تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۴۰۱۸۷۶
با حضور مسئولان برگزار شد

 نشست بررسی روند اجرایی بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان / بگو مگوی فرماندار با دفتر نماینده گچساران

۰
کبنا ؛ نشست روند اجرایی بازسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان با حضور فرماندارگچساران، شهردار دوگنبدان، مدیران دستگاه های خدمات رسان، روسای بانک های عامل، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست شهردار دوگنبدان  با بیان اینکه 164 هکتار با جمعیتی بیش از 22 هزار نفر  در بافت فرسوده دوگنبدان واقع شده است، اظهار کرد: 22 درصد از جمعیت شهری دوگنبدان در مناطق 9 گانه بافت فرسوده از جمله محلات لبنان، کیامرثی، رادک، سادات، پربالی و امینی سکونت دارند.
مسعود ظفری  با اشاره به اینکه تعداد پنج هزار و 350 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان است، ابراز کرد:  بالغ بر 90 درصد این واحدها دارای قدمتی 30 ساله هستند.
وی با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال 1387 تصویب شده بود، گفت: به دلیل نبود اعتبار نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان از سال 1394 در شهرستان گچساران اجرایی شد.
ظفری افزود:  هم اکنون تعداد یک هزار و 806 واحد برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود  تشکیل پرونده داده‌اند.
 شهردار دوگنبدان  اذعان کرد: از این مجموع هم اکنون تعداد یک هزارو 594  واحد مجوز نقشه دریافت، تعداد یک هزار و 140 واحد پروانه تخریب، تعداد یک هزار و 83 واحد پروانه ساخت و تعداد 285 واحد تا کنون پایانکار نوسازی واحدهای مسکونی خود را  از شهرداری دریافت نموده‌اند.
 وی در ادامه با اشاره به بازگشایی رینگ معابر در بافت فرسوده دوگنبدان اشاره و بیان کرد:  تعداد 193  واحد در بازگشایی رینگ معابر  قرار گرفته که تا کنون 165 واحد خریداری و تخریب، تعداد 11 واحد خریداری نشده و تعداد 17 واحد درگیر رینگ با قابلیت تعریض و نوسازی  قرار گرفته‌اند.
 ظفری  اظهار کرد: بازگشایی رینگ معابر به عرض 20 متر به متراژ بیش از 1600 متر از کوچه یکم کیامثری  تا فلکه سه گوش در محله سادات  دوگنبدان واقع شده است که در حال حاضر تخریب این واحدها  جهت بازگشایی رینگ معابر صورت گرفته است.
وی افزود: برای خرید واحدهای مسکونی که در رینگ بازگشایی معابر قرار گرفته مبلغ 100 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.
 شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: با نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان و بازگشایی رینگ معابر در این مناطق موجب افزایش ارزش املاک در این محلات و تسهیل در رفت و آمد شهروندان خواهد شد.
 
در ادامه  فرماندار گچساران با اشاره به اینکه  80 درصد از واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان فاقد سند ثبتی هستند، اظهار کرد: با نوسازی و مقاوم سازی  واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان این واحدها دارای سند تک برگ خواهند شد.
عبدالرحیم رحیمی ادامه داد: با توجه به نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان  43 درصد از یک هزار و 250 واحد مسکونی بافت فرسوده که عملیات نوسازی و مقاوم سازی آنها در حال  اجرا است  فاقد سند مسکونی هستند.
 وی  با بیان اینکه یک هزار و 470 میلیارد ریال برای  مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده شده است، گفت: برای نوسازی  یک هزار و 200 واحد مبلغ 552 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.
رحیمی در ادامه با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در جهت پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان به متقاضیان اذعان کرد: سهم بانک ملی  جهت پرداخت تسهیلات بلاعوض و اقساطی 625 واحد بوده که تعداد 580 واحد به بانک معرفی که در حال حاضر تعداد 566 تسهیلات بانکی  به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده پرداخت شده است.
 فرماندار گچساران افزود: سهم بانک مسکن  500 واحد که تعداد 246 واحد به بانک معرفی و تعداد 220 واحد تسهیلات خود را دریافت نموده‌اند.
فرماندار گچساران به عدم همکاری بانک ملت در جهت پرداخت نکردن تسهیلات نوسازی به متقاضیان  بافت فرسوده اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که بانک‌های عامل در جهت سرعت بخشیدن به روند نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان همکاری لازم را داشته باشند.
 رحیمی خاطرنشان کرد: در سالجاری مقرر شده است که برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان به متقاضیان تسهیلات به صورت ضامن، سفته و قول‌نامه به این افراد پرداخت شد.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه اعتبارات برای نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان در سالجاری تمدید شده است، گفت:  پرداخت 6 میلیون تومان وام بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی  برای هر واحد مسکونی با تنفس 3 ساله و بازپرداخت 15 ساله  با کارمزد چهار درصد از اقداماتی است که  در جهت نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
 
گفتنی است: بگو مگوی دوستانه  و مزاح فرماندار گچساران و شیخ ممو از اعضای دفتر نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت از حاشیه های جالب این نشست بود.
در این نشست قدرت الله شیخ ممو اعضای دفتر نماینده ( با توجه به مراجعات  و تقاضای های مکرر مردم از تاجگردون  نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت) از فرماندار درخواست کرد تا به بانک های پرداخت کننده تسهیلات بافت فرسوده دستوری داده  شود تا مبلغ اقساط ماهیانه  بازسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی بافت فرسوده  از 380 هزار تومان به 300 هزار تومان کاهش پیدا کند. که فرماندار نسبت به تقاضای شیخ ممو واکنش نشان دهد و گفت: ما نمی توانیم از خودمان دستورالعمل تصویب کنیم چون بانک ها دارای شرایط و دستورالعمل های خاص خود را دارند  و روسای بانک های شهرستان تابع دستورالعمل و بخشنامه های مرکز هستند و  آقای تاجگردون باید از طریق مرکز این مورد  و مشکل را پیگیری کند البته ما تاکنون  تمام تلاش مان را جهت تسریع در روند اجرایی بافت فرسوده باتوجه به مشکلات مالی ساکنین  بافت فرسوده شهرستان گچساران بکار گرفته ایم که ماحصل آن استقبال ساکنین و همچنین شتاب در بازسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده می باشد.
این بحث با مزاح فرماندار با قدرت الله شیخ ممو از اعضای دفتر نماینده مردم گچساران به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
درود به دکتر تاجگردون و مهندس عماد که با تامین اعتبار ومدیریت این طرح بزرگ به مردم مناطق محروم گچساران جان تازه ای بخشیدن
ارمان دره شوری
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم ٫ به هیچ وجه اعداد و ارقام باهم تناسبی ندارند خوب حساب کتاب درگزارشی که عالی جنابان محترم داده اند٫ انجام بشود متوجه این تناقص خواهید شد ٫ چرا؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کدوم اعداد و ارقام رو میفرمایید؟ اعدادی که شهردار اعلام کرده اند یا فرماندار؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
اشتباه برداشت نکنید دوست عزیز.
آمار پروانه ساخت شهرداری 1083 واحد مباشد. آمار بانک 826 واحد می باشد. اختلاف 257 واحد می باشد. شهرداری از سامانه شهرسازی خروجی میگیره. این خروجی چون با فیلد پروانه ساخت گرفته میشه. شامل پروانه ساخت های اداری-تجاری-مسکونی-تعمیرات جزیی-تعمیرات اساسی- تمدید پروانه ها- و اینکه اکثر پروانه های تجاری و تعمیرات شامل وام نمیشوند. تمدید پروانه هم دوبار محاسبه میشه. ضمنا شما از کجا میدونید که آمار بانک اشکال توش نیست؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اقای ..ه مدیریت و صندلی مدیریتی به جای اینکه دو دستی. با با یه سر کشی هم کن به بافت فرسوده و مردمان فرسوده و گوشت بر استخوان چسبیده این محلات افسوس میخورم . و .....
پویا
France
خیلی جالبه گزارشهای کبنا. تمام صحبت های شهردار که فقط آمار بوده و بعضیاشم اشتباه(اصلا پروبالی جزو بافت فرسوده نیست و جالبه که شهردار نمیدونه)نوشتشون ولی حتی اسمی از مهندس عمادی که زحمت کل بافت فرسوده گردنشه نیاورده. انقد گزارشاتو هدف دار ننویس کبنا شهردار فقط جلو پیشرفت بافت و گرفته هیچ کمکی هم نکرده
رضا
Iran, Islamic Republic of
صرفا جهت اطلاع شما دوست عزیز. بعد از پل بتنی پروبالی محسوب میشه. کوچه شهید تیزهوشان مگه جز پروبالی محسوب نمیشه؟ دو کوچه ابتدایی پروبالی جز بافت فرسوده محسوب میشه
محله سادات
Iran, Islamic Republic of
واقعا یه خسته نباشید خدمت دکتر ظفری که خیلی تلاش کردن ب مردم کم بضاعت این محله ها خدماتت هیچ وقت از یادمون نمیره خدا خیرت بده
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1