیم در توزیع اعتبارات توازن بهتر دیده شوند.
وی خاطرنشان کرد: 17 میلیارد و 900 میلیون تومان از محل اعتبارات ترمیم تملک سرمایه‌ای برای شهرستان‌های بویراحمد، دنا، چرام، باشت، لنده و کهگیلویه که از اعتبارات یک سوم نفت بهره‌مند نبوده، اختصاص یافته است.
در ادامه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۶۰ میلیون تومان از اعبتارات این استان برای پژوهش اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: تاکنون 42 درصد اعتبارات هزینه‌ای این استان تخصیص یافته در حالی به طور معمول باید 50 درصد باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تعادل در توزیع اعتبارات هزینه‌ای در اولویت است، عنوان کرد: یک در هزار اعتبارات استان را مکلف هستیم به ازای گزارش سال قبل به مرکز سرمایه گذاری استان مستقر در اداره کل اقتصاد و دارائی اختصاص دهیم.
نوروزی در ادامه به قانون استفاده از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طبق قانون برای بازگشت به‌کار بازنشستگان باید دستگاه اجرایی استانی موافقت و آن را به دستگاه کشوری ابلاغ کند و بعد از تایید دستگاه کشوری موضوع باید به سازمان اداری و استخدام ارسال و بعد از تایید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین اعتبار ارجاع شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در اعتبارات امسال در زمینه اضافه کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای هر نفر در ماه 360 هزار تومان و رفاهی نیز 150 هزار تومان پیش بینی شده است، افزود: اعتبارات تامین غذا و پوشاک زندان از ردیف استانی حذف زیرا در ردیف ملی دیده شده است.
نوروزی ادامه داد: در زمینه استخدام 100 نفر از مهندسان ناظر جهاد کشاورزی در بودجه 97 ، 4 میلیارد و 400 میلیون تومان دیده شده است.
احمدی: حرفت را بزن تا توی دلت نماند / نوروزی: از کسی نمی‌ترسم
در ادامه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به حسن نوروزی گفت: صحبت‌ها را در این نشست جمع‌بندی می‌کنیم و تا جمع‌بندی نشود این جلسه به اتمام نمی‌رسد و توزیع اعتبارات هم‌بسته نمی‌شود.
وی تصریح کرد: من حرفی که می‌زنم از حرفم عبور نمی‌کنم، و کار بنده طوری است که تا چیزی را شفاف نبینم آن را رها نمی‌کنم.
نوروزی خواست حرفی بزند، اما منصرف شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این حرف نوروزی که گفت: خواسته‌ام مطلبی را بیان کنم اما دیگر نمی‌گویم، گفت: حرفت را در همین نشست بزنید وگرنه در دلت می‌ماند و این خوب نیست.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار گفت: من شفاف سخن می‌گویم و در مقابل خبرنگاران هم‌سخنانم را بیان می‌کنم و از کسی هم ترسی ندارم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به «نوروزی» گفت: کار کارشناسی که ترس ندارد، ما با مردم استان روبه‌رو هستیم، و باید شفاف و صادق باشیم.
احمدی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبنی بر اینکه هرچه شما بگویید درست است و حرفتان صحیح هست، افزود: آقای نوروزی بنده که «رحیمی فرماندار شهرستان گچساران» نیستم که ملاحظه‌ام را داشته باشید در این نشست بحث کارشناسی می‌کنیم.
به گزارش کبنا، در ادامه احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات «عبدالرحیم رحیمی» فرماندار شهرستان گچساران مبنی بر اینکه فرمانداران در تخصیص بودجه چه‌کاره هستند، گفت: در این نشست نیامده‌ایم که بگوییم فرماندار چه‌کاره هست و یا برنامه‌وبودجه! طبق قانون رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و فرمانداران وظایف‌شان مشخص است.
تهدیدهای شاهرخ کناری
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد که از نحوه توزیع اعتبارات به شدت گلایه داشت به جمعیت، مساحت، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی، جمعیت روستایی و ... اشاره کرد و گفت: توزیع اعتبارات مشخص نیست در این استان بر اساس کدام ملاک‌ها است، اگر ملاک جمعیت، مساحت، میزان محصولات کشاورزی و باغات و ... است، شهرستان بویراحمد از سایر شهرستان‌های استان بیشتر است.
کناری تهدید کرد و گفت: اگر قرار است اعتبارات را بر اساس مسائل منطقه‌ای توزیع کنیم و اینگونه باشد تا ما هم بیایم و آبی که در بویراحمد و دنا تولید می‌شود و آب چند استان پایین‌دست را تأمین می کند، آب بویراحمد هم پولی و منطقه‌ای شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانى اصيل
Iran, Islamic Republic of
واقعا براى مديران گچسارانى كه تو اين جلسه نشسته بودند و ا.م .م و مطمينا دكتر تاجگردون تشخيص ميده كه چه ميرى بدرد حوزه انتخابى خودش ميخوره و از اين مديرهاى خنثى نااميد شده كاش دو تا مدير مثل دكتر نوروزى داشتيم
پاسخ به شاهرخ کناری
Iran, Islamic Republic of
اگر توزیع بودجه باید بر اساس جمعیت باشه پس استان ما هم نباید در بین استانهای کشور در رتبه 15 از نظر بودجه گیری باشه بلکه باید جز آخرین استانها باشه چون کمترین جمعیت رو در بین استانهای کشور داره. حالا به کدوم روش دوست دارین بودجه توزیع بشه؟ در مورد اینکه میگویید شهرستان بویر احمد محصولات باغی داره اولا ظاهرا خبر از بقیه شهرستانهای استان و محصولات مرکباتشون ندارید که چنین قیاس بچه گانه ای می کنید در ثانی مگه محصولات باغیتون رو مجانی به بقیه میدید؟ در مورد منابع آبی شهرستان بویر احمد و اینکه می فرمایید ما هم باید این منابع رو پولی به استانهای همجوار بدیم این یک حرف مسخره هست چون مگه شهرستان گچساران نفتش رو به بقیه کشور می فروشه که شما بخواید چنین کاری کنید. به فرض هم که بشه خب انجامش بدید ما هم منابع آبی خودمون رو از خامی داریم. چیزی در بویر احمد نیست که در گچساران معادل با اون نباشه. آب دارید ما هم آب داریم محصولات سردسیری دارید ما هم محصولات گرمسیری و حتی سردسیری داریم منتهی ما نفت داریم که شما ندارید نفت رو هم به کسی نفروخیتم که شما بخواید آب بفروشید. این مقایسه های بچه گانه از یک مدیر و در پاسخ به توزیع اعتبارات تنها یک چیز رو بیان میکنه سطح پایین منطق اون مدیر رو. شما تا الان با همین استدلالات مضحک از مدیران دولتی در سطح کشوری برای استان بودجه طلب می کردید و قطعا با بی محلی اونها روبرو میشدید که وضع استانمون الان این شده. لااقل یک بهانه بهتر بیاورید که پذیرفتنی باشه
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست محترم گچساران بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد هستش اگر قراره سهمی از نفت بدن باید به کل استان تعلق بگیره مگر یاسوج مرکز استان نیست ؟مگر اکثریت مدیران و کارمندان در یاسوج و دنا از سایر شهرستانهای اسنتان نیست؟مگر بخش عمده ای از شهرستانهای گرمسیری خصوصا گچساران در یاسوج اقامت ندارند؟باید همه استان سهمی داشته باشند
باشت
Iran, Islamic Republic of
دكتر كوهرگانى از زمانى كه معاون استاندار شده خيلى تحت. بويراحمد قرار گرفته انگار نه انگار نماينده گچساران در استان ميباشد.... هى روزگار !!!!!!!!!!!!!!!
بويراحمد گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود به دكتر نوروزى جوان كه يك تنه در مقابل مسولين .استان مقاومت ميكنه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت بیراحمد که. نماینده تو خت چه کاره ای.تو که حتی بیراحمدی نیستی سیچه. تمدن غنی بیراحمد بازی ایکنی.
Iran, Islamic Republic of
تمدن غنی؟
موسوی
Iran, Islamic Republic of
تمدن ؟
کدام تمدن ؟
adel
United States
. بیراحمد !??????????/
adel
United States
تمدن غنی بیراحمد !??????????/
گچساران
United States
کسی که بر مسند سازمان مدیریت استان تکیه میزنه باید یه آدم بی طرف باشه که همه استان را به یه چشم ببینه آقای حسن نوروزی هم در توزیع بودجه و هم در استخدام در سازمان مدیریت فقط و فقط جز باشت ه.از دستگاههای نظارتی استان بخصوص . مرکز استان و حضرت آیت الله ملک حسینی خواهش داریم به اقدامات و عملکرد. ورود کنند و تا خدای نکرده در استان.خاطر عملکرد ایشان بپا نشده سریع ایشان و عزل کنند.همانطوری که.ل داده بودند در استخدام ها مدیران خاطی را بازخواست کنند الانم خواهش داریم واقعا برای رضای خدا و احقاق حق مظلومین به سازمان مدیریت استان هم یه سر بزنند.به امید سربلندی ایران اسلامی
ولایت
Iran, Islamic Republic of
کناری تا حالا کجا بودی حرف دل بویراحمدی ا رو زدی
Iran, Islamic Republic of
کجا حرف دل مردم را زد؟ چرا از دنیا بی خبری؟ حرفهایی که به هیچ دردی نمی خوره. ایشون باید به قانون تمکین کنه. این حرفا برا کسی نون و آب نمیشه
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی دکتر نیستتتتتتتتتت
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی سعی در بویراحمدی و گچسارانی کردن موضوع را دارند؟ بخدا من خودم بویراحمدی هستم. خوب اقای نوروزی قانونی میگه. بر اساس قانون بودجه و قانون احکام دائمی و برنامه ششم حرف نوروزی کاملا قانونیه. آقای استاندار چرا صراحتا از قانون حمایت نمیکنید؟ مشکل از نماینده بویراحمد هست که زمان تصویب قانون دقت نمیکنن یا حضور ندارن.
اقای فرماندار بویراحمد هم قانونی صحبت کنن. حرفهای الکی و غیر قانونی مشکلی را حل نمیکنه
نا امید
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا سیاستها و تهدیدهای رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور امریکا بر آقای کناری تاثیر گذاشته که میخواد آب را بر مناطق دیگر ببنده
حیدر
Iran, Islamic Republic of
وقتی شخص .ت ونمی تواند مجموعه خودش را نظم اداری دهد وای به حال سدمعبر شهرداری.
آقای کناری مدیریت به زبان نیست به سواد ودانش است کمی فکرکنبد بعد سخن بگوئید .مقابلتان یک اقتصاددان نشسته است.
دکتر نوروزی عزیز قانون را رعایت کن ودلت به حال جایی که اعتبارات نفت ندارد نسوزد چونکه آنها به قول آقای کناری آب دارند.
علي در جواب كامنت پاسخ به شاهرخ كناري
Iran, Islamic Republic of
صحبتهاي آقاي كناري كاملا كارشناسي و منطقي ميباشد واز صحبتهاي شما معلوم است كه . ميكردي وميكني و زياد قدرت تحليل مسائل را نداري مخصوصا بحث بودجه . بحث بوير احمد و گچساران نيست كه ابنجوري تحليل كردي. صحبتهاي. تا سه بيش نيست از شما كسي .نميشه دوست عزيز
شهرزاد
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی بیشتر در حال مدیریت از راه دور جهاد کشاورزی است تا پرداختن به معاونت استانداری.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1