کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

جلسه حقوق شهروندی در گچساران برگزار شد / رحیمی: آمدی جانم به قربانت اما حالا چرا / تقدیر ویژه فرماندار از پورالحسینی

3 مرداد 1397 ساعت 8:27

شست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با حضور روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


فرماندار گچساران در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور روسای ادارات در سالن کنفرانس  فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی در سال 92 از سوی وزارت کشور به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که در ابتدای هر سال دستورالعمل برنامه‌ها به ادارات ابلاغ می‌شود.
عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه ستاد صیانت از حقوق شهروندی از 2 کمیته حفظ حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در فرمانداری تشکیل شده است، افزود: برنامه‌های 9 گانه صیانت از حقوق شهروندی و 10 گانه حجاب و عفاف در دستورالعمل ابلاغی وجود دارد.
رحیمی افزود: در  حوزه رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب ادارات این شهرستان ارزیابی و از ادارات برتر تجلیل  به عمل خواهد آمد
 فرماندار گچساران ادامه داد: این ارزیابی دستگاه‌ها و ادارات این شهرستان مربوط به سال 95 است که مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد 21 دستگاه اجرایی این شهرستان  از میان کل دستگاه‌های اجرایی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفته عنوان کرد: از این تعداد 5 دستگاه که دارای بیش از 50 پرسنل  و 5 دستگاه که کمتر از 50 پرسنل دارند در این ارزیابی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده‌اند.
 رحیمی بابیان اینکه ارزیابی‌هایی که در زمینه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دستگاه‌ها صورت گرفته، ابراز کرد:برای ارزیابی دستگاه اجرایی و عملکرد آنها در سال گذشته  این دستگاه‌ها مستند سازی و گزارش عملکرد خود را در این زمینه به صورت مکتوب به فرمانداری گچساران ارائه داده‌اند.
 وی با اشاره به عملکرد خوب دیگر دستگاه‌های این شهرستان گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی  خوب عمل کرده  اما متاسفانه نتوانسته‌اند این عملکرد خود را به صورت مستندسازی به فرمانداری ارائه دهند.
 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه برای ارزیابی در سال گذشته هنوز برخی  ادارات مستندسازی خود را به فرمانداری ارجاع نداده‌اند، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها تا تاریخ 10 مردادماه سالجاری فرصت دارند که گزارش عملکرد خود را به صورت چک لیست و مکتوب به فرمانداری این شهرستان ارائه دهند.
 وی با بیان اینکه هر دستگاهی یک نفر را به عنوان رابط بین فرمانداری و اداره خود در زمینه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی قرار دهد، اظهار کرد: کارشناسان و بازرسان در این زمینه مستند ارائه شده را مورد بررسی قرار خواهند داد و امتیاز دهی لازم را بر اساس مستندسازی به آن اداره داده خواهد شد.
  رحیمی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت در ادارات این شهرستان عنوان کرد: متاسفانه اکثر دستگاه اجرایی این شهرستان فاقد میز خدمت هستند.
  فرماندار گچساران با بیان اینکه ارائه میز خدمت در دستگاه اجرایی این شهرستان تا هفته آینده  فرصت است، ابراز کرد:  در هفته آینده ماموران نامحسوسی جهت بررسی  و سرکشی ارائه خدمت به شهروندان در دستگاه‌اجرایی این شهرستان فرستاده خواهد شد.
وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از هفته آینده گزارش عملکرد خود را در زمینه میز خدمت به فرمانداری گچساران ارائه  دهند.
رحیمی عنوان کرد:  در بازدیدی که از اداره آموزش و پرورش گچساران صورت گرفته بهترین میز خدمت را این اداره  انجام داده است که جا دارد در این خصوص از آقای سید ظهیرالدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش برای راه اندازی میز خدمت شیک و خدمات خوب این اداره  تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشیم.
به گزارش کبنانیوز در این نشست از 10 دستگاه برتر: آموزش و پرورش گچساران، هلال احمر، بهداشت و درمان صنعت نفت، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز، صنعت،معدن و تجارت، سازمان فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد کشاورزی  با اهدا لوح، تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است این جلسه حاشیه جالبی هم داشت: در این جلسه حجت السلام سید عبدالرحیم ملکوتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران به  عملکرد این اداره در خصوص صیانت از حقوق شهروندی پرداخت  و در پایان مستندات و گزارش  عملکرد خود را که شامل چند «سی دی» بود به فرماندار گچساران ارائه داد که در این هنگام فرماندار گچساران با خواندان شعر « آمدی جانم به قربانت اما حالا چرا » به وی گفت: زمان و مهلت ارسال گزارش عملکرد و همچنین مستندات در خصوص صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خیلی وقت است که به پایان رسیده که باید زودتر اقدام می کردید.


کد مطلب: 401744

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401744/2/جلسه-حقوق-شهروندی-گچساران-برگزار-رحیمی-آمدی-جانم-قربانت-اما-حالا-چرا-تقدیر-ویژه-فرماندار-پورالحسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1