کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با همراهی مسوولان:

بازدید «فرماندار کهگیلویه» از طرح‌های مرکبات /باغات کهگیلویه در معرض خشک شدن

3 مرداد 1397 ساعت 15:27

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه اظهار کرد:باغات مناطق گرمسیری و سردسیری شهرستان به علت خشکسالی و کمبود آب در معرض خشک شدن هستند.


فرماندار کهگیلویه به همراه رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و مسؤول دفتر نماینده مردم در مجلس از طرح‌های مرکبات ضرغام‌آباد بازدید کرد.
رئیس جهاد کشاورزی در این بازدید اظهار کرد: آبرسانی به باغات شهرستان که در معرض خشک شدن قرار دارند افزون بر چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
عمران تقوی با اشاره به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر گفت: آبرسانی به باغات باید به وسیله تانکر سیار انجام شود که این کار نیاز به هزینه دارد.
تقوی ادامه داد:باغات مناطق گرمسیری و سردسیری شهرستان به علت خشکسالی و کمبود آب در معرض خشک شدن هستند.
وی،سطح باغات شهرستان را سه هزار و 800 هکتار شامل درختان پرتقال،  نارنگی، لیمو ترش،گردو، زیتون، بادام، سیب  و انار عنوان کرد.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد:باغات خسارت دیده از چشمه‌های دائمی بالا دست و یا چاه آبیاری می‌شدند که طی سال‌های اخیر به سبب کاهش بارندگی بطور بی سابقه‌ای خشک و کم آب شدند.
تقوی بیان کرد: با تاثیر مستقیم کم آبی شاهد کاهش تولید در سال زراعی جاری هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه، خشک شدن برخی از چاه‌های بخش کشاورزی شهرستان در خشکسالی چند سال گذشته را یادآور شد و گفت:نیمی از چاه‌های آب نیز با افت شدید دبی آب مواجه شده است.


کد مطلب: 401757

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401757/2/بازدید-فرماندار-کهگیلویه-طرح-های-مرکبات-باغات-معرض-خشک-شدن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1