تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۰۱۷۸۴
گزارش:

افتتاح پروژه آبرسانی«رمضان» بعد از سال‌ها «سپاه فتح» کهگیلویه و بویراحمد لبخند را به مردم این روستا هدیه کرد

۰
کبنا ؛ عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به 5 روستای منطقه گلال دهستان چین شامل برآفتاب، پاچات گلال، تنگ زرد علیا و سفلی، دوروهان و پایتخت با جمعیتی افزون بر40 خانوار در ماه رمضان امسال آغاز و بعد از 40 روز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا زنان و دختران این روستا از رنج و مشقت تامین آب با طی کردن کیلومترها مسیر سنگ لاخی رهایی یابند.
شاید مردم منطقه محروم و دور دست گلال لوداب روزی که سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بازدید از این مناطق داشتند هرگز فکر نمی‌کردند که به دستور فرمانده ارشد نظامی استان از نعمت آب شرب لوله کشی برخوردار شوند.
ماجرا از روزی آغاز شد که سردار بوعلی بازدیدی از روستاهای محروم بخش لوداب داشتند و در این بازدیدها وقتی آقای فرمانده از مشکلات مردم سوال می‌کنند از نبود آب شرب و سختی‌های که زنان و دختران روستا محتمل می‌شوند، می‌گویند و در این روز آقای فرمانده استارت کار را در ذهن خود زد و به این فکر کرد که می‌شود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح خنده را بر لبان مردم این منطقه محروم بنشاند.
مقدمات برای اجرای پروژه تامین آب شرب 5 روستای دهستان چین لوداب با مشارکت مردم و آبفای روستایی استان آغاز شد و پروژه‌ای که توسط پیمانکار با فهرست‌بهای روز با قیمت 550 میلیون اجرایی می‌شد قرارگاه با کمتر از 200 میلیون تومان به پایان رساند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی با تامین ماشین آلات مورد نیاز شامل یک دستگاه بیل میکانیکی و مردم روستا نیز در کارگری پروژه به یاری قرارگاه آمدند تا پروژه‌ای که در صورت تامین اعتبار حداقل 6 ماه توسط پیمانکار به پایان می‌رسید در کمتر از 45 روز به اتمام برسانند.
مردم این روستاها در آئین افتتاح این پروژه سنگ تمام گذاشتند تا جایی که کودکان این روستا با دست نوشته‌های با عنوان «سلام بر سردار بسیجی که خستگی را خسته کرده است»، «سلام بر شما فعالان عرصه جهاد سازندگی مقدمتان را گرامی می‌داریم» و ...به استقبال مسئولان آمدند و اهالی این روستاها از زن و مرد تا پیر و جوان از فردی بنام جناب که مسئولیت این دهستان را در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح بر عهده داشته بابت زحماتش تشکر می‌کردند.
آغاز شمارش معکوس برای پاک کردن گرد محرومیت بر چهره 295 روستا توسط سپاه فتح
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: 295 روستای این استان به عنوان هدف خدمات رسانی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با هدف محرومیت زدایی هدف گذاری شده است.
سردار یدالله بوعلی افزود: 132 پروژه محرومیت زدایی در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و آموزشی شامل جاده سازی، پل، پروژه‌های بهداشتی ودرمانی، خط انتقال آب، جدول کشاورزی و ...در روستاهیا هدف تعریف کرده‌ایم که امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کم آبی با وجود خشکسالی‌های اخیر از این تعداد پروژه در دست اجرا در مناطق محروم استان 24 مورد در حوزه تامین آب بوده که آبرسانی به 5 روستای دهستان چین از جمله این پروژه‌ها بوده است و در یک ماه آینده 20 پروژه دیگر افتتاح می‌شود.
بوعلی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به 5 روستای محروم بخش لوداب بویراحمد به طول 9 کیلومتر در کمتر از 45 روز اجرایی شد، بیان کرد: این پروژه طبق فهرست‌بها باید 550 میلیون هزینه داشت ولی قرارگاه پیشرفت و آبادانی با کمتر از 200 میلیون تومان با همکاری و مشارکت مردم روستا، دانشجویان جهادی و آبفای روستایی آن را به اتمام رساند و خنده را بر لبان مردم این روستاها نشاند.
وی با اشاره به سفر چند مدت پیش خود به منطقه گلال از توابع بخش لوداب افزود:  در این سفر مردم از نبود آب شرب به عنوان حداقل امکانات زندگی گلایه کردند که آبرسانی به منطقه را از همان روز در دستور کار قرار دادیم.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هدف و رویکرد اصلی این قرارگاه شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های موجود در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها و مناطق محروم با مشارکت و محوریت خود مردم است.
سید مسعود پرهیزگار افزود: دهستان‌های چین، زیلایی، سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد، بخش‌های ممبی و دیشموک در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی از جمله مناطق مورد هدف برای انجام فعالیت‌های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و آموزشی این قرارگاه در مرحله نخست است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه مجموعه دولت و مدیریت اجرایی استان با تمام توان از اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و فعالیت‌های عمرانی و سرمایه گذاری این قرارگاه و سپاه فتح استان حمایت می‌کند، ادامه داد: ورود سپاه فتح و قرارگاه پیشرفت و آبادانی به حوزه فعالیت‌های عمرانی و سرمایه گذاری به ویژه در مناطق محروم و کمتربرخوردار برای مجموعه دولت در شرایطی که با کمبود شدید منابع مالی و اقتصادی مواجه شده یه فرصت است.
فرج‌زاده معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری بویراحمد با بیان اینکه هدف و رویکرد اصلی سپاه، دولت و سایر نهادها خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم است، تصریح کرد: ورود و مشارکت سپاه برای رفع مشکلات و چالش های موجود در مناطق محروم و روستاها برای دولت یک فرصت است که باید همه دستگاه ها و مدیران اجرایی استانی و شهرستانی با نگاه مثبت از این مهم استقبال کنند.
  • افتتاح پروژه آبرسانی رمضان

    افتتاح پروژه آبرسانی رمضان

نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1